تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

خسارت سیلاب به ۵۰۰ واحد آموزشی لرستان/ ۱۷۷۵ کلاس درس تعمیر شد

  • کد خبر : 117520
  • 11 دی 1399 - 1:47

    به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ؛ امیر غفوری نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی لرستان، گفت: تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی در استان به بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد. وی، اظهار داشت: نوسازی مدارس با توجه به وقوع سیلاب فروردین ماه ۹۸ و […]

 

 

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ؛ امیر غفوری نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی لرستان، گفت: تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی در استان به بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی، اظهار داشت: نوسازی مدارس با توجه به وقوع سیلاب فروردین ماه ۹۸ و خسارت به ۵۰۰ واحد آموزشی در قالب دو هزار ۲۵ کلاس درس، اقدام به تعمیر فوری و اساسی هزار ۷۷۵ کلاس درس کرد و کار ساخت ۱۲۲ مدرسه جدید با ۴۴۸ کلاس درس را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان را آغاز کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، بیان داشت: میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز به میزان اعتبارات ملی بوده است، ما توانستیم از تعداد ۱۲۲ مدرسه‌ای که پس از سیلاب اقدام به ساخت آنها کردیم کار اجرایی ۶۳ واحد را در قالب ۲۰۰ کلاس درس به پایان برسانیم و این نوید را هم می‌دهیم که تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر را به آموزش و پرورش استان تحویل خواهیم داد.

عفوری نژاد، تصریح کرد: از دو سال گذشته تا کنون ما این افتخار را داریم که به طور متوسط در هر سه روز یک کلاس و در هر ۱۰ روز یک واحد آموزشی را با کمک خیرین احداث کنیم.

وی با اشاره به طرح «آجر به آجر»، گفت: برنامه نوسازی مدارس بالا بردن سطح ردیف اعتبارات خیرین است و با همین رویکرد شاهدیم که هم اکنون ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز را در دست اجرا بوده و با کمک‌های خرد مردم در قالب طرح «آجر به آجر» کار ساخت یک مدرسه سه کلاسه را در بخش طرهان در روزهای آینده آغاز خواهیم کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، تصریح کرد: همچنین با پویش ملی «من مادرم – بچه‌های ایران فرزندان من»، امیدواریم با مشارکت بیش از پیش مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش شاهد تبلور حضور بانوان در عرصه ساخت فضاهای آموزشی استان باشیم.

غفوری نژاد با اشاره به حجم گسترده کمبودها و کاستی‌های فضاهای آموزشی، عنوان کرد: همه فعالیت‌های نوسازی مدارس بر اساس ایجاد عدالت آموزشی است و با همین رویکرد، تعداد زیادی از مدارس در دست اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته در دست ساخت هستند.

وی با اشاره به استاندارد سازی سیستم‌های گرمایش مدارس، گفت: از سال ۹۲ تا به امروز هزار و ۲۲۹ مدرسه با هفت هزار و ۱۵۲ کلاس درس و با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد شده‌اند و امسال هم ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارسی که از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند تخصیص یافته است.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان درباره سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز، گفت: از محل کمک‌های یونیسف، تعداد قابل توجهی از سرویس‌های بهداشتی را احداث خواهیم کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=117520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.