تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

«رباطی» در جمع مسئولین بودجه آموزش و پرورش سراسر کشور: چرا «مسئولین» یک بار برای همیشه مشکل «آموزش و پرورش» را حل نمی کنند؟

  • کد خبر : 102098
  • 05 بهمن 1396 - 21:35

  کیوان رباطی رییس اداره بودجه و تامین منابع مالی آموزش و پرورش استان لرستان در  همایش کشوری روسای ادارات بودجه آموزش و پرورش که در ۳ و ۴ بهمن در تبریز برگزار شد با اشاره به مشکلات عدیده آموزش و پرورش اذعان کرد: چرا «مسئولین» یک بار برای همیشه مشکل «آموزش و پرورش» را حل […]

 

کیوان رباطی رییس اداره بودجه و تامین منابع مالی آموزش و پرورش استان لرستان در  همایش کشوری روسای ادارات بودجه آموزش و پرورش که در ۳ و ۴ بهمن در تبریز برگزار شد با اشاره به مشکلات عدیده آموزش و پرورش اذعان کرد: چرا «مسئولین» یک بار برای همیشه مشکل «آموزش و پرورش» را حل نمی کنند؟

متن سخنان رباطی در این همایش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت کلیه همکاران عزیزم در وزارت آموزش و پرورش ، از وزیر محترم تا آن خدمتگزاران و سرایداران عزیزی که با دستان پینه بسته خود جهت اعتلای اهداف عالیه آموزش و پرورش نقش آفرینی می نمایند.
همکاران تلاشگر و صبورم ؛
* همانطوری که استحضار دارید آموزش و پرورش کشور مدتهاست مورد بی مهری و کم توجهی مسئولین قرار گرفته و این روزها وضعیت خوبی ندارد ، و این کم توجهی ها و بی مهری ها موجب بی انگیزگی کلیه همکاران صفی و ستادی گردیده و آموزش و پرورش را از اهداف اصلی خود دور نموده است .
* با توجه به اینکه از ابتدای سال تا کنون فقط حقوق کارکنان رسمی ، پیمانی و قرادادی پرداخت شده است ، حال جای سوال است که آیا ماموریت و رسالت آموزش و پرورش فقط پرداخت حقوق است ؟
* آیا اجرای برنامه های مختلف جهت کیفیت بخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی مهم نیست؟
* چرا حقوق سرباز معلم ها ، حق التدریس معلمان ، حق الزحمه امتحانات و سرانه دانش آموزان به موقع پرداخت نمی گردد؟
* چرا سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان محروم و طرح روستا مرکزی و همچنین سرانه غذایی مدارس شبانه روزی به موقع پرداخت نمی شود ؟
* چرا هزینه های اداری، کمک هزینه فوت و ازدواج ، اضافه کار و ماموریت اداری ، پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان مانند دستگاههای اجرایی دیگر به موقع پرداخت نمی گردد ؟
* چرا بیمه طلایی ، هزینه سفر ، آراء محاکم قضایی ، سنوات ارفاقی استثنایی وجانبازان ، اسناد دیون سنوات گذشته به موقع پرداخت نمی شود ؟
* آیا نباید فکری به حال برداشت های مکرر از حسابهای آموزش و پرورش به علت بدهی به سازمانهای تامین اجتماعی و شهرداریها و آرای دیوان عدالت اداری و متعاقب آن کسری ابوب جمعی در سیستم حسابداری نمود ؟
* اگر پرداخت شاخص ها و فعالیت های نامبرده در آموزش و پرورش لازم و ضروری می باشد ، پس چرا دولت و مجلس در هنگام تدوین و تصویب بودجه ، اعتباری را به آموزش و پرورش تخصیص می دهند که حتی کفاف پرداخت حقوق را هم نمی دهد ؟
* شواهد و قرائن موجود موید آن است که در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه پیشنهادی بابت پرداخت حقوق و سایر هزینه های استانها ، رقمی معادل پرداخت ۱۰ ماه حقوق می باشد ! به عنوان مثال بر اساس اعلام رسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان ، بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش استان در لایحه بودجه سال ۹۷ رقمی در حدود ۹۵۰ میلیارد تومان است ، در صورتی که بر اساس اسناد مالی مورد تایید ذیحساب و وزارتخانه در سال جاری عملکرد حقوق (بند واو) استان رقمی بیش از۹۶۰ میلیارد می باشد ! مسئولین محترم چه پاسخی در مقابل این موضوع دارند ؟
* آیا مسئولین سیاسی و اجرایی کشور خبر دارند آموزش و پرورش استانها به علت کسری بودجه سالانه و انباشته شدن مطالبات متعدد و موکول شدن آن به سالهای بعد هر ساله با بحران شدید مالی مواجه
می باشند؟
* آیا مسئولان سیاسی و اجرایی کشور می دانند که محیط ادارات بودجه خصوصا استانهای محرومی چون لرستان به جهنم تبدیل شده و به علت مراجعات زیاد همکاران جهت دریافت مطالبات خود سیستم اداری و روال عادی انجام امورات مختل شده و دیگر قادر به ادامه خدمت در واحد های خود نیستند ، و این موضوع باعث نارضایتی شدید همکاران از وزارت آموزش و پرورش و مسئولین اداری و سیاسی کشور گردیده است ؟
* حال اگر این مسائل و مشکلات عدیده را در آموزش و پرورش تایید می نمایید ، چرا یک بار برای همیشه مشکل آموزش و پرورش را حل نخواهید کرد ؟
* آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و موثرترین دستگاه اجرایی کشور نقش بسزایی در تعلیم و تربیت جامعه ایفا می کند و پایه و اساس جامعه پذیری و تربیت نسل جوان و نوجوان کشور است ، مطمئن باشید در صورت بی مهری و کم توجهی به سیستم آموزش عمومی کشور ، خروجی آن به نفع جامعه و نظام اسلامی نیست ، و قطعا این نوع نگاه به آموزش و پرورش در آینده بجز کجرویها و ناهنجاریهای اجتماعی مانند سرقت ، اعتیاد ، خودکشی ، و سایر جرایم قضایی چیزی عاید جامعه نخواهد شد.
*** لذا عاجزانه تقاضا می نمایم تا دیر نشده با تخصیص بودجه لازم و رفع مشکلات مالی موجود به داد آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده کشور برسید. در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور باید منتظر بحران های اجتماعی ناشی از بی توجهی به آموزش و پرورش بود !

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. درود بر شجاعت و معرفت همکار عزیزم جناب آقای کیوان رباطی رییس محترم بودجه آموزش و پرورش استان لرستان . از این که به نمایندگی از طرف آموزش و پرورش استان و کل کشور توانستید مشکلات و حرف دل همگی را باصراحت بیان کنید کمال تشکر را دارم ، سخنان ارزشمند شما مرحمی است بر دلهای دردمند و رنجور خانوادهای فرهنگیان . امیدوام در انجام وظایف خود و خدمت به جامعه بزرگ فرهنگیان استان پیروز و سربلند باشید .

  2. جانا سخن از زبان ما می گویی . الحق والانصاف به بهترین وجه ممکن صدای فرهنگیان را به گوش وزیر و سایر مقامات رسانده است .درود خدا بر این فرهنگی فرهیخته که موجب فخر و مباهات بنده و یقینا سایر همکاران گردیند .

  3. با سلام و تشکر.‌ این بار نیز همچون گذشته از حقوق تضییع شده فرهنگیان محترم ‌که سالیان متمادی است مورد بی توجهی مسئولین بی مسئولیت قرار گرفته اند، شجاعانه دفاع کرده اید. سپاس فرآوان

  4. بنده هر روز شاهد تلاش جناب آقای رباطی ریاست محترم اداره بودجه وتامین منابع مالی هستم.
    دلسوزی ایشان برای آموزش وپرورش لرستان قابل تقدیروتشکراست.ایشان دراین سخنرانی بدرستی مشکلات آموزش وپرورش لرستان رو بهش اشاره کردن متاسفانه باید بپذیریم سیاست های حاکم بروزارت آموزش وپرورش کشور درقبال دانش آموزان ومعلمان شکست خورده است .
    نه معلم انگیزه کار وتلاش ومطالعه برایش مانده است ونه دانش آموزان به آینده امیدوارند .
    وقتی دولت فکری برای مشکلات معیشتی معلمان نمی کند وقتی نمایندگان مجلس افزایش حقوق رو حق طبیعی فقط برای خودشان می بینند وقتی بانک ها از معلمان درحد ضمانت برای دریافت قطی وصول وام های شبیه به نزول خوری نگاه میکنند .وقتی مسئولین اجرایی ازمعلمان برای برگزاری انتخابات ها سوءاستفاده میکنند وقتی نمایندگان مجلس به همه چیز الا مشکلات آموزش وپرورش می پردازند ،خوب نتیجه اش همین است که مردم میبینند.
    تاوقتی مشکلات این وزارت خانه بقول برادرعزیزم کیوان رباطی یکبار برای همیشه اصولی حل نشود ماهرروز شاهد شکست سیاست های این وزارت خانه خواهیم بود.
    وقتی مدیرمدرسه بجای پیگیری برنامه های درسی دانش آموزان هرروز پیگیر قطع ووصل انشعابات حامل های انرژی است وقتی مدیر مدرسه برای تهیه گچ ویا ماژیک تخته وایت بردوپرداخت بهای حامل های انرژی به هر دری میزند ومایوس میشود وقتی فروشگاه های شهر حاضر نیستند اقلام موردنیاز مدارس رو به مدیران قرض بدهند وقتی ادارات برای تهیه پول بنزین ماشین های اداره مشکل دارند وقتی حقوق ناچیز معلمان حق التدریس یا اصلا پرداخت نمیشودویا ممکن است از ۱۲ ماه سال اونم با تاخیر ۷ ویا ۸ ماه پرداخت میشود وقتی اضافه کار نیروهای اداری آموزش وپرورش از ۱۲ ماه تقریبا ۵ ماه بطور ناقص و پاداش پایان ۳۰ سال معلم یا پرداخت نمی شود ویا طی چهار قسط اونم درمقایسه با سایرادارات خیلی کمتر پرداخت می شود وخیلی مشکلات فراوان دیگر وبالاخره وقتی دانش آموزان برای آینده خود امیدی نمیبینند پس باید بپذیریم این سیستم شکست خورده است و باشناختی هم از مسئولین کشورداریم تاوقتی بفکرخودشانند امیدی به ایشان نمی رود.
    درپایان ازمسئولین استان لرستان تقاضا دارد دراسرع وقت برای این موضوعات اساسی فکری بشود

  5. سلام و درود خدا بر همه ی دوستداران و دلسوزان واقعی این مرز وبوم از جمله جناب رباطی عزیز و بی ریا

  6. افرین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.