تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
14

باغ ها و پارک های دیدنی گرجستان

  • کد خبر : 103518
  • 19 دی 1397 - 16:41

      ۱- باغ ملی گیاهشناسی گرجستان | National Botanical Garden of Georgia این باغ ملی که قبل تر با نام باغ گیاهشناسی تفلیس شناخته می شد، در پایتخت کشور گرجستان و شهر تفلیس قرار دارد. این باغ وسیع که محدوده ای در حدود ۱۶۱ هکتار دارد، مجموعه ای از ۴۵۰۰ گروه  از گیاهان […]

 

 

 

۱- باغ ملی گیاهشناسی گرجستان | National Botanical Garden of Georgia

این باغ ملی که قبل تر با نام باغ گیاهشناسی تفلیس شناخته می شد، در پایتخت کشور گرجستان و شهر تفلیس قرار دارد. این باغ وسیع که محدوده ای در حدود ۱۶۱ هکتار دارد، مجموعه ای از ۴۵۰۰ گروه  از گیاهان طبقه بندی شده را در خود جای داده است. جالب است بدانید که قدمت این باغ بیش از سه قرن می باشد و نخستین بار در قرن هفدهم توسط جهانگرد شهیر فرانسوی به نام ژان شاردن توصیف شد.

می توانید گردشی جذاب را در این باغ گیاهشناسی در تور گرجستان تجربه کنید. اگر دانش آموخته رشته های گیاهشناسی و یا کشاورزی هستید و یا به این زمینه ها علاقه دارید، بازدید از باغ ملی گیاهشناسی، گزینه جالب توجهی برای شما خواهد بود. از جمله بخش های علمی و تخصصی این باغ گیاهشناسی می توان به درختان متنوع باغ، بانک بذر و کاتالوگ گیاهی اشاره کرد.

هزینه ورود: ۳ لاری، حدود ۳۷۰۰ تومان

ساعات کار: ۹ تا ۱۹

آدرس: گرجستان، تفلیس، باغ ملی گیاهشناسی گرجستان

۲- پارک ملی تفلیس | Tbilisi National Park

به گزارش سفر باتو ،  پارک ملی تفلیس، در واقع نخستین پارک ملی کشور گرجستان و یکی از ۹ پارک ملی موجود در این کشور بوده که در بخش شمالی شهر تفلیس قرار دارد. در پهنه وسیع این پارک ملی که در حدود ۲۴۳ کیلومتر مربع است، گیاهان و حیوانات جالب توجهی به چشم می خورد. از جمله گیاهان منحصر به فردش می توان به بلوط، ممرز و راش، پیچک ایرانی، بداغ جنگلی اشاره کرد. همچنین حیوانات خاصی چون گوزن قرمز یا مارال، روباه قرمز، سمور سنگی، قرقی، عقاب شاهی، عقاب خال دار بزرگ و پیغو نیز در این پارک ملی دیده می شود.

 

می توانید در پارک ملی تفلیس به پیاده روی بپردازید و طبیعت گردی کنید و یا در مسیرهای معروف دوچرخه سواری اش، ورزش و طبیعت را همزمان تجربه کنید. همچنین امکان آن را دارید تا به بازدید صومعه های تاریخی و باستانی موجود در این پارک ملی بروید.

برای دسترسی به این پارک از مرکز شهر تفلیس نزدیک ۳۰ تا ۴۰ دقیقه راه در پیش خواهید داشت. اگر بخواهید این مسیر را با تاکسی طی کنید، هزینه ای نزدیک ۱۳ تا ۱۶ دلار (۴۲ تا ۵۲ هزار تومان) و با مترو و تاکسی در حدود ۹ تا ۱۱ دلار (۳۰ تا ۳۵ هزار تومان) برای شما خواهد داشت.

برای اطلاعات بیش تر از این پارک ملی بخوانید: پارک ملی تفلیس | طبیعت دل انگیز گرجستان

آدرس: گرجستان، تفلیس، پارک ملی تفلیس

۳- دریاچه لیسی | Lisi Lake

لیسی دریاچه کوچکی در تور ارزان گرجستان است که در حومه شهر تفلیس قرار دارد و البته منطقه ای جذاب برای تفریح و خوشگذرانی محسوب می شود. بسیاری به این دریاچه می روند تا در کنارش پیاده روی کنند واز آب و  هوای مطبوع آن لذت ببرند. بسیاری دیگر دریاچه لیسی را به خاطر موقعیت دوچرخه سواری کوهستانش دوست دارند و البته بسیاری نیز دوربین به دست می آیند تا عکس های زیبایی را از این دریاچه ثبت کنند.

دریاچه لیسی که از رود کر سرچشمه گرفته است، هدفی برای توسعه امکانات شهری تفلیس بوده وامروزه بسیار مورد توجه شهروندان تفلیسی و گردشگران می باشد. منطقه اطراف این دریاچه، صخره ای وخشک است و پوششی از انواع بوته ها به چشم می خورد. موقعیت خاصل این دریاچه باعث شده تا فضای اطراف آن زیستگاه حیواناتی چون خرگوش، لاک پشت و روباه باشد و با بازدید از دریاچه لیسی، علاوه بر تفریح در کنار آن، می توانید طبیعت را از نزدیک لمس کنید.

از جمله تفریحات دریاچه لیسی می توان به شنا، ماهی گیری، پیک نیک و حمام آفتاب در تور لحظه آخری گرجستان اشاره کرد. خوب است بدانید در اطراف این دریاچه چند کافه و البته زمین بازی کودکان نیز وجود دارد. تنها با یک رانندگی ۱۰ دقیقه ای می توانید خود را از مرکز شهر تفلیس تا دریاچه لیسی برسانید.

۴- کوهستان پارک متاتسمیندا | Mtatsminda Park

یکی دیگر از پارک های وسیع و شناخته شده شهر تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا است که در مرکز شهر و در ارتفاع ۷۷۰ متری پایتخت گرجستان قرار گرفته است. این پارک علاوه بر وجوه طبیعی، به سبب امکانات تفریحی و شهربازی اش مورد توجه است. همچنین میتوان گفت بلندترین نقطه در شهر تفلیس، همین پارک کوهستانی است که با بالا رفتن از آن، کل شهر را زیر پای خود خواهید دید.

کوهستان پارک متاتسمیندا وسعتی بیش از ۱۰۰ هکتاری و قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و مشهورترین پارک موضوعی تفلیس محسوب می شود.

در این کوهستان پارک در کنار بخش های تفریحی و جذاب، چندین کافه و رستوران، مناطقی برای پیک نیک و مغازه سوغاتی به چشم می خورد. همچنین جالب است بدانید که برای گردش در این پارک می توانید از قطار کابلی تفلیس استفاده کنید.

آدرس: گرجستان، تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا

۵- دریای تفلیس | Tbilisi Sea

دریای تفلیس که به صورت رسمی با تا مخزن تفلیس ناخته می شود، محدوده آبی وسیع و دریاچه ای مصنوعی است که قدمتش یه قرن بیستم میلادی بر می گردد. دریای تفلیس بزرگ ترین دریاچه درون پایتخت گرجستان بوده و یکی از محبوب ترین نقاط و دیدنی های شهر در روزهای گرم تابستان می باشد.

برای ورود به ساحل و خود دریاچه تفلیس نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید، اما باید بدانید که نرده ای ندارد و اغلب شلوغ و کثیف می باشد.

با هزینه ای ۱۵ لاری می توانید با یک تاکسی از مرکز شهر خود را به این دریاچه برسانید. اگر می خواهید از مترو استفاده کنید، در ایستگاه قرماقل (Ghrmaghele) پیاده شوید.

 

آدرس: گرجستان، تفلیس، دریای تفلیس

۶- بوستان رایک | Rike Park

بوستان رایک جدیدترین پارک شهری پایتخت گرجستان است که به بوستانی محبوب میان خانواده ها به خصوص در روزهای تابستان بدل شده است. این بوستان درست در کناره سمت چپ رود متخی و در زیر نگاه کاخ ریاست جمهوری تفلیس قرار داد.

در بوستان رایک یک تله کابین وجود دارد که می توانید با آن تا قلعه ناریکالا و بر بالای تپه بروید. همچنین در بعدازظهرهای تابستانی تفلیس شاهد رقص نور و آبنما به همراه موسیقی خواهید بود.

در انتهای بخش شمالی بوستان رایک دو سازه دیده می شود که یکی سالن کنسرت تفلیس و دیگری مرکز نمایشگاه های پایتخت میباشد.

به راحتی می توانید با استفاده از پل شیشه ای صلح از مرکز تاریخی شهر تفلیس خود را به بوستان رایک برسانید و یا اگر آن سمت رودخانه اید، می توانید با استفاده از پلکان ایستگاه مترو آولاباری ( Avlabari ) به بوستان رایک بروید. اگر در جای دیگری از شهر هستید و قصد استفاده از مترو را دارید، باید در همین ایستگاه آولاباری پیاده شوید.

هزینه ورود: رایگان

آدرس: گرجستان، تفلیس، سمت چپ رودخانه متخی

Address: The left bank of the Mtkvari River, Tbilisi, Georgia

۷- دریاچه لاکپشت | Turtle Lake

یکی دیگر از دریاچه ها و البته جاذبه های پرطرفدار شهر تفلیس، دریاچه لاک پشت است که مردم شهر برای فرار از گرما و یافتن دقایقی آرامش و تفریح در روزهای تابستان به آن پناه می برند. همچنین در روزهای آخر هر هفته، جمعیت زیادی را در کنار دریاچه لاکپشت خواهید دید.

 

این دریاچه در دامنه های شمالی و جنگلی کوهستان تتسمیندا قرار گرفته و به این ترتیب بازدید شما از این دریاچه، به گردشی در فضای سبز و همراه با تفریحات آبی تبدیل می شود. دریاچه لاکپشت همچنین محل مناسبی برای برگزاری کنسرت ها و فستیوال های مختلف در شهر تفلیس می باشد.

خوب است بدانید که در کناره دریاچه لاکپشت، موزه روباز قوم نگاری قرار دارد که با بازدید از آن مجموعه ای از معماری مردمی گرجستان را خواهید دید.

برای رسیدن به این دریاچه می توانید از تراموای هوایی با هزینه ۱ لاری (حدود ۱۵۰۰ تومان) استفاده کنید.

آدرس: گرجستان، تفلیس، دریاچه لاکپشت

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.