تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

شوراها و دهیاران ظرفیت مناسبی در مبارزه با موادمخدر هستند

  • کد خبر : 103488
  • 02 دی 1397 - 13:23

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا، مجتبی بیرانوند روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با موادمخدر لرستان که در محل دفتر معاونت سیاسی استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استفاده از موادمخدر بنوعی همه لایه های اجتماعی و شهر و روستا را با چالش جدی مواجه کرده که برای کاستن تهدیدهای […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا، مجتبی بیرانوند روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با موادمخدر لرستان که در محل دفتر معاونت سیاسی استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استفاده از موادمخدر بنوعی همه لایه های اجتماعی و شهر و روستا را با چالش جدی مواجه کرده که برای کاستن تهدیدهای این چالش برنامه هایی انجام شده و باید از تمام ظرفیت های موجود بهره گرفت.
وی افزود: موضوع مشارکت دهیاران و شوراهای روستا در مبارزه با مواد مخدر سال گذشته به ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شد و در برخی استان ها بصورت پراکنده دنبال می شود اما در لرستان بطور جامع و کامل اجرا می شود.
بیرانوند با بیان اینکه شوراها و دهیاران باید مجری برنامه های دولت باشند، گفت: روستاها که مولد و تولید کننده هستند در بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری اکنون با چالش مواد مخدر و اعتیاد درگیر هستند.
به گفته وی برای کنترل این معضل باید از تمام ظرفیت ها و از توان سمن های اجتماعی نیز بهره گرفت.
غلامرضا عبدالهی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از چالش های عمده جوامع امروزی و از جمله در روستاهاست که باید بصورت ویژه و خاص به آن پرداخته شود.
وی اظهار داشت: توسعه روستایی موضوعی چند وجهی است که صرفا شامل توجه به امور عمرانی نیست و اقدامات خوبی طی سال های اخیر در ابعاد مختلف آموزش، بهداشت، فعالیت های عمرانی انجام شده اما همچنان شاهد مهاجرت روستائیان به شهر و مشکلات و آسیب های مرتبط با حاشیه نشینی هستیم.
به گفته وی استفاده از مواد مخدر از سنتی به صنعتی در روستاها تغییر یافته که باید تمام دستگاه ها ، مجموعه و سمن ها برای کنترل این چالش وارد عمل شوند.
وی با اشاره به وجود چهار هزار نفر عضو شوراهای روستا و هزار و ۴۰۰ دهیار در استان گفت: از این ظرفیت می توان در مبارزه با مواد مخدر بخوبی استفاده کرد.
عبدالهی افزود: در ۲ سال اخیر اعتبارات خوبی برای اشتغال پایدار در روستاها در نظر گفته شده است.
سرهنگ حسن خدایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در این نشست گفت: امسال چهار تن مواد مخدر در استان کشف شده و سه هزار نفر نیز دستگیر شده اند.
وی گفت: در مجموع حدود ۱۲ هزار نفر خرده فروش،عمده فروش، مصرف کننده مواد مخدر و معتادین را جمع آوری کرده ایم .
/۶۰۶۰/۱۹۲۰
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.