تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

«سیدموسی خادمی» در اغماء!/ آیا «خادمی» در بزنگاه به خود افتاده است؟/ به قلم «محمدرضا طاهری»

  • کد خبر : 102682
  • 03 اسفند 1396 - 20:24

  محمدرضا طاهری/ میرملاس: در عصر روز دوشنبه یک سامانه جدید بارشی به استان لرستان وارد شد که فضای سیاسی استان را بشدت تحت تأثیر خود قرار داد. خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان پس از همراهی و همکاری یک ساله ای که با نمایندگان اصولگرا داشت و تقریباً به بسیاری از […]

 

محمدرضا طاهری/ میرملاس: در عصر روز دوشنبه یک سامانه جدید بارشی به استان لرستان وارد شد که فضای سیاسی استان را بشدت تحت تأثیر خود قرار داد. خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان پس از همراهی و همکاری یک ساله ای که با نمایندگان اصولگرا داشت و تقریباً به بسیاری از خواسته های نمایندگان غیر همسو با دولت تن داده بود، متوجه شد که برخی از این آقایان علی رغم تمام امتیازهای که گرفته اند اما اصل اخلاقی «تعامل دوسویه» را زیر پا گذاشته اند!
دریکوند خود به خوبی می دانست مدیرانی که قبلاً بنا به تعامل با نمایندگان اصولگرا منصوب کرده است صرفاً مدیران فرمایشی هستند که کوچکترین قرابتی با «آموزش و پرورش» ندارند ولی چون خواسته نمایندگان «جمنایی» بوده اند، به این انتصابات تن داده است. حال که دید طرف مقابل قدردان نیست و اصل جوانمردی و «تعامل دو سویه» را زیر پا گذاشته اند، در احکامی جدید، مدیران مستقلی که با برنامه های آموزش و پرورش هماهنگ تر بودند را منصوب کرد.

همانگونه که انتظار می رفت این تغییرات با واکنش های زیادی همراه بود. از یک سو حامیان دولت را شاد کرد و همه را به میدان آورد تا از این اقدام «خدانظر دریکوند» حمایت کنند و از طرف دیگر این تغییرات برای دو تن از نمایندگان و نزدیکانشان قابل هضم نبود و در مقابل آن مقاومت زیادی کردند. این مقاومت ها حتی تا جایی بود که یکی از مدیران سابق، کلید اتاق ریاست را به مدیر جدید تحویل نمی داد و کماکان خود را مدیر می دانست!

می توان گفت که این وضعیت «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان را نیز به اغماء برده است. چون این اقدام نه تنها حوزه آموزش و پرورش بلکه تمام فضای سیاسی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

حال همه نگاه ها به استاندار است که چه می کند. البته خادمی نشان داده است که در عین محافظه کاری، زیرک است. احتمالاً وی در شرایط فعلی حمایت از مدیر کل آموزش و پرورش را برای حفظ ثبات خود، بیشتر می پسندد. وی خوب می داند که هزینه عزل این مدیران را «خدانظر دریکوند» داده است و احیاناً هزینه «بازگشت» این مدیران خود او باید بپردازد! و در این صورت، به غیر از اینکه «خادمی» خود را در مقابل جمع کثیری از حامیان دولت قرار داده است خود را با «چالش» مدیریتی همراه کرده است که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و وی را برای «قدم های» بعدی با مشکل روبرو می کند!

احتمالاً خادمی با خود فکر می کند که با رفتن «خدانظر دریکوند»، اهرم کنترل و تعادل را با نمایندگان از دست می دهد. و اتفاقاً این عین واقعیت نیز هست چرا که با رفتن دریکوند، جهت فلش فشار نمایندگان به سمت خود او تغییر می کند و دیگر اوست که باید گام به گام در راستای خواسته نمایندگان حرکت کند. نمایندگانی که همراه و همگام دولت تدبیر و امید نبوده و نیستند!

نمونه عبرت انگیز عقب نشینی گام به گام و عدول از مواضع دولت تدبیر و امید و انتصاب حامیان نمایندگان به جای حامیان دولت، خود «خدانظر دریکوند» است که هم اکنون پرونده مفتوحی برای عبرت گیری سایر مدیران ارشد استان، بویژه خود استاندار لرستان است!

البته وضعیت کلی کشور هم صدای بسیاری از حامیان دولت را درآورده است و نمونه آن اعتراض صریح اصلاح طلبان و حامیان دولت در کرمانشاه است که از استاندار این استان یعنی «هوشنگ بازوند» خواسته اند که در مقابل زیاده خواهی نمایندگان ناهمسو با دولت بایستد و یا در غیر این صورت، با صندلی استانداری کرمانشاه خداحافظی کند!
احتمالی که در صورت بی مهری و بی توجهی «خادمی» به حامیان دولت در استان لرستان نیز برای وی محتمل است!

الآن تجربه خوبی روبروی خادمی است. اتفاقاً او در بزنگاه به خود افتاده است. وی هنوز تغییرات مدیریتی زیادی اعمال ننموده است. هنوز دستی به ترکیب فرمانداران و بخشداران نزده است. وی تا به حال چند انتصاب داشته است که نسبتاً پرحاشیه و ناهمگون بوده اند.

بدیهی است که وقتی یک فرماندار یا بخشدار به جای نماینده دولت بودن، خود را منتصب به نماینده مجلس همان شهرستان بداند یقیناً نمی توان انتظار برگزاری یک انتخابات سالم و بی حاشیه را از او داشت.
خادمی هم اکنون بهتر از هر کسی می داند که بعید است فرماندار پلدختر بتواند انتخاباتی بی حاشیه و سالم و بدون جهت گیری برگزار کند. چرا که «دستیاری» بارها و بارها ارادت خود را به نماینده پلدختر نشان داده است. وی هم اکنون دریافته است که فرماندار کوهدشت و بخشداران کوهنانی و طرهان هم با توجه به انتخابات پرحاشیه و پرسر و صدای ۷ اسفند ۹۴ کوهدشت، بعید است بتوانند در کوهدشت سلامت انتخابات را تضمین کنند.

خادمی هم اکنون دریافته است که راه سلامت و نیک نامی اش، در ایجاد شرایط توازن و تعادل است. او دریافته است که اگر صرفاً اجرا کننده نظرات نمایندگان باشد (مانند انتصاب سفارشی بخشدار درب گنبد)، احتمالاً عاقبتی همچون «خدانظر دریکوند» در انتظار اوست. چرا که این آقایان نشان داده اند که قدر شناس نیستند و احتمالاً خادمی زمانی به خود خواهد آمد که دیگر دیر است و تا آن زمان هر دو جهت را باخته است!

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. دورد بر جناب طاهری عزیز فرهنگی فرهیخته و محترم، عین واقعیت را نگاشته اید. استاندار محترم اگر از حامیان دولت فاصله بگیرد بعید است که نمایندگان قدرشناس باشند.

  2. خادمی بداند که:
    فرماندار کوهدشت و بخشدارانش را به کلی باید تغیییر دهد. اگر ندهد ۲ سال دیگر خواهد دید که چه می شود!
    فرماندار خرم آباد خوب است. تجربه انتخابات سالم ازنا را هم با خود دارد.
    فرماندار پلدختر برود بهتر است هم برای او و هم برای مردم.
    فرماندار بروجرد نه خوب است و نه بد.
    حتماً تا بحال حکایت خنده دار برگزاری انتخابات دور قبل رومشکان را که توسط فرماندار کنونی ازنا برگزار شد شنیده است. اگر هم نشنیده است از مشاورینش کمک بگیرد و فکری هم به حال فرماندار ازنا بکند.
    ولی فرماندار کنونی رومشکان به جرات شاید بهترین فرمانداران باشد چرا که هم سابقه مثبتش در پلدختر و هم در رومشکان عیان شد. جای خادمی باشم وی را علی رغم میل اش حفظ می کنم تا خیالم از رومشکان همیشه پر حادثه راحت باشد!
    فرماندار الیگودرز جوان است و ظاهرا هم خوب عمل می کند.
    فرماندار نورآباد هم نشان داده است که مقتدر است.

  3. ای داد ای هوار از دخالت بی جای نمایندگان قانونگذار…………..

  4. احسن بر مطالب مفید وارزنه جناب طاهری قطعا حرف دل حامیان دولت را زد ه است

  5. مطالبی که نوشته شده واقعیت دارد
    استاندار محترم بیقین از استان لرستان آشنایی ندارد
    آقای استاندار محترم
    به ولله به پیر به پیغمبر قسم این نمایندگان کوهدشت وپلدختر اگر ب تمام خواسته هاشون هم عمل کنید فردا نوبت تغییر خود شماست .بنده حقیر بارها ب جناب اقای دریکوند عرض کردم کمتر ب این دونفر بها بده اما حرف ما را گوش نکرد وبالاخره خودش با چشمان خودش دید چه بلایی سرش آوردن
    جناب آقای استاندار
    این آقایان با روحانی نبودن این دو نفر از حامیان رییسی بودندما بودیم که ستاد رو میچرخوندیم بخدا قسم آقایان ملکشاهی و کاظمی صد سال دیگه هم نه شما را قبول دارن نه اصلاحات را نه روحانی را
    آقای استاندار
    اگر این مدیران معزول به پست قبلی بازگردانده شوند پدر اصلاحات در لرستان رو میارین
    اگر برگردند یعنی برا همیشه شکست اصلاح طلبان قطعی است
    آقای استاندار
    لطفا وجدان خودت رو قاضی قرار بده وبه این سوال براخودت جواب بده
    آِیا اگر رییسی رییس جمهور میشد جایگاه حضرتعالی الان کجا بود؟
    درپایان ازشما ب عنوان نماینده عالی دولت دراستان میخواهیم پشت مدیرکل آ.پ رو خالی نکنید

  6. درود بر مدیرکل اموزشآموزش وپرورش درود بر شرفت مرد

  7. آقای استاندار لرستان خواهشی ازتون دارم لطف کنید دیگه این جمله رو بکارنبرید
    مدام میگویید ملکشاهی چهره ی ملی است
    اصلا چهره ملی یعنی چی
    کدوم سخنرانی
    کدوم مقاله
    کدوم کنفرانس
    کدوم دستاورد
    کدوم کار موثر
    حالا بین ۵ نفرنماینده این آقا شده رییس کمیسیون قضایی اونم خواهش میکنم برو مطالعه کن با……….. و………. شده رییس کمیسیون
    کدوم کارمثبت
    ملاقات با‌کدوم مسئول مملکت
    شماراخدا دست ازاین ………… بردارید
    هروقت این جمله رو بکار می برید ازخودم از کشور و ازدولت تدبیر متنفر میشم

  8. این همه تمجید و‌چاپلوسی عاقبتی ندارد
    از شیرین کاری های خدانظر در آموزش پرورش هم بگویید چرا در مطالبتان همش همسو و ناهمسو به کار می برید
    قلم ارزش دارد

  9. سلام و عرض ادب خدمت استاندار محترم لرستان جناب دکتر خادمی

    بدینوسیله به اطلاع جنابعالی می رساند که جناب خدانظر دریکوند مدیر کل محترم آموزش و پرورش مورد حمایت قاطبه حامیان دولت ،اصلاح طلبان،احزاب سیاسی و جامعه فرهنگی می باشد و محضر شما عرض می کنم که به شدت از انتصاب های اخیر جناب دریکوند که موجب شور و شعف در بین حامیان دولت و اصلاح طلبان شده ، حمایت و پشتیبانی می کنیم.
    جناب استاندارشما نگاه کنید که ای انتصابات چه موج شادی و شور و نشاطی در جامعه ایجاد کرده.نگاه کنید که تمام احزاب و چهر ه های اصلاح طلب چگونه خوشحال شدن از این انتصابات.
    پس لطفا جناب استاندار شما هم حمایت کنید که ما (اصلاح طلبان و حامیان دولت)هم قطعا حامی شما خواهیم بود

  10. به عنوان یکی از شاهدان برگزاری انتخابات در کوهنانی در پیشگاه کلام الله مجید سوگند یاد می کنم و در دادگاه قیامت هم حاضرم شهادت بدهم انتخابات مجلس گذشته یکی از سالم ترین انتخابا ت های برگزارشده در این بخش بوده است .و بخشدار توانمند ،دلسوز و اصلاح طلب این بخش تا جاییکه در اختیار ایشون بوده زره ای حق و حقوق هیچکدام از کاندیدا ها رو زیر پا نگذاشته اند و تلاش کرده اند انتخابات سالم برگزار شود

  11. لطفا کوهدشن رو هم تغییر بدین

  12. این روزها جسته وگریخته شنیده می شود ……………..پاسپورت شده استانداری در سازمان صنعت،معدن وتجارت در مقابل عالی رستمی نماینده جمنایی کوتاه می آید جناب استاندار اگر ابن گونه منفعل وبی تفاوت باشی رفتنت از لرستان به صلاحت می باشد

  13. عزیزان ی خواهشی که دارم این هست که این یکی دو سال رو هم دندون رو جگر بگذاریم و انشالله طومار این آقا برچیده خواهد شد و به امید خدا شهرستان کوهدشت تحول عظیم و گسترده ای تجربه خواهد کرد
    ننگ بر چنین کسانی که اندکی به فکر مردم بیچاره و مظلوم شهرشون نیستند
    خبرهای جدید در راه است…

  14. اکثر قریب به اتفاق حامیان ستادی دکتر روحانی به لطف ونظارت استاندار به اصطلاح اصلاح طلب از عدم تغییرات مدیریتی نا خرسند ونا راضی می باشدوازهمه تعجب بر انگیزه تر دخالت نماینده جمنایی وحامی سابق احمدی نژاد وحامی فعلی رئیسی عالی رستمی می باشد جناب استاندار نماینده تام الاختیار رئیس وانتخاب شده غیرمستقیم رای مردم خواهشا” گول قول وقرار وبده وبستانهای دور از دیده مردم وپشت پرده نخوریدا

  15. حالا فکر کردی نظرات رو تایید نکنی برنده هستید.ملکشاهی بدجور همتون رو بیست سال پیرتر کرد.تا میتونید حرص بخورید چون کیف میکنم.قدرت در دستان ماست

  16. امیدوارم خادمی عبرت بگیرد و دل مردم و حامیان دولت را بدست آورد نه نمایندگان تندرو جمنایی.

  17. درود خدا بر استاندار با خدا ومحبوب لرستان، ایشان طرفدار مردم ،ورویه اش مورد قبول اکثریت مردم است،ما افراط نمی خواهیم ،اعتدال مشی ،ایشان است ،در اوایل فکر می کردم مانند استاندارقبلی،بی نظم بی برنامه،وافراطی ،است ،اما چنین نیست ،مطالب نگارنده ناشی از تعصب کور،وبغض ترکیده افراط وباند بازی است

  18. جناب سید موسی خادمی قدرت پست ومقام این گونه است که خیلی شیرین است و شنوایی از انسان می گیرد خدا میداند صدها وبلکه دویست بار در سایتهای خبری چه در زمان بازوند وچه هفت ماهه صدارت جنابعالی خواهان بر کناری آنی …………….. مامور شده در سازمان صنعت ومعدن شده اند جالب است همگی بدون استثنا کنش گران حامی دکتر روحانی بوده اند ولکن

  19. اقای استاندار بسیجی دیروزومدیرکل باشرف وباج نده ای که به خاطر دو انتصاب به جاوموردحمایت اصلاح طلبان معزول شد را باید سه روز عزای عمومی اعلام کنی.مدیر ولی که دربرابر خواسته های جمنایی هاایستاد وما باید تاوانش رو بدیم لعنت بر این پست های حقیر.اقای استاندار تکیه بر این پستها ارزشی ندارد مردم رو دریابید نه نمایندگان جمنایی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.