تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

نظر «شکوهی» از فعالین سیاسی و اقتصادی در مورد دکتر خادمی: وی با تکیه بر دانش و تجربه عمل می کند

  • کد خبر : 99924
  • 02 مهر 1396 - 9:15

  ولی اله شکوهی*/ میرملاس: ضمن سلام و عرض به خدمت همه برادران و خواهران خودم در استان لرستان. لازم دیدم چند نکته را از مدیریت و توان دکتر خادمی که در طول مدیریت ایشان در استان کهگلویه و بویراحمد شاهد بودم مطرح کنم اولا شما عزیزان بدانید خادمی برای کار و پیشرفت آماده است و […]

 

ولی اله شکوهی*/ میرملاس:

ضمن سلام و عرض به خدمت همه برادران و خواهران خودم در استان لرستان. لازم دیدم چند نکته را از مدیریت و توان دکتر خادمی که در طول مدیریت ایشان در استان کهگلویه و بویراحمد شاهد بودم مطرح کنم اولا شما عزیزان بدانید خادمی برای کار و پیشرفت آماده است و تا می توانید ایشان را حمایت کنید تا به حاشیه نرود و هرچند با شناختی که از او دارم  بلدوزر هم به حاشیه نمی برد. پس به ایشان کمک کنید و بدانید دکتر خادمی مدیر کار آمد و شایسته ای هست.
دکتر خادمی به سازمان و جامعه خود وفادار است. پیشرفت خود را در گرو پیشرفت سازمان و جامعه می داند و اهداف سازمان را برتر از اهداف شخصی دانسته و هیچگاه اهداف شخصی را جایگزین اهداف سازمانی نمی نماید. هدفگرا ، فرایندگرا و پیشرفتگراست. خود را فدای سازمان می نماید نه اینکه سازمان را وسیله ای برای رسیدن به اهداف شخصی خود کند. برای بروز ماندن و فعال بودن سازمان، همواره پویا و پرانگیزه عمل می کند و پیوسته به کارکنان خود روحیه می دهد  و در پی شکوفای خود و کارکنانش است. خود برای رفع تنگناها، محدودیتها ، خلاها و نارسائیها بی وقفه می کوشد . وی برای رسیدن به اهداف سازمانی در بلند مدت ، برنامه های که برای پیشرفت تهیه می نماید و فارغ از اینکه خود در آنجا خواهد ماند یا خیر برنامه را به گونه ای تدوین می نماید که با وجود یا بی وجود وی قابل اجرا باشد. محیط خرد (درون سازمان) و محیط کلان (محیط پیرامون سازمان از جمله رقبا، مشتریان، قوانین و …) را به خوبی می شناسد، نقاط قوت و ضعف آنرا مشخص می کند و نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را به فرصت تبدیل می نماید، فرصت ها و تهدیدات فرا روی سازمان را به خوبی شناسایی می کند و تهدیدات را به فرصت و فرصت ها را به ثروت تبدیل می کند و سعی می نماید در امتداد برنامه و برای رسیدن به اهداف آن حرکت کند، هیچگاه نمی پندارد چون مدت ماندگاری در این پست مشخص نیست ابتدا به فکر منافع مالی خود باشد بلکه به فکر منافع سازمان می باشد و بر همین اساس و براساس برنامه استراتژیک به جای به کارگیری راه حلهای مقطعی از راه حلهای اساسی و پایه ای استفاده می نماید زیرا راه حلهای مقطعی ممکن است مشکل امروز را حل کند اما در بلند مدت مشکل ساز خواهد بود . پیوسته به پیشرفت طرحها ، برنامه های عملیاتی ، بودجه ها و هزینه ها نظارت دارد و به هدایت ، نظارت و ارزشیابی مستمر کلیه امور می پردازد و واحدهای تحت پوشش را به مانند خانه خود می پندارد و دلسوزانه به امورات آن توجه می کند و نسبت به سازمان خود دلبستگی خاصی دارد.
کارها را به شخصی واگذار می نماید که هم کارا ( کارها را به درستی و صحیح انجام دهد ) و هم اثر بخش ( در راه رسیدن به هدفهای سازمانی) باشد و یا به عبارتی وظایف ، مسئولیتها ، اختیارات و مناسب را به طور منطقی ، نه بر اساس صلیقه و ارتباطات به اشخاص واجد شرایط واگذار نماید . مدیران موفق و شایسته بحران ها را می شناسند و بحران های سازمانی را به موقع تشخیص داده و در اوقات بحرانی و در رویارویی با پیچیدگی های معلوم و نامعلوم با قاطعیت و و مهارت خاصی عمل می کنند.
هنگامی که شخصی جدید وارد سازمان می شود و متصدی انجام کاری می شود، تجربه ای بدست می آورد و پس از مدتی به این تجارب اندک اندک اضافه می شود. این تجارب برای فرد و سازمان مفید است و سازمان بابت این تجارب و اشتباهات آن پیوسته پول پرداخت می کند. دکتر خادمی با تکیه بر دانش، تجربه و بینش خود از اینگونه نیروها به صورتی بهینه استفاده می نماید. و به وظایف خود کاملا آگاه است و نه فقط طرز انجام کار را بلکه علت انجام آنرا نیز توضیح می دهد . کارها و پاداشها را منصفانه تقسیم می نماید و در برخورد با مشکلات و تعارضهای سازمانی منصفانه قضاوت می نماید و علت تنبیه و وضعیت هر شخص خاطی را برایش توضیح می دهد و در مواردی که کار نادرست انجام می گیرد و یا شکست می خورد تحقیق می کند و فقط افراد مقصر را در تنهایی و نه در حضور جمع مواخذه می کند و تمام گروه را مورد سرزنش قرار نمی دهد و بین سخت گیری بیش از حد و نرمی ، حد وسط را انتخاب می کند و در مواقع مورد نیاز نظر خود را درباره کارمند با ذکر علت بیان می کند. به اصول اخلاقی پایبند است و به آن عمل می کند. افرادی را که در پی تملق هستند را از خود دورکرده و افراد کاردان و اجرایی را تشویق می نماید. دستورات خود را دقیق، صریح، واضح، کامل و ساده بیان می کند و سعی می کند قبل از تصمیم گیری و صدور دستور بیشترین اطلاعات را کسب نماید تا کمترین اشتباه را داشته باشد . با استقرار نظمی پایدار به صراحت به کارکنان تفهیم می کند ، چه انتظاری از ایشان دارد و چگونه ایشان باید با رفتارهایشان سازمان را در راه رسیدن به هدف یاری کنند و محیط را به صورتی امن درمی آورد که پرسنل تا زمانی که در محدوده اختیارها گام برداشته و به وظایفشان عمل می کنند از آنان پشتیبانی شود.
دکتر خادمی مدیریست که در بستر تعهد و با استفاده از تخصص در سمت و سوی رسیدن به اهداف سازمانی گام برداشته و وظایف خود را به نحوی شایسته به انجام برساند و همیشه این فرمایش حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) را به یادداشته که فرمودند: «من از آنچه نمی دانید بیم ندارم، اما بنگرید به آنچه می دانید چگونه عمل می کنید.»

 

*فعال سیاسی و اقتصادی

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باسلام و عرض ادب خدمت برادر لرزبان دیار کهگیلویه و بویر احمدیمان.جناب شکوهی عزیز عملکرد جناب دکتر خادمی در استانداری بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد پیداست که چند مرده حلاجه .عملکردجناب دکتر خادمی نشان از درایت ، تخصص و با برنامه بودن ایشان دارد .یقین دارم که این سید جلیل القدر در استان لرستان گام های بلندی رادر جهت توسعه و پیشرفت استان بر می دارد.

  2. درود برجناب شکوهی عزیز وقلم شیوای ایشان الحق وانصاف هرانچه تا حالا از بیانه های که درفضای مجازی نشر دادند و مطالعه کردم جز حقیقت چیز دیگری ندیدم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.