تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پلمب ۲۰ واحد خبازی متخلف در لرستان

  • کد خبر : 110613
  • 26 اسفند 1398 - 10:21

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در لرستان ۲۰۰۰ نانوایی در مناطق شهری و روستایی وجود دارد. وی ادامه داد: عمده این نانوایی‌ها در استان لرستان، نان لواش تولید می‌کنند. مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه حوزه فعالیت نانوایی‌ها به دستگاه‌های مختلف استان مرتبط است، گفت: هر دستگاهی در این راستا […]

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در لرستان ۲۰۰۰ نانوایی در مناطق شهری و روستایی وجود دارد.

وی ادامه داد: عمده این نانوایی‌ها در استان لرستان، نان لواش تولید می‌کنند.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه حوزه فعالیت نانوایی‌ها به دستگاه‌های مختلف استان مرتبط است، گفت: هر دستگاهی در این راستا تکلیف خاص خود را دارد که عمده وظایف اداره کل غله استان تأمین آرد واحدهای خبازی است.

بیرانوند اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس یک سری کارها را قبل از مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس انجام دادیم.

وی گفت: اطلاعیه‌ای به تمام واحدهای خبازی استان مبنی بر رعایت الزامات بهداشتی که در خبازی که باید در مقابل ویروس انجام شود ابلاغ کردیم.

 مدیرکل غله و بازرگانی لرستان از ارزیابی بهداشتی خبازی‌های استان خبر داد و اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب بهداشتی برای این مهم ایجاد کردیم و از ظرفیت حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و صمت لرستان در برخی روزها بهره بردیم.

بیرانوند اظهار کرد: این ارزیابی به اشکال مختلف انجام شد؛ چک لیستی را درست کردیم و کم و کاستی‌ها در این چک لیست لحاظ می‌شد.

وی افزود: چنانچه مشکل حادی نباشد به خبازی تذکر می‌دهیم و چنانچه واحدی مشکل حادی داشته باشد به اتاق اصناف معرفی می‌کنیم تا نسب به پلمب آنها به علت تخلفات بهداشتی اقدام کند.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان عنوان کرد: شرکت غله نیز بلافاصله سهمیه آرد خبازی متخلف را قطع می‌کند تا زمانی که این واحد خبازی با تاییدیه بهداشت دوباره آغاز به کار کند.

وی گفت: برای واحدهایی که الزامات بهداشتی را رعایت می‌کنند اهرم‌های تشویقی لحاظ می‌کنیم؛ هنگامی‌که سهمیه نانوایی متخلف را قطع می‌کنیم به سهمیه خبازی مورد تشویق اضافه می‌کنیم.

بیرانوند عنوان کرد: چنانچه خبازی فک پلمب کند اتاق اصناف از طریق دستگاه قضایی با خبازی متخلف برخورد می‌کند.

مدیرکل غله و بازرگانی لرستان با بیان اینکه ۱۲۸۱ بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده است، بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۲۰ واحد مشمول پلمب بودند و ۳۵ واحد خبازی مشمول تشویق شدند و سهمیه ۵۹ خبازی را به دلیل تخلفات مختلف نظیر کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و… قطع کردیم.

بیرانوند گفت: ۶۰۱ واحد خبازی در سطح استان نیز ضدعفونی و گندزدایی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=110613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.