تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بازنشستگی بیش از موعد ۲ هزار و ۱۲۲ کارگر لرستانی

  • کد خبر : 110519
  • 21 اسفند 1398 - 10:19

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی پیش از موعد ۲ هزار و ۱۲۲ کارگر مشاغل سخت و زیان آور واحد‌های تولیدی استان امسال تایید شد. علی آشتاب با اشاره به عملکرد ۱۱ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازنشستگی پیش از موعد ۲ هزار و ۱۲۲ کارگر مشاغل سخت و زیان آور واحد‌های تولیدی استان امسال تایید شد.

علی آشتاب با اشاره به عملکرد ۱۱ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: تمامی کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

او  افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور طی۱۱ماهه سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۳۶نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل۱۳نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

او ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، ۲ هزار و ۱۲۲درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب اضافه کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده این مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، متحمل تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی شوند امکان درخواست تقاضای بازنشستگی دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و کارفرمایان مکلف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=110519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.