تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
10

پلدختر؛ شهری با ۸۰ میلیون نفر جمعیت/ جهادگران دلیلی برای ایستادن مردم در شهرشان شدند+ فیلم و تصاویر

  • کد خبر : 103907
  • 26 فروردین 1398 - 5:47

حسین اکبری؛ پس از وقوع سیل در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر، دانشجویان جهادگر سراسر کشور به این منطقه اعزام شدند تا بتوانند سریع‌تر بخشی از مشکلات سیل زدگان را رفع کنند. یکی از این گروه‌های جهادی از استان خراسان شمالی اعزام شد. این گروه ۱۰۰ نفره عصر روز گذشته و پس از یک […]

حسین اکبری؛ پس از وقوع سیل در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر، دانشجویان جهادگر سراسر کشور به این منطقه اعزام شدند تا بتوانند سریع‌تر بخشی از مشکلات سیل زدگان را رفع کنند. یکی از این گروه‌های جهادی از استان خراسان شمالی اعزام شد. این گروه ۱۰۰ نفره عصر روز گذشته و پس از یک هفته تلاش به سمت استان خود حرکت کردند.

 

امین ریحانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد در خصوص شرایط شهرستان پلدختر می گوید: هم اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار دانشجوی جهادی در پلدختر حاضر هستند و با توجه به اینکه در ایام کلاس‌های دانشگاه هستیم، این عدد بسیار جالب است.

 

مسئولی می‌گوید در ۱۰ روز آینده مشکلات رفع می‌شود؛ چطور؟

ریحانی ادامه می دهد: حجم گل و لای موجود در خانه‌ها بسیار بالاست و به طور میانگین هر ۱۰ جهادگر در طول یک روز، یک منزل را به صورت کامل پاکسازی می‌کردند. ارتفاع گل و لای در برخی خانه‌ها تا ۳ متر نیز می‌رسد؛ لذا نیرو‌های جهادی اگر تا چند ماه نیز اینجا کار کنند، همچنان کار وجود دارد؛ از این رو می‌طلبد ستاد مدیریت بحران وارد شود. در حال حاضر آقایان با چکمه نو به منطقه می‌آیند و می‌گویند تا ۱۰ روز دیگر پاکسازی تمام می‌شود. چطور شما می‌توانید ۱۰ روزه این حجم از مشکلات را رفع کنید؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد از فعالیت انواع ماشین‌ها در سطح شهر برای اصلاح شرایط خبر داد و می افزاید: عده‌ای از مردم این شهرستان پس از سیل قصد رفتن از شهرشان را داشتند؛ اما نیرو‌های جهادی حاضر شدند و به آن‌ها کمک کردند تا در زندگی خود بمانند؛ یعنی حضور نیرو‌های جهادی علاوه بر بحث فعالیت فیزیکی، یک روحیه مضاعفی به مردم می‌دهد. با چشم خودم دیدم فردی آماده ترک خانه و مغازه خود بود؛ اما دانشجویان با روحیه دادن به او باعث شدند این فرد بایستد. سپس دانشجویان خانه او را پاکسازی کردند و حال او به خانه اش بازگشته.
عدم ارتباط زمینی روستای چم مهر با شهر
وی می گوید: عقیده جهادگران و مردم این است که این بلا از جنگ بدتر نیست. ما جنگ را با آن همه ویرانی پشت سر گذاشته ایم و از این حادثه نیز عبور خواهیم کرد.

ریحانی درخصوص مشکلات روستا‌ها نیز اضافه می کند: در حال حاضر پل ارتباطی شهر با روستای چم مهر به طور کامل تخریب شده و رفت و آمد به این روستا از طریق بالگرد و قایق است.

این دانشجوی جهادگر از ناراحتی شدید مردم از مسئولان نیز سخن به میان آورد و می گوید: زمانی که مردم می‌بینند دانشجویان و جهادگران با لباس خاکی این چنین زحمت می‌کشند؛ اما خبری از مسئولان نیست نسبت به مسئولان بدبین می‌شوند و البته کاملا حق دارند.

وی در پایان از زحمات دانشجویان جهادی تشکر کرد و معتقد است این افراد یاران امام زمان (ع) هستند؛ دانشجویان از جان و دل برای مردم کار می‌کنند.

یکی دیگر از دانشجویان جهادی خراسان شمالی نیز می گوید: پلدختر یک شهر ۱۰۰ هزار نفری نیست و جمعیت این شهر ۸۰ میلیون نفر است. پلدختر یک کشور شده است و از هر قشر و رنگی در اینجا حضور دارند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.