تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

«نمایندگان محترم» قانون اساسی و شرح وظایف خود را مرور کنند تا حداقل از میزان ضررشان برای استان کاسته شود!/ به قلم «جلال علی پور»

  • کد خبر : 102722
  • 05 اسفند 1396 - 0:17

جلال علی پور/ میرملاس: قانون گذارانی که به قانون پایبند نیستند! این جمله شرح حال برخی نمایندگان استان لرستان می باشد که در چند روز اخیر حاشیه های زیادی را برای آموزش وپرورش استان بوجود آورده اند و تمام قد درمقابل قانون ایستاده اند! مدیرکل آموزش و پرورش لرستان براساس اختیارات قانونی خود اقدام به عزل […]

جلال علی پور/ میرملاس: قانون گذارانی که به قانون پایبند نیستند!

این جمله شرح حال برخی نمایندگان استان لرستان می باشد که در چند روز اخیر حاشیه های زیادی را برای آموزش وپرورش استان بوجود آورده اند و تمام قد درمقابل قانون ایستاده اند!

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان براساس اختیارات قانونی خود اقدام به عزل چند نفر ازروسای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق استان نموده است که متاسفانه نمایندگان شهرستان های مربوطه با تحریک کردن روسای عزل شده (بنا بر فایل صوتی یکی از روسای عزل شده) و حضور آنان در ادارات مربوطه قصد مقابله با اقدام قانونی مدیرکل وایجاد حاشیه برای آموزش وپرورش استان را دارند!

حال سوال اینجاست که وقتی قانون گذار به قانون پایبند نیست از سایر مردم چه انتظاری باید داشت؟!

و نکته ی تاسف بار دیگر، همراهی فرماندار یکی ازشهرستان های مربوطه (که خود باید مجری قانون باشد) با خواست غیرقانونی آقای نماینده می باشد!

چرا استاندار محترم، فرمانداران و بخشداران خود را توجیه نمی کنند که آنان کارگزار و نماینده ی دولت هستند نه نمایندگان؟!!

براستی وقتی “قانونگذار” و “مجری قانون” در پی مقابله با اختیارات قانونی مدیرکل آموزش وپرورش می باشند چه انتظاری می توان از توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش داشت؟!

چرا در روزهایی که نمایندگان مجلس باید تمام تمرکز خود را بر روی بررسی بودجه ی ۹۷ بگذارند، نمایندگان ما خود را درگیر عزل و نصب های آموزش و پرورش می کنند و درپی ایجاد حاشیه و تنش های سیاسی در استان هستند؟!

سخنان رئیس آموزش و پرورش عزل شده ی یکی ازشهرستانها مبنی بر اینکه نماینده ی شهرستان به ایشان گفته اند تسلیم ابلاغ مدیرکل نشود و مجددا به محل کارخود برگردد، نشان از وضعیت سیاسی تاسف بار استان ماست که نمایندگان ما حتی به وظایف ابتدایی خود هم آگاه نیستند و بجای پرداختن به پیگیری مشکلات مردم ، خود را مشغول اموری کرده اند که در حیطه ی اختیارات آنان نیست!

واین جمله ی مشهور “هرچه بگندد نمکش می زنند وای به وقتی که بگندد نمک”.

ضررکنندگان اصلی اتفاقات و حاشیه های چند روز اخیر آموزش وپرورش، مردمان وبخصوص دانش آموزانی هستند که قرار است آینده سازان این استان باشند!

“دود آلودگی این شهر فقط به چشم کبوترانی می رود که پایبند این شهر هستند”

دلسوزانه و برادرانه از نمایندگان استان می خواهیم که دامنه ی بازی های سیاسی و برنامه های کسب رای خود را به آموزش و پرورش نکشانند و سرنوشت دانش آموزان استان را فدای اهداف سیاسی خود نکنند وآنان را مانند فرزندان خود(که در بهترین مدارس پایتخت تحصیل می کنند) بدانند!

و در مقابل از مدیرکل محترم آموزش وپرورش استان می خواهیم که آموزش وپرورش را فدای معامله های سیاسی نکنند و با تکیه بر قانون درمقابل زیاده خواهی و سهم خواهی نمایندگان بایستند و تسلیم نشوند که”اشک کباب موجب طغیان آتش است”.

درپایان از نمایندگان محترم میخواهیم قانون اساسی و شرح وظایف خود را مرور کنند تا حداقل از میزان ضررشان برای استان کاسته شود!

“حال این شهر خوب نیست، خرابترش نکنید!”

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. …………… معلوم نیست از کجا اومدی به لطف فضای مجازی میشی مفسر و تحلیلگر سیاسی، ای خدا شکرت

  2. یعنی به نظر نگارنده ،نمایندگان بت باشند ،وافرادکوچه بازاری،………………..وژن خوب ها تکتاز ونماینده مردم باشند،

  3. عالی بود آقای علی پور

  4. معلوم نشد این نویسنده از کجا آمده ومنظورش چه بود

  5. سلام
    بر اساس قانون در انتصابات مدیران شهرستان باید با فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت هماهنگی صورت بگیرد. اینجا بحث هماهنگی هست و نه اجازه لذا اشتباه از مدیرکل بوده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.