تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

شرح «نداری» دو دستگاه آموزش‌وپرورش و شهرداری/ مباحثه آموزش‌ و پرورش و شهرداری درنهایت ختم به تهاتر بدهی‌ها شد!

  • کد خبر : 101526
  • 28 آذر 1396 - 23:36

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، شورای آموزش و پرورش لرستان شامگاه سه‌شنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزار شد، جلسه‌ای که دو ساعت طول کشید و مجالی برای شرح «نداری» دو دستگاه آموزش و پرورش لرستان و شهرداری خرم‌آباد فراهم کرد. خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه […]

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، شورای آموزش و پرورش لرستان شامگاه سه‌شنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزار شد، جلسه‌ای که دو ساعت طول کشید و مجالی برای شرح «نداری» دو دستگاه آموزش و پرورش لرستان و شهرداری خرم‌آباد فراهم کرد.
خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش مشکل تامین اعتبار وجود دارد و اعتبارات جوابگو نیست، اظهار داشت: برای برون‌رفت از این مشکلات تبصره‌ای به قانون بودجه ۹۶ اضافه کرده‌اند که مجوزهایی به آموزش و پرورش می‌دهد تا با تغییر کاربری و بهینه‌سازی برخی فضاها ارزش‌افزوده آن‌ها را بالا ببرد و منابع مستمر درآمدی ایجاد کند.
ماجرای پلمب خانه معلم خرم‌آباد
وی با بیان اینکه درخواست داریم این قانون را مجدداً سال بعد ادامه دهند، تصریح کرد: از سوی دیگر آموزش و پرورش از پرداخت هرگونه عوارض معاف است اما عوارض سنگینی از سوی شهرداری بر ما تحمیل می‌شود و یا مکان‌های ما را پلمب می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در همین ارتباط شهرداری تعدادی نیوجرسی جلوی درب خانه معلم خرم‌آباد گذاشته بود و آن را پلمپ کرد؛ سال گذشته بیش از ۳ میلیارد عوارض برای ما تعیین شده بود.
میرزایی رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری بدون در نظر گرفتن قوانین مدارسی که قبلاً احداث‌شده‌اند را ارجاع می‌دهد به کمیسیون ماده ۱۰۰ و عوارضی را می‌گیرد، ادامه داد: شهرداری در سال ۸۹ تعداد ۴ ملک در خیابان ۱۷ شهریور، ضلع شرقی میدان استانداری و دبستان بهاروند را بدون پرداخت ریالی اعتبار تخریب کرده چون در طرح تعریض خیابان بوده‌اند.
اگر شرایط ارجاع مدارس به کمیسیون ماده ۱۰۰ ادامه یابد، باید خود مدارس را به شهرداری تحویل بدهیم
وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه فکری به حال این موضوع کنید، تصریح کرد: اگر همه مدارس بخواهند به کمیسیون ماده ۱۰۰ بروند باید به جای پرداخت عوارض دیگر خود مدارس را به شهرداری بدهیم.
هرمز نصیری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری لرستان با اشاره به اینکه در مورد خانه معلم خرم‌آباد، شهرداری عوارض نوسازی را طلب دارد که معافیت آموزش و پرورش از عوارض نوسازی در قانون ذکر نشده است، اظهار داشت: در این رابطه خانه معلم ۸۵ میلیون تومان بدهی به شهرداری دارد.
شهرداری به علت کمبود مالی به ادارات چسبیده و عوارض می‌گیرد
وی با بیان اینکه در خصوص معرفی مدارس به کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز ضرورت دارد قبل از ساخت مدرسه، پروانه ساخت گرفته شود که بعداً به دلیل نداشتن پروانه به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده نشوند، تصریح کرد: شهرداری به علت کمبود مالی چسبیده به ادارات و عوارض می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری لرستان یادآور شد: در مورد جریمه ۲ میلیاردی خانه معلم نیز مستندات ارائه شود و ما کارشناس می‌فرستیم تا بر اساس تعرفه شهرداری دوباره میزان جریمه این فضا را محاسبه کنیم.
اردشیر دریکوند رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه کاربری ملک خانه معلم خرم‌آباد الآن مهدکودک است و هنوز روال قانونی تغییر کاربری را طی نکرده است؛ اظهار داشت: این ملک تصرف پیاده‌رو کرده است، در یک منطقه مسکونی احداث شده و پارک خودروهایی که به آنجا مراجعه می‌کنند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و شکایاتی داشته‌اند، به همین دلیل ملک هم رأی دوم پلمپ دریافت کرده است.
شهرداری در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود مانده است
وی با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری ۲۳۰ میلیارد بوده که در ۶ ماهه امسال ۲۱ میلیارد که حدود ۲۰ درصد می‌شود تخصیص یافته است، تصریح کرد: شهرداری که می‌خواهد درآمدزایی کند و در بحث‌های عمرانی و آبادانی کار کند فقط در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود مانده است؛ لذا این نهاد دریافت مطالبات خود از دیگر دستگاه‌ها را در دستور کار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: این وضعیت شهر ما است و انتظار داریم در بحث فرهنگ‌سازی مشارکت مردم کمک کنید تا خدمات‌دهی که جزو وظایف شهرداری است انجام شود.
دکتر حسین مهرداد عضو هیئت‌علمی دانشگاه و عضو شورای آموزش و پرورش لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه نمی‌خواهم دفاعی از آموزش و پرورش داشته باشم، فقط می‌خواهم تعریفی از مدیریت کنم، مدیریت بهره‌وری از دانش است، تصریح کرد: بهره‌وری دانش برای تشخیص دشواری کار و حل آن یعنی مدیریت، مدیر یعنی کسی که قدرت حل مسئله را در خود می‌داند.
مشکلات لرستان را مدیران با تفکر غیر معمول حل می‌کنند
وی با بیان اینکه ۳۰ سال است در این شورا هستم، هر موقع بحث شهرداری می‌شود، می‌گویند ما نمی‌توانیم و پول ‌نداریم، گفت: چرا روز اول سینه سپر می‌کنید که به من رأی بدهید، راه پول درآوردن را پیدا کنید؛ مشکلات لرستان را مدیران با تفکر غیرمعمول حل می‌کنند؛ حالا آمدیم پولی از آموزش و پرورش گرفتید آیا مشکل حل می‌شود؟
این عضو شورای آموزش و پرورش لرستان افزود: مدیریت باید تغییر تفکر دهد و اگر واقعاً نمی‌تواند پول درآورد برود کنار کسی دیگر بیاید؛ در مورد آموزش و پرورش باید انعطاف‌پذیر باشیم و کمک کنیم مشکلات آن حل بشود.
مشکلات پلمپ خانه معلم و استخر معلم را یک بار برای همیشه حل کنیم
حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه عوارض تغییر کاربری فضاهای آموزش و پرورش با توجه به بند «ه» تبصره ۹ مشخص شده و شهرداری در زمان تغییر کاربری نباید از آن‌ها عوارض بگیرد، اظهار داشت: این موضوع را خلط مبحث نکنیم با جرائم تخلفات، اگر فضایی بدون اطلاع شهرداری تغییر کاربری یافت در واقع تخلف کرده‌ایم؛ لذا باید پیش از تغییر کاربری مجوزهای لازم از شهرداری گرفته شود.
وی با بیان اینکه هر جا بناست تغییر کاربری فضاهای آموزش‌وپرورش شود شهرداری حق دریافت عوارض ندارد، تصریح کرد: متأسفانه دو سه سال است هر بار مواجه هستیم با تماس‌هایی که جلوی خانه معلم نیوجرسی گذاشته‌اند و پلمپ شده و کمک کنید، استخر معلم بارها پلمپ می‌شود و از این قبیل مشکلات داریم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: این مسائل را یک‌بار برای همیشه حل کنیم، البته نباید بر اساس سرانه دانش‌آموز فعلی در مورد تغییر کاربری‌ها تصمیم بگیریم که مدارس فلان محله را حذف کنیم، ممکن است ۲۰ سال دیگر نیاز به مدرسه داشته باشیم.
سرانه مدارس به‌شرط تحقق ۱۰۰ درصدی بسیار کمتر از بودجه‌ای است که برای فلان موسسه فرهنگی در نظر گرفته‌اند
خجسته پور با اشاره به اینکه وقتی قانون بودجه را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آموزش و پرورش خوب دیده نشده است، سرانه مدارس به شرط تحقق ۱۰۰ درصدی بسیار کمتر از بودجه‌ای است که برای فلان موسسه فرهنگی در نظر گرفته‌اند، گفت: در کنار آن تبصره‌هایی در نظر گرفته‌اند که کمک‌هایی به آموزش‌وپرورش شود؛ از جمله تغییر کاربری فضاها.
وی با بیان اینکه البته به دنبال تغییر کاربری ۱۰۰ درصدی نیستیم، اما چند مکان داریم که ویژه می‌توان روی آن‌ها کار کرد، تصریح کرد: در مورد خانه معلم باید عوارض نوسازی که به شهرداری بدهی دارد مجدد احصاء شود، شورای شهر نیز از تخفیفات استفاده کنند و تخفیف بدهند به آموزش و پرورش و مابقی بدهی را ببرند روی طلبی که آموزش و پرورش در حوزه تخریب مدارس خود از شهرداری دارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: در خصوص تغییر کاربری خانه معلم نیز باید اقدام قانونی شود.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.