تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
16

مرد اخلاق خبر و رسانه درگذشت

  • کد خبر : 112853
  • 02 تیر 1399 - 11:19

    ابراهیم امرایی خبرنگار صدا و سیمای مرکز لرستان پس از چند سال مبارزه با سرطان سرانجام تسلیم مرگ شد و روانش در سرای باقی آرام گرفت.   امرایی، متولد ۱۳۴۹ کوهدشت است. او خبرنگار و گزارشگر صدا و سیمای لرستان بود. علاوه بر این هم‌زمان با انتشار ماه‌نامه‌ی آسو در کوهدشت، مسئولیت تهیه […]

 

 

ابراهیم امرایی خبرنگار صدا و سیمای مرکز لرستان پس از چند سال مبارزه با سرطان سرانجام تسلیم مرگ شد و روانش در سرای باقی آرام گرفت.

 

امرایی، متولد ۱۳۴۹ کوهدشت است. او خبرنگار و گزارشگر صدا و سیمای لرستان بود. علاوه بر این هم‌زمان با انتشار ماه‌نامه‌ی آسو در کوهدشت، مسئولیت تهیه و تنظیم اخبار، گزارش و گفت‌وگوهای این نشریه را برعهده داشت.

وی در کار خبرنگاری و گفت‌وگو مهارت خاصی داشت؛ بنابراین اخبار و گفت‌وگوهای آسو از نظر رعایت اصول خبرنویسی و شیوه‌ی درست مصاحبه در سطح قابل قبولی بودند.

گزارش‌ها و گفت‌وگوهای ابراهیم امرایی که از سیمای شبکه‌ی افلاک پخش می‌شدند، متفاوت و دیدنی بودند. از امرایی چند مقاله از جمله سینما و سیاست در آسو به چاپ رسید. امرایی در گفت‌و‌گو با نگارنده، چگونگی ورودش را به دنیای رسانه‌های همگانی این‌گونه تشریح می‌کند:

«در سال ۱۳۶۵ شانزده ساله بودم که هم‌کاری‌ام را با واحد خبر مرکز لرستان آغاز کردم. مرکزی با فرستنده‌ای رادیویی در منطقه‌ی ماسور خرم‌آباد که با دو بخش خبری، مردم استان را در جریان اتفاقات روزمره قرار می‌داد. پا‌به‌پای آقای علی‌احمد حیدری که در آن سال‌ها و سال‌های قبل از آن، کار خبری کرده بود کم و بیش با خبر آشنا شدم. خبرهایی که بیش‌تر از جنس جنگ و جبهه بودند: بمباران هراَزگاه شهر، اعزام نیرو، ارسال کمک‌های مردمی و تشییع پیکر شهدا.

در سال ۱۳۷۰ خبرنگار آزاد خبرگزاری جمهوری اسلامی شدم، بعدها که روزنامه ایران منتشر شد همزمان با این روزنامه نیز هم‌کاری داشتم. اواسط دهه‌ی هفتاد بود که پس از وقفه‌ای دو‌ساله مجدداً هم‌کاری‌ام را با صدا و سیمای مرکز لرستان از سر گرفتم. در سال ۱۳۸۰ بود که بالاخره با شرکت در آزمون استخدامی صدا و سیما در صف کارکنان رسمی این رسانه درآمدم، از سال ۱۳۸۱ نیز تا کنون در واحد اطلاعات و اخبار مرکز لرستان مشغول خدمتم. در طول این زمان در کنار بذل محبت مردم با دریافت متوالی و هراَزگاه تشویقی از سوی مسئولین واحد مرکزی خبر و اخبار استان‌ها و نیز مدیران کل محترم مرکز لرستان در برخی از جشنواره‌های رسانه‌ی ملی نیز آثار رادیویی و تلویزیونی منتخبی داشته‌ام که در بین این توفیق‌ها، خود عنوان خبرنگار برگزیده کمیسیون خبر یازدهمین جشنواره‌ی تولیدات مراکز کشور را بیش از همه می‌پسندم.»

 

پایگاه خبری میرملاس این ضایعه اسفناک را به جامعه رسانه ای استان و خاتواده های محترم امرایی ؛ صادقی و فلاح نژاد تسلیت عرض مینماید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=112853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.