تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
7

خطر شیوع بیماری‌های ویروسی و پوستی در مناطق سیلزده

  • کد خبر : 103909
  • 26 فروردین 1398 - 7:48

  حمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت کنونی پلدختر تشریح می‌کند: نیروهای امدادی در حال تمیز کردن گل و لای موجود در شهر هستند، بحث اسکان موقت مردم تا حدی انجام گرفته است. همچنین پیگیر بازسازی وضعیت پل ارتباطی شهر که تخریب شده، هستیم. نماینده پلدختر در پاسخ به اینکه مردم […]

 

حمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت کنونی پلدختر تشریح می‌کند: نیروهای امدادی در حال تمیز کردن گل و لای موجود در شهر هستند، بحث اسکان موقت مردم تا حدی انجام گرفته است. همچنین پیگیر بازسازی وضعیت پل ارتباطی شهر که تخریب شده، هستیم.
نماینده پلدختر در پاسخ به اینکه مردم محلی و نیروهای امدادی از کمبود بیل مکانیکی برای تخلیه گل و لای معبر و خانه می‌گویند، تأکید می‌کند: تعداد زیادی بیل مکانیکی در منطقه وجود دارد، اما حجم گل و لای زیاد است. حتی‌ امکان افزایش تجهیزاتی از این دست وجود ندارد؛ چراکه معابر و خیابان‌ها بسته شده است.
کاظمی درباره شیوع بیماری‌های پوستی توضیح می‌دهد: با توجه به گرم شدن هوا و اینکه پلدختر در بخش گرمسیری لرستان قرار دارد و حجم گل و لای در منطقه زیاد است، شکی نیست که بیماری‌های ویروسی و پوستی شیوع پیدا کند. ما در این ارتباط جلسه‌ای با معاون وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که از ابتدای وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تاکنون ۲۲۷ هزار نفر از سیل‌زدگان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری و موقت اسکان یافتند.
بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=103909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.