تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

دفاع «محسن یوسفوند» از انتصابات اخیر آموزش و پرورش: حمایت وزیر و استاندار از تصمیمات مدیرکل، اقتدار و جایگاه رفیع «آموزش و پرورش» را نشان خواهد داد

  • کد خبر : 102729
  • 05 اسفند 1396 - 8:11

  محسن یوسفوند/ میرملاس: از جمله عوامل موثر در توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه ای، انفکاک و مستقل بودن قوای (مقننه، مجریه و قضاییه ) در عمل به شرح وظائف و عملکردی اختصاصی آن قوه است. هر‌چند تعامل، همکاری، همراهی، نظارت، پاسداری در درست اجراء شدن قوانین از اصول پذیرفته شده است و […]

 

محسن یوسفوند/ میرملاس: از جمله عوامل موثر در توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه ای، انفکاک و مستقل بودن قوای (مقننه، مجریه و قضاییه ) در عمل به شرح وظائف و عملکردی اختصاصی آن قوه است. هر‌چند تعامل، همکاری، همراهی، نظارت، پاسداری در درست اجراء شدن قوانین از اصول پذیرفته شده است و نباید مورد غفلت قرار گیرد!
هدف از نگارش این مقدمه؛ پرداختن به حواشی اخیر در انتصابات جناب آقای دریکوند مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، می باشد!
اولاً همراهی و حمایت از این تصمیمات مورد انتظار همه ی دلسوزان به تعلیم و تربیت است چرا که هر عقل سلیمی باور دارد که مدیرکل این دستگاه عریض و طویل قطعاً بیشتر از همه علاقمند به توسعه و توفیق این دستگاه است پس انتخاب نیروهای همراه و همدل در ایجاد این توفیق ؛ مسلم ترین حق اوست!
و از سوی دیگر این یک اصل ( هرچند نانوشته ) قابل قبول است که مدیر باید تیم کاری خود را خود انتخاب نماید چه در غیر اینصورت و محدود کردن دائره اختیار و انتخاب مدیران توسط افراد و اشخاص خارج از بدنه ی آموزش و پرورش ، نباید انتظار توسعه در تعلیم و تربیت را داشت!
و از سوی دیگر باوراندن این اصل که هر دستگاه و قوه ای از قوای موجود؛ وظیفه ای مستقل دارد؛ از دیگر کارکردهای آموزش و پرورش است.
لیکن مسائلی که در این روزها شاهد آنیم مغایرت با این اصول دارد.
حمایت وزیر محترم و استاندار عزیز از تصمیمات مدیرکل محترم نه تنها اقتدار و جایگاه رفیع آموزش و پرورش را نشان خواهد داد بلکه قاعده تفکیک وظائف قوا را نیز تضمین خواهد نمود و مدیران در ادامه کار خود دلگرم تر می شوند!

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درود برشرفت حاج یوسفوند عزیز.

  2. ……………..از مسولین میر ملاس خواهش دارم این مطلب بنده رو حذف نکنند
    این آقا …………….پیش اصلاح طلب میگه اصلاح طلبم

  3. درود بر مدیرکل محترم نترس و شجاع

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.