تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
12

توسعه آموزش، توسعه کشور/ به قلم «منصور مجاوری»

  • کد خبر : 102164
  • 14 بهمن 1396 - 9:04

منصور مجاوری / میرملاس: به آموزش وپرورش در بودجه ۹۷ توجه جدی نمایید. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سال‌ها شما به آموزش وپرورش نیاز داشتید. بخش های زیادی از مهارت های علمی و عملی و مهارت های زندگی را به شما آموزش داده. بهترین دوران عمرتان را در مدارس گذرانده‌اید زمانی که من وشما دوران […]

منصور مجاوری / میرملاس:

به آموزش وپرورش در بودجه ۹۷ توجه جدی نمایید. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سال‌ها شما به آموزش وپرورش نیاز داشتید.
بخش های زیادی از مهارت های علمی و عملی و مهارت های زندگی را به شما آموزش داده. بهترین دوران عمرتان را در مدارس گذرانده‌اید زمانی که من وشما دوران خوش وشادمانی در مدرسه داشتیم و از هر گوشه وکنار کلاس و مدرسه خاطراتی برای خود می‌ساختیم معلمان ما لحظه لحظه عمرشان را صرف آموزش ما می‌کردند.

اما امروز نظام آموزش وپرورش ،حال وهوای خوبی ندارد و در تشنگی اهمیت و توجه بسر می برد . درد مزمنی که سالهاست گریبان آموزش و پرورش برای فرزندان ایران را می فشرد. فرمایش مقام معظم رهبری را گویا نمی خواهند بشنوند (هزینه درآموزش وپرورش بزرگترین سرمایه گذاری است ) توصیه های اساتید حوزه‌های مختلف علوم و اقتصاد را نمی توانند درک کنند . تجربه سایر کشورها در ارزش گذاری به آموزش وپرورش را قبول ندارند . شخصیت، بزرگی واحترام به معلم را فراموش کرده اند !! سختی وگرفتاری نیروهای حق التدریس و قراردادی و سرباز معلم را بصورت وظیفه‌ای مقدس می دانند . افراد با تجربه و پیشکسوتان علم وادب واندیشه این نظام مقدس را از یاد برده اند .
اما!
بزرگوارانی که امروز بر اساس تلاش معلمان بر کرسی مهم نمایندگی نشسته اید . تدبیر و خردمندی برای تامین اعتبارات آموزش وپرورش بنمائید:
هنرستانها نیازمند ابزار و مواد مصرفی اند . مدارس شبانه روزی جیره غذایی دانش آموزانشان را به سختی تامین می کنند . دانش آموزان قلعه گنج ،مراوه تپه ،قصر قند، بانه واشنویه شما را صدا می زنند . زنان ومردان معلم نگاهشان به قلم وتدبیر شما مجلسیان است. این روزها وهفته ها آزمون سختی دارید. تا چه زمانی از شهید رجائی، باهنر، مرحوم عظیمی و علاقه مندان به نیکی یاد کنیم . اما ذره ای از بزرگ منشی، تفکر و همت آن عزیزان برای کمک به نظام تعلیم وتربیت بهره نبریم . استاد مطهری، معلم بزرگ شریعتی، شهید مظلوم بهشتی و هاشمی رفسنجانی این مردان بزرگ انقلاب تاکید به حمایت از آموزش وپرورش داشتند .

بزرگترین و مهم ترین دستگاه انسان ساز کشور در کمای اعتبارات است .

با چه دلیل، چه منطق و روشی سهم آموزش وپرورش عمومی و فنی‌وحرفه ای کشور به این مقدار رسیده است؟ آیا جناب آقای روحانی در روز رای اعتماد وزرای محترم در مجلس شورای تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی نکردند؟ با چه ابزار وتجهیزات آموزشی وبر اساس چه بستری معلمان ما این مهارت را آموزش دهند . با کدامین سرانه آموزشی مدارس را اداره کنند؟ با کدام امکانات و تجهیزات، معلمان با انگیزه مدارس ابتدائی را دریابیم. با کدام سرانه رفاهی، حمایت از درمان، معیشت و رفاه معلم را داشته باشیم. سهم معلم از حساب پس انداز کارکنانی که بر اساس قانون به سایر کار کنان اختصاص می یابد، چه می‌شود ؟ بابای مدرسه ،راننده‌گان وخدمتگزاران آموزش‌وپرورش چرا نباید مانند سایر کارکنان دستگاه‌ها باشند . تاچه زمانی باید شرایط اقتصادی جامعه فرهنگی از سایر دستگاه‌ها جدا باشند . آیا واقعا اعتقاد نداریم .!؟

تنها راه نجات کشور فقط آموزش وپرورش است .
کشورهای توسعه یافته براساس نظام آموزش وپرورش صحیح توسعه یافته اند. کشورهای دارای امنیت اجتماعی براساس آموزش وپرورش درست به این درجه از امنیت اجتماعی رسیده اند . پیشرفت علوم پزشکی، فضایی، صنایع،کشاورزی، انسانی و… در سایر کشورها نتیجه آموزش وپرورش با کیفیت است . اقتصادهای قدرتمند دنیا از توجه به آموزش وپرورش به چنین درجه ای رسیده‌اند

نماینده گان محترم!
به عنوان یک فرهنگی که با تمام دردها ،مشکلات،کسری‌ها، تلاش‌ها وعشق همکاران بزرگوارم همراه وآشنا هستم.
به عنوان یک فرهنگی که با کلیه روش‌ها ومراحل تنظیم وتامین اعتبارات و بودجه کشور آشنا هستم .
به عنوان یک فردی که به واقع امروز صدای مظلومیت تمام همکاران ومدارس خودمان را می شنوم .
به عنوان یک فرهنگی که همیشه از دولت، مجلس و نظام حمایت کرده و به آن علاقه مندم.
به عنوان یک پدر که برای آینده آموزشی، شغلی و بی مهارتی فرزندان این سرزمین نگران هستم.
از شما می خواهم به داد نظام آموزش و پرورش برسید .
کمبود اعتبار این دستگاه مهم وعظیم بزرگترین ضربه به کشور ونسل‌های آینده است .

با جرات می توانم اعلام کنم که هیچ وزیری را طی دوران مختلف به خاطر کمی تخصص در اداره وزارت آموزش وپرورش استیضاح ویا جابجا نکرده اند . همه وزرای خوب ،متعهد، با ادب، باشخصیت وتوانمند ما را فقط به خاطرضعف برنامه بودجه کشور وبرنامه ریزی کلان لوایح بودجه های پیشنهادی وکسری های اعتبارات کاملا مشخص، استیضاح کرده اند . بیایید یکبار سهم ونیاز واقعی آموزش وپرورش را در لایحه بودجه ۹۷ ببینید . و بعد از وزیر آموزش وپرورش انتظار بهبود کیفیت کمی وکیفی در نظام آموزش وپرورش را بخواهید . آموزش وپرورش که با حداقل اعتبار اداره می شود، نمی تواند کیفیت بخش باشد . این اعتبارات که در این سال‌ها تصویب وابلاغ می شود در هیچ زمانی انتظارات مسئولین ، مردم وفرهنگیان کشور را تامین نمی نماید .

به عنوان یک ایرانی از حق واقعی خودم استفاده می‌کنم .

زیرا به شما رای دادم ،به دولت ورئیس جمهور عزیز رای داده‌ام . سال ۹۶ با مشکلات فراوان برای نظام آموزش وپرورش رو به پایان است
اماتقاضا ودرخواست می‌کنم که توجه ویژه خودتان را در لایحه بودجه ۹۷ کشور از نظام آموزش وپرورش کم نکنید . انتظار جامعه فرهنگی این است که با تمام توان وهوشیاری به همه زوایای پنهان وآشکار ومشکلات امروز آموزش وپرورش توجه نمائید . فرزندان من وشما در امروز وآینده از من و شما سوال خواهند کرد:
” برای ما چه کرده اید”
وما باید بتوانیم پاسخ دقیق بدهیم.
توسعه کشور از مسیر توسعه آموزش وپرورش می گذرد
آموزش وپرورش را دریابیم تا کشور توسعه پیدا کند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام و درود بر جناب آقای مجاوری مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش که همیشه بطور شفاف مشکلات این دستگاه که به قول مسئولین مالی از سال ۱۳۴۰ تا کنون کسری بودجه دارد را به خوبی منعکس می نماید .پیروز و سربلند باشید .

  2. درود بر کیوان و مجاوری عزیز هر دو نفر توانمند هستید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.