تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

برگزیدگان «جشنواره ملی شعر آیات» معرفی شدند

  • کد خبر : 102440
  • 25 بهمن 1396 - 19:54

مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر ملی آیات ظهر امروز چهارشنبه به میزبانی خرم آباد برگزار شد. این مراسم با حضور آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئولان کشوری و شاعران برجسته کشوری و استانی در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد […]

مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر ملی آیات ظهر امروز چهارشنبه به میزبانی خرم آباد برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئولان کشوری و شاعران برجسته کشوری و استانی در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد.

حجت الاسلام حمید رضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم گفت: آنجایی که بحث از برخورد تجدد و دین مطرح می شود شاهد هستیم که آیات قرآن نه تنها به تقابل برنخواسته بلکه همواره در این خصوص پاسخگو بوده و این در حالی است که کتب تحریف شده سایر ادیان همچون انجیل و تورات در این خصوص نمی توانند پاسخگو باشند.

استقبال گسترده شاعران سراسر کشور از جشنواره شعر آیات

وی با تاکید بر این موضوع که در تمام آیات قرآن کریم تقابلی با علوم روز وجود ندارد، افزود: قرآن یک راه روشن پیش روی دانشمندان علوم مختلف به خصوص علوم تجربی است و برای تمام سوالات و نیازمندی های به روز علوم مختلف راهکار و راه حل ارائه می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: از همین روی و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های قرآن کریم، باید تاکید کرد که راه حل نجات بشریت تشکیل جامعه ی قرآنی است و تنها راهی که می تواند به تعالی و کمال الهی بشر منجر شود، اتکا به قرآن و آموزه های قرآنی است.

حجت الاسلام حنان ادامه داد: جامعه قرآنی ویژگی ها و شاخصه های دارد که پیش از آنکه وصف افراد به صورت فردی باشد، وصف روابط اجتماعی است و ما امروز بر این باوریم که ساختار روابط اجتماعی و مراکز مدنی باید بر اساس آموزه های دینی شکل بگیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی شعر آیات، گفت: حضور گسترده شاعران استان های مختلف کشور در این جشنواره و استقبال استثنایی صورت گرفته از این رویداد، نشان دهنده ظرفیت بالای آیات و آموزه های قرآن کریم در شکل دهی و فرهنگ سازی یک جامعه دینی و قرآنی است.

معرفی برگزیدگان جشنواره

در بخش ویژه این جشنواره عالیه مهرابی تندیس، لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی را کسب کرد؛ در بخش زبان های بومی و محلی رایج کشور و در حوزه زبان عربی عماد آل کثیری، یوسف شرحانی و امجد عبدالحسین مزروعی از خوزستان شایسته تقدیر شناخته شدند و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی از آنها تجلیل شد.

در بخش زبان ترکی حسن علی حیدری از اردبیل، کاظم نظری بقا از اردبیل و رحمت الله خداکرمی از زنجان شایسته تقدیر شناخته شدند و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی از آنها تجلیل شد.

در بخش زبان کردی دومین جشنواره شعر ملی آیات محمدرضا حمت یار از کردستان، حسین خزاعی از کرمانشاه و امجد ویسی از کردستان با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدیر ۵ میلیون ریالی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش زبان های لری، لکی و بختیاری نیز رضا حسنوند، حشمت الله خالقی، خاطره خاتون جلدانی، اسدالله آزادبخت و محمد کیانی ده کیانی از لرستان شایسته تقدیر شناخته شدند و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی از آنها تجلیل شد.

در بخش شعر نو نیز ۸ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند و از نیلوفر شاطری از خوزستان، اکبر آزادپور از خوزستان، پیام جهانگیری از اردبیل، علی اکبر جعفرزاده از خراسان شمالی و غلام امینی از هرمزگان با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵ میلیون ریالی تجلیل شد.

سید یوسف صالحی از بوشهر، معصومه سادات شاکری از خراسان رضوی و نرگس میر فیضی از قم به ترتیب رتبه های سوم تا اول بخش شعر نو جشنواره را به خود اختصاص دادند و جایزه نقدی ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیون ریالی و تندیس جشنواره را کسب کردند.

در بخش شعر کلاسیک نیز ۵ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند و از محدثه القاصی از خوزستان، مصطفی توفیقی از خراسان رضوی، دادیار حامدی از مازندران، حمیده رضایی قمی از قم و اعظم سادات حسینی از اصفهان با اهداء جایزه ۵ میلیون ریالی و لوح تقدیر تجلیل شد.

ابراهیم قبله آرواتان از آذربایجان شرقی، علیرضا رجب علی زاده کاشانی از اصفهان و اسماعیل محمدپور از اصفهان به ترتیب به عنوان نفرات سوم تا اول بخش شعر کلاسیک دومین جشنواره شعر ملی آیات برگزیده شدند و با اهداء جایزه نقدی ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیون ریالی و تندیس جشنواره از آنها تجلیل شد.

رونمایی از کتاب «بارش خورشید»

در حاشیه این جشنواره از کتاب مجموعه اشعار دومین جشنواره ملی شعر آیات رونمایی شد. این کتاب با نام «بارش خورشید» در لرستان منتشر شده و در ۳ هزار نسخه چاپ شده است. نام کتاب نیز از یکی از اشعار برگزیده جشنواره اقتباس شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلامجناب آقای آزادبخت عزیز به خدا …………..نیست الکی این پیشوند بهش ندید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.