تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
28

ائتلاف طرهان بزرگ و چالش های پیش رو

  • کد خبر : 110323
  • 12 اسفند 1398 - 10:35

 

نوری نظری طبا / میرملاس :

سالها دوئل و رقابت بی اثر در انتخابات شهرستان کوهدشت باعث شد امسال در میدانی روشنگرانه، تاریخی خلق گردد که ماحصل آن خروج از جناح بندی های سیاسی و بازی های غیرروشن باشد. طرهان بزرگ سالها وام دار جریانات سیاسی بود که ضمن احترام به همه آنها متاسفانه کمترین تغییرات را در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان کوهدشت ایجاد کرده است.
نگارنده مایل می باشد ضمن تبریک این اتحاد و همدلی به کلیه کسانی که خالق پیروزی ائتلاف بزرگ طرهان بودند پیشنهادات و راهکارهای موجود را در رابطه با چالش های احتمالی ائتلاف ارایه نماید که امید می رود مورد توجه و تفکر قرار گیرد.
آنچه مشخص و مبرهن است مردم با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی به آینده ای بسیار روشن امیدوار هستند در این ائتلاف از خودگذشتگی و مصلحت اندیشی های عمومی جزو بارزترین مشخصه های این اندیشه پاک بود همچنان که تاریخ در ۲ اسفند ۹۸ برای همیشه حک شد باید با عملکردی مطلوب و ایده ال آینده ای ترسیم گردد که آیندگان این انتخاب و ائتلاف را برای همیشه بعنوان یک الگو پیش رونده مدنظر داشته باشند.
همانطور که میدانید یکتایی این دوره طرهان بزرگ بر سر انتخاب فرد درست، رویداد نادری در کل کشور و در تاریخ چهار دهه اخیر منطقه طرهان بزرگ بوده است که میتوان آن را تحت عنوان: پدیده آگاهی ناشی از رنج، و بیداری ناشی از تاریکی، نام گذاری کرد. اگر این‌ روند به شکل‌گیری یک طبقه اجتماعی تولیدگر‌ و سازنده منتهی شود اثر بسیار بزرگی ‌بر ‌تاریخ آینده منطقه و فرهنگ آن‌خواهد داشت.‌ اگر بخواهیم از جنبه مثبت این رویداد را بررسی نماییم ترمیمی تاریخی برای منطقه در راه است که امیدواریم این فرصت کمیاب از آینده طرهان‌ بزرگ‌ توسط‌ ما و منافع شخصی صاحب نفوذان این ائتلاف بزرگ سلب ‌نشود که در آن صورت مضرات آن به یقین بیشتر از محسنات آن خواهد بود و اما اگر از جنبه منفی به چالش های احتمالی این ائتلاف بنگریم با چالش های اساسی از قبیل شکست جریان از درون، نداشتن تفکر همکاری بر مبنای اولویت‌های کلان (در دوران معاصر هیچ وقت سابقه‌ همکاری دموکراتیک‌ در‌استان‌های غرب کشور مشاهده نشده است)، عدم نهادینه شدن تفکر مدنی، نداشتن خط مشی حزبی ائتلافی مناسب، نفوذ افراد بد در جریان، دیکتاتوری اکثریت، ناهماهنگی طرف های ائتلاف بر سر تفاوت منافع و دیدگاه ها، بی تخصصی و توطئه مخالفان روبرو خواهیم بود که می تواند تهدیدات احتمالی نابود کننده این جریان باشد لذا شایسته است تمهیدات لازم مدنظر قرار گیرد

نظر به اینکه در پیروزی ائتلاف بزرگ طرهان ما شاهد تجمیع جناح های سیاسی برای پایان دادن به تاریخ ۸ ساله ای بودیم که سالهای سال مورد انتقاد همه بود لذا این ائتلاف باید در جهتی حرکت نماید که اشتباهات گذشته دیگر تکرار نشود. شاید باور همگان این باشد که به جهت حمایت قاطع کلیه جناح های سیاسی از ائتلاف، سهم خواهی های سیاسی( وجه اشتراک کلیه چالش هایی است که در بالا به ان اشاره شد)، ائتلاف را به چالش بکشاند و مردم را نسبت به انتخابشان نگران نماید لذا در این راستا تمهیداتی باید اندیشیده شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود ما اعتقاد داریم اگر سهم خواهی ها پذیرفته و مد نظر است شایسته است راهکار ذیل در کلیه ادارات بکار گرفته شود.
لازم‌است برای تصدی پست های کلیدی شهرستان با در نظر گرفتن خواست کلیه لیدرهای ائتلاف، بجای انتصاب یک شخص در یک پست خاص، انتخابات درون ائتلافی صورت گیرد بدین صورت که اشخاص توانمند و متخصص توسط اعضای ائتلاف انتخاب شوند و در اداره مورد نظر رای گیری صورت گیرد و شخص مورد وثوق همگان انتخاب گردد این راهکار شاید بهترین راهکار ممکن برای جلوگیری از چالش های پیش رو باشد البته با توجه به شناختی که از اعضای ائتلاف بزرگ طرهان سراغ داریم یقین داریم اجازه کوچکترین چالشی در ائتلاف را نخواهند داد و همانطور که ائتلاف را تا پیروزی نهایی همراهی نمودند این چالش را نیز به بهترین حالت ممکن مدیریت خواهند نمود. شایان ذکر است یکی از مهمترین ویژگی انتخابات بجای انتصابات در درون ائتلاف ، انتخاب افراد توانمند، کاردان و متخصص می باشد که میتواند آینده را متفاوت تر از دوره های قبل رقم بزند و شهرستان کوهدشت را از عقبگرد و وارونگی که بدان گرفتار شده است خارج سازد البته کاملا بدیهی است در استفاده از این راهکار، انتقادات به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.
موارد دیگر که شاید باعث ایجاد چالش شود دیکتاتوری اکثریت، ناهماهنگی طرف های ائتلاف بر سر تفاوت منافع و شکست جریان از درون می باشد که با در نظر گرفتن منافع عمومی و تلاش برای براوردن خواسته های عمومی میتوان چالش های یاد شده را به بهترین شکل ممکن مدیریت و در جهت منافع عمومی ساماندهی کرد. اگر بدنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید منافع شخصی را نادیده گرفته و منافع عمومی را جایگزین آن نماییم

خواست همگانی مردم به عنوان خالقان حماسه ۲ اسفند۹۸ توجه همگانی به خواسته های مردم در بخش و شهرهای حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشگان است که بنظر می رسد تشکیل یک کارگروه از افراد متخصص برای مشخص نمودن مطالبات مردم و تلاش در جهت برآوردن خواسته های آنها با طراحی یک سازوکار‌ جهت مدیریت شرایط پیش ‌رو، خیلی بهتر خواهند توانست آینده این منطقه ‌را به شکلی مطلوب و ایده آل رقم بزند.
امیدواریم این انتخاب نو و روشنگرانه که مهمترین نعمت آن ایجاد اتحاد و همدلی در جامعه بوده است بتواند ضمن برگرداندن امید به زندگی در جامعه در راستای پیشرفت و ابادانی شهرستان کوهدشت فصلی نو را به بهترین شکل ممکن رقم بزند هرچند انتظار مردم از اعضای محترم ائتلاف که یقینا الگوهای سیاسی، اجتماعی جامعه شهرستان هستند کمتر از این نخواهد بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=110323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۴
  1. درود بر برادر نظری طبا، انشاالله با همت و تلاش تمامی عزیزان هرچه زودتر شاهد پیشرفت و آبادانی دیار فراموش شده طرهان باشیم

  2. بسیار عالی و جامع و کامل.
    درود بر نگارنده

  3. بسیارعالی،درود بر شما استاد بزرگوار،

  4. الهیار ملکشاهی با کی مقایسه میکنید ….
    اقیانوس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.