تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

نگاهی به کارنامه ی گروه هنری مژ در یکمین سالگرد برگزاری آن / عیسا امیری چولاندیم

  • کد خبر : 22257
  • 19 فروردین 1392 - 0:58

نگاهی به کارنامه ی گروه هنری مژ در یکمین سالگرد برگزاری آن عیسا امیری چولاندیم —————– تعطیلات فروردین بود که شماری از دوستان هنری و دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاهی که در خرم آباد، میدان رازی، نبش کوچه ۱ آراسته داشتم از روی بزرگواری به دیدنم آمدند که گپ های دوستانه و گفت گو از […]

نگاهی به کارنامه ی گروه هنری مژ در یکمین سالگرد برگزاری آن

عیسا امیری چولاندیم

—————–

تعطیلات فروردین بود که شماری از دوستان هنری و دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاهی که در خرم آباد، میدان رازی، نبش کوچه ۱ آراسته داشتم از روی بزرگواری به دیدنم آمدند که گپ های دوستانه و گفت

گو از حال و هوای هنری کشور و استان از پیامدهای آن بود.

این دوستان بر این باور بودند که هنرمندان هنرهای دیداری و دیگران همفکری و همکاری نکرده، کاش راهی بود که این دوستان بیشتر یکدیگر را میدیده و همفکری می کردند که پیشنهاد گروه به میان آمد و من نخستین جمعه پس از تعطیلات فروردین را پیشنهاد دادم که در کارگاه کاشو (کارگاه خودم) گروهی برپا شود. پس ۱۸/۱/۱۳۹۱ برابر با ۶ آپریل ۲۰۱۲ میلادی به کارگاه رفتم و بنابر آنچه می پنداشتم هیچ کدام از دوستان به پیمان خود وفا نکردند و تنها دوستان دیگری که پیام به ایشان داده بودم از میانشان خانم ها تارا گودرزی و معصومه قهرمانی به همراه خودم بدون چشم داشت به آمدن دیگران دست به کار شدیم و برنامه های گروه را پایه ریزی نمودیم و بنا بر این گردید که همه ی نشست ها نوشته و گواهی یا مستند شود.

نشست دوم دوستان، هنرمندان و استادان بیشتری که اندکی باورشان بیشتر شده بود به گروه پیوستند که اینان بودند:

علی فلاح کردی، علیآقا حسین پور، تارا گودرزی، معصومه قهرمانی نژاد، سهیلا محکی و خودم. در این نشست همان گونه که پیش بینی شده بود نقد و بررسی آفریده های یکی از هنرمندان (معصومه قهرمانی نژاد) و نمایش فیلم و آفریده های جهانی به نمایش درآمد.

نشست سوم ۱۹/۳/۱۳۹۱ بود که در این نشست بیش از ۳۰ نام برای گروه پیشنهاد گردید که نام گروه هنری مژ با ۱۲ رای از ۲۰ رای برای نام گروه پذیرفته گردید و پیشنهاد گردید که طراحان گرافیک حاضر در نشست برای نشست آینده نشان آن را طراحی نمایند تا بهترین برای گروه برگزیده شود و این کار هم همانند دیگر کارهای دوستان پشت گوش انداخته شد، ولی یک نفر از تلاشگران و استادان بزرگوار اینچنین نبود و همان گونه که گفته بود وفا کرد و نام گروه را به زیبایی طراحی نمود که هم با اندیشه، جغرافیا،  و رویکردهای گروه هماهنگ بود و ایشان دوست و بیشتر از دوست من علیآقا حسین پور بود.

آفریده های آقای مهدی فرهاد نژاد (هنرمند خود آموخته) که آفریده هایش بی گمان از بهترین های پیکره سازی فلکلور هستند در نشست سوم به نمایش درآمد و همه را شگفت زده کرد.

همان گونه که می اندیشیدم، دوستان از پی هم به گروه می پیوستند و کم می شدند و دیگر می دانستم که کدامیک از دوستان پایه ی بنیادین گروه اند. پس در نشست هشتم زمان نخستین نمایشگاه گروه هنری مژ آگاهی داده شد و در ۱۶/۱۰/۱۳۹۱ در گالری هژبر خرم آباد نخستین نمایشگاه گروه با بودن هنرمندانی چون: علی فلاح کردی، خودم، تارا گودرزی، علیآقا حسین پور، محمود حاجیوند، امیرحسین کولیوند، داوود عجب پور، مهدی فرهاد نژاد، موحد بیرانوند، معصومه قهرمانی نژاد، سهیلا محکی، اکرم بهرامیان، افسانه فرهاد نژاد، و هاجر فضلی برگزار گردید.

نشست نهم در ۲۱/۱۰/۱۳۹۱ در گالری هژبر برگزار گردید و پس از بررسی کمی ها و کاستی ها، جستار نمایشگاه دوم گروه که بنا بر این گردید که در بهار ۱۳۹۲ برگزار گردد به پیشنهاد دوستان مشخص گردید: “دایره، سرگیجه، چاه”.

نشست یازدهم در ۲۵/۱۲/۱۳۹۱ در کارگاه کاشو  و ساعت ۹ صبح و با نقد و بررسی و شنیدن دیدگاه دوستان درباره آفریده شان برای نمایشگاه آینده آغاز گردید و پس از ناهار، بنا بر پیشنهاد خانم گودرزی و برنامه ریزی پیشین به روستایی نزدیک خرم آباد (جاده بیشه، پس از ازنا ممیل) رفتیم که آفریده های درباره چهارشنبه سوری و هنر محیطی پایان پذیرفتـ(تص.یر ۱/۲/۳/۴)

جمعه ۲۳/۱/۱۳۹۲ نخستین نشست گروه در سال نو، برای برنامه ریزی نمایشگاه در اردیبهشت ماه، عکاسی از آفریده های دوستان، فراهم سازی گرافیک نمایشگاه، و جشن رسمی یکمین سالگرد و رسمی شدن گروه هنری مژ زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاهد بود. “به امید خدا”

با سپاس بی پایان از همه دوستان، هنرمندان و پشتیبانان گروه.

————————————————–

 

 

 

01

 

 تصویر/۱/هنر محیطی

——————————————————————————

02

 

 تصویر/۲/هنر محیطی

——————————————————————————

03

 

 تصویر/۳/هنر محیطی

——————————————————————————

04

 

تصویر/۴/هنر محیطی

———————————————————————————

0001

 

نشان گروه هنری مژ

————————————————————————————

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 28در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۸
  1. برای همه ی هنرمندان گروه هنری مژ به ویژه دوست عزیزم و استاد گرانقدر آقای حسین پور آرزوی موفقیت دارم.

  2. با آرزوی موفقیت برای گروه هنری مژ
    پیشاپیش اولین سال تشکیل این گروه را تبریک می‌گوییم
    پیشوک

  3. سلام خوب بود اما میشه بهترم بود

    • ممنون دوست گرامی.
      خوشحالیم که پسند شما شده.
      ولی اگر دیدگاهتون رو ریزبینانه تر بگید خیلی خوشحال و خرسند می شیم.
      راهنمایی شما راهگشای همه ی ماست.
      با سپاس

  4. سلام اولین سالگرد تشکیل گروهتون رو تبریک میگم انشالله در آینده هم شاهد موفقیتهای شما عزیزان باشیم

    • سپاس از شما و خوبی و بزرگواری بی پایان شما.
      بهترینها رو براتون آرزو می کنم و آینده شما پر از کامیابی و شیرین کامی.

  5. سلام،خسته نباشیدمیگم به همه به ویژه استادعزیزم آقای حسین پور.امیدوارم شاهدموفقیتهای گروه مژدرسطح کشوری باشیم

  6. قشنگ بودن مخصوصن عکس ۲

  7. آرزوی موفقیت میکنم برای تک تک اعضای گروه مژ …
    کار هنر محیطی هم کار جالب و قشنگی بود …
    +ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    فقط لطف کنید اگر زمان برپایی دومین نمایشگاه این گروه به طول می انجامه،بچه ها رو در جریان بگذارین برای ارسال آثار خودشون به این نمایشگاه،ممنون …

    • با سلام به همه دوستان گرامی و پی گیری ایشان.
      دوست گرامی: مسعود ضرونی
      ۲۳ فروردین نشست گروه برای گفتگو درباره نمایشگاه دوم و آفریده های فرستاده یا آورده شده دوستان به نمایشگاهه. ورود برای افرادی که آفریده های شایسته ای به دست بدن آزاده و هسته هنری (داوری) گروه که هر دوره و برای هر نمایشگاه از میان هموندهای بنیادین گروه برگزیده می شن درباره اونها دیدگاه خودشون رو میگن و بهترین آفریده ها به نمایشگاه راه پیدا می کنن.

      گمان می ره که نمایشگاه در پایان اردیبهشت ماه یا آغاز خرداد ماه ۱۳۹۲ باشه که این جمعه زمان اون به گفتگو گذاشته می شه. دوستانی که جا موندن تا ۳ هفته پیش از نمایشگاه می تونن آفریده های خودشون رو برای گروه بفرستن (تا پایان هفته آینده)…. با سپاس

  8. برادر علیآقا حسین پور لطفن نشان نمایشگاه رو هم به اشتباه روی صفحه گذاشتی اون رو پاک کن چون
    Mezh Art Group درسته و اون هم غلط املایی داره هم ترتیب حروف درست نیست.
    با سپاس

  9. قشنگ بود.ولی واقعن این چوبها را از کجا آوردید؟ همه یک اندازه و تراشیده و قشنگ!!! البته اشکال نداره اگه هم بریدید چون این کار در خدمت هنر بوده مشکلی نیست.

    • سلام صادق جان
      نه دوست من، من یکی از طرفداران محیط زیستم و با بریدن درختان بجز در شرایط ویژه مخالفم.
      این باغی بود که همانند یک مزرعه به دست کشاورزان کاشته می شه و به چوب برها فروخته می شه. ما هم چوب های باقی مانده رو گزینش و گردآوری کرده، با همکاری همدیگه اون رو پیشکش شما کردیم.
      سپاس از نوشته شما

      • عیسا جان ممنون که خیالمو راحت کردی باور بفرما از اینکه این همه چوب را بریدند خیلی ناراحت شدم هر چند میدونستم کار شما نیست این را هم نوشتم جهت اینکه مطمئن بشوم.

  10. درود بر شما آقا صادق
    ————————
    در مورد سئوال شما باید عرض کنم،
    این مکان روستایی نزدیک خرم آباد (جاده بیشه، پس از ازنا ممیل) ست، که مزرعه هایی از درخت دارند،که پس از رشد کامل آنها را از سطح زمین می برند و چوب های آنها را می فروشند و سپس آبیاری می کنند، که دوباره رشد کنند.
    و گروه مژ هم از چوب های باقی مانده در خود مزرعه که بر روی زمین افتاده بودند، جهت تولید این اثر محیطی استفاده کردند، وحتی یک عدد از این چوب ها به دست گرو]ه مژ بریده نشده است.
    ———————–
    سپاس از نگاه ریز بینانه شما

  11. سلام
    باعرض خسته نباشی وخداقوت دوست داشتم بیشترازفعالیتهای گروه هنری مژخبردارمیشدم واگه بشه با این گروه همگام بشیم لطف کنید راهنمایی کنید

    • سلام دوست گرامی.
      گروه هنری مژ یک گروه آزاده که همه ی هنرمندان کشور بویژه هنرمندان لرستانی می تونند در اون شرکت کنن.
      همه ی تصمیمات در گروه گرفته می شه و ماهی یک بار نشستی در یکی از شهرهای خرم آباد برگزار می شه. البته اگر دوستانی بجز خرم آباد مهمانی یا میزبانی رو برگردن بگیرند.
      گروه برپایه ی جستارها (موضوعات) در فصل یا هر شش ماه یکبار نمایشگاهی رو برپا می کنه.
      نقد و بررسی آفریده های هنری دوستان تا هنرمندان فرامرزی (جهانی) هم از برنامه های گروهه.
      جستارهای گروه در پایان هر نمایشگاه مشخص شده و دوستان بین ۳ تا ۴ ماه زمان دارند که آفریده های خودشون رو به گروه بدن تا نقد و بررسی و اگه آفریده ی شایسته و درخوری باشه به نمایشگاه وارد بشه.
      پایان دادن آفریده دوستان به گروه برای نمایشگاه دوم با جستار: دایره، سرگیجه، چاه تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در کارگاه کاشو (خرم آباد، میدان رازی، خ ۲۰ متری، نبش کوچه ۱ آراسته (پاسارگاد)).
      باسپاس
      عیسا

  12. خیلی قشنگه خدا قوت استاد عزیز؛ انشاا… همیشه موفق باشید خدا پشت و پناهتون؛ پیشرفت شما برای ما افتخاره

  13. سلام
    ممنون از راهنمایتون. اطاعیه یا فراخوان یا هر نوشته ومطلبی در مورد فعالیتهای گروه مژ رو باید ازکجا دنبال کرد کاش وبلاگ براش درست میشد تا ما مطلع میشدیم یا به ایمیلمون خبرمیمومد من امشب پاسخ شمارو دیدم
    باتشکر

  14. نمایشگاه اول با موضوع گردش -تسلسل -دورباطل بود
    نمایشگاه دوم باموضوع دایره-سرگیجه -چاه
    اگه میشه پوسترنمایشگاه روی سایت بزنید وموضوع نمایشگاه سوم اگه مشخصه بهم بگید

  15. برادر آلفا برای شما و گروه هنری آرزوی موفقیت می کنم. لازمه که سلیقه ی هنریتو برای پیراهن قشنگت تحسین کنم.

  16. باسلام با آرزوی موفقیت بیشتر برای گروه هنری مژ انشاالله بیشتر موفق باشید.

  17. دمتون گرم خیلی اسم گروه رو زیبا انتخاب کردین امیدوارم کاراتون هم زیبا در بیان حتما زیبا میشن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.