تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استانداری لرستان پاسخگو باشد…!

  • کد خبر : 102911
  • 13 اسفند 1396 - 19:37

    سال‌های سال به گوش اصحاب رسانه و خوانندگان مطبوعات و مسئولان و بعضی از این مردم خواندند و خواندیم که بدانید و آگاه باشید که اگر انتقاد در هر وجه و شکلش سازنده نباشد مفت نمی‌ارزد. زنهار در هر انتقادی سازندگی‌اش را چنان صاف و صوف و میزان کنید که مو، لای درزش […]

 

 

سال‌های سال به گوش اصحاب رسانه و خوانندگان مطبوعات و مسئولان و بعضی از این مردم خواندند و خواندیم که بدانید و آگاه باشید که اگر انتقاد در هر وجه و شکلش سازنده نباشد مفت نمی‌ارزد. زنهار در هر انتقادی سازندگی‌اش را چنان صاف و صوف و میزان کنید که مو، لای درزش نرود.
می‌گویند در بحبوحه‌ی جنگ جهانی که از چندسو به میهن‌مان تجاوز شده بود وقتی سربازان برای دفاع به مرز رسیدند آه هیهات سر دادند. چرا که لوله‌های توپ با گروهی به جنوب رفته بود و گلوله‌های توپ با دسته‌ای به شمال.

حالا حکایت برنامه‌های حمایت شده دولت از توسعه‌ی سیاسی و اقتصادی است، اقتصادزدگی را از جمله مهم‌ترین آفت در برنامه‌ریزی‌های توسعه شمرده‌اند. در حالی که در دهه‌های حاضر دست‌یابی به شاخصه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف توسعه بسترسازی قوی و برنامه‌ریزی شده‌ای را می‌خواهد که توجه به این مهم نشده است.
از مقام ارشد این استان انتظار می‌رود شفاف و بدون ارائه آمار و ارقام کذایی و سوء‌مدیریت استانداران قبلی در روند نادرست توسعه‌ی استان پاسخ‌گوی مردم باشد که در زمان تصدی صندلی داغ استانداری لرستان به‌جز مواردی از انتصابات غیربومی که محصور زادگاه خودش می‌باشد و عدم استفاده از نخبگان در سطوح مدیریتی و عدم حمایت از مدیرانی که حامی دولت روحانی بودند ولی متاسفانه به‌رغم فشار نمایندگان «جمنا» و «اصول‌گرا» به خارج از گود پرتاب شدند چه گامی را برای عمران و توسعه‌ی استان برداشتند…!
تغییرات سیستماتیک خیلی از ادارات و نهادها باید باعث رشد اقتصادی و عمرانی و فرهنگی استان باشد نه این‌که با استفاده از نیروهای غیربومی و ناشناخته با درد مردم باعث عقب‌افتادگی استان باشیم‌.
اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری که باید به صورت ویژه عمل کند و در همه سال‌های بعد از انقلاب باعث رشد اقتصادی این استان می‌شد چرا روز به روز عقب‌گرد دارد و در زمان سکانداری شما در استانداری لرستان کلید مدیریتی‌اش به گردن هم‌تبارانتان آویزان شده است مگر این استان کسی را ندارد که لقای توسعه‌ی گردشگری و حفظ میراثش را به او ببخشید کسی که اشراف کامل به مناطق مورد نظر گردشگری و توسعه‌ی آن داشته باشد؟ چرا در همه‌ی این مدت مردم تفاوت را در روند توسعه‌ی استان نمی‌بینند؟ فرق بین شما با دیگر استانداران قبل در ارائه برنامه‌های اجرایی‌تان چیست؟
آیا فاصله‌ی طبقاتی در جامعه‌ی امروز ما آن‌قدر پررنگ نیست که ببینید تهدید بر روی قشر آسیب‌پذیر روز به روز بیش‌تر می‌شود؟ فرهنگ مبارزه با فقر و فحشا، فرهنگ مبارزه با سرمایه‌داری، فرهنگ توسعه‌ی اقتصادی در بین اقشار کم‌درآمد، فرهنگ مبارزه با شبکه‌های مافیایی اقتصادی و هزاران شکل متفاوت دیگر می‌تواند بستر و زمینه‌ساز توسعه‌ی فرهنگی و اقتصادی باشد و فاصله‌ی طبقاتی را کم نماید. برای این مسائل مهم شما و معاونین حوزه‌ی استانداری چه برنامه‌هایی دارید؟
می‌دانید که عمر آدمی دمی است … خیلی از افراد بر میز مدیریت شما تکیه دادند و تجربه‌هایی کسب نمودند و به دیار مرفه‌تری رفتند حداقل شما به‌خاطر وجدان انسانی‌تان به فکر این مردم ستم‌دیده که دور از نگاه ویژه مسئولان ارشد کشور هستند، باشید مخصوصاً جوانان این دیار که روزبه روز به آمار بیکاری و اعتیادشان افزوده می‌شود.
خوب می‌دانید آن‌کس که بر قارقارک گران‌تری نشسته است حرمتش از پروفسور ژئو فیزیک بالاتر است، حتا اگر بنگاه معاملاتی گشوده باشد. فرهنگ شایسته‌سالاری در هر رده و جایگاهی باید حفظ شود یعنی کارشناس کشاورزی کار خودش را انجام بدهد، کارشناس فرهنگی کار خودش را. نه این‌که بشود ضرب‌المثل دو ضرب‌دردو می‌شود چهارده کی به کیه، این‌گونه نباشد تا تعادل به وجود بیاید.
نکته‌ی دیگر این‌که در زمانی که آسیب‌های مختلفی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به مردم می‌رود جنجال‌ها و انتصابات هفتگی در حوزه‌ی آموزش وپرورش راه به ترکستان دارد چرا حمایت خود را از مدیران دولت روحانی شفاف اعلام نمی‌دارید و یک‌بار برای همیشه وزیرآموزش و پرورش که برخاسته از تفکر اعتدالی دولت روحانی است نمی‌خواهد بپذیرد این اتفاقات کمر به نابودی آموزش دانش‌آموزان خواهد بست…!
آقای استاندار این دیار به اندازه‌ی کافی نخبه و مدیر توانمند دارد که در جای‌جای مسئولیت‌شان به مردم خدمت کنند البته اگر به مفهوم خودی و ناخودی نپردازیم و دنبال شایسته‌سالاری باشیم چیزی که سال‌های سال است فراموش شده و همین مهم باعث عقب‌افتادگی اقتصادی این دیار شده است. از شما به عنوان مقام ارشد این استان انتظار می‌رود حمایت خود را از چهره‌های شاخص و کارآمد این دیار اعلام بدارید و برنامه‌های اجرایی خود را در بازه‌ی زمانی مسئولیت‌تان اعلام کنید که به سرانجام می‌رسد، بیش از این با مجمع نمایندگان برای توسعه‌ی روزافزون و تعجیل در آن با دفتر ریاست جمهوری و وزیر کشور برای اعتبارات سازندگی این استان مکاتبه جدی داشته باشید و پاسخگوی جدی برنامه‌های‌تان باشید و هم‌چنین نیروهای غیربومی را برای همان دیار خودشان بگذارید که ما دلسوز دیار دیگرتان نیز هستیم …
*کنشگر سیاسی

 ** چاپ در سیمره‌ی ۴۴۳ (۱۰اسفند ماه ۹۶)

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=102911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. رایی که مردم نجیب وشریف لرستان به آقای دکتر روحانی در مقابل رییسی و قالیباف معروف که هشت نماینده جمنایی واصول گرا طرفدار سر سخت اش بودند انگار که به آب ریخته شد و نا پید شد نتیجه آن همه تلاش شبانه روز حامیان دکتر روحانی در ستاد های استان انتصاب استانداری بی تفاوت ومحافظه کار می باشد مگر شانس لرستان از این بهتر خواهد بود نمونه انتصاب دو ماه پیش سرپرست غله استان که یکی از مخالفین دولت تدبیر وامید در دو دوره ( حجت الله بیرانوند ) نشان دهنده این مهم می باشد از طرف دیگر نیز انتصابات با رانت قدرت ولد وصفی خانی رصد می شود واقعا ” از رایی که به روحانی داده ایم سخت پشیمانیم ویاس فرگیر تما م اعضای ستادهای انتخاباتی استان را به خود مشغول کرده است ودرست ناشدنی می باشد

  2. اداره کتابخانه عمومی استان رو بازوند با رفیق بازی دادن دست یه پایدارچی که در انتخابات از رئیسی حمایت میکرد…
    اینجور نمیشه مدیریت کرد

  3. شنیدنیهای موثق حکایت میکند طی روز های آینده در پی حاشیه های فراوان صفی خانی صنعت ،معدن خوشبختانه ایشان بر کنار خواهد شد اما در این بین سهراب دوستی به دست وپا افتاده وطی نامه ای به ملکشاهی خواستار ابقای ایشان شده چه مضحک وخنده دار است مردم لرستان خاطره تلخ ونابخشو دنی انتخابات کوهدشت را هر گز فراموش نخواهند کرد استاندار محترم مردم رای به تغییر دادند نه ابقا ء مدیران………

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.