تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

رشد ۹۸ درصدی بودجه بهداشت و درمان لرستان در بودجه ۱۴۰۰/ خودم را نماینده همه لرستان می‌دانم

  • کد خبر : 117577
  • 13 دی 1399 - 2:16

    به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، یحیی ابراهیمی امروز در نشست با تعدادی از خبرگزاری‌های استان لرستان، اظهار داشت: در طول چند روز و هفته‌های گذشته به دلیل عدم اطلاع لازم از وضعیت بودجه بندی انتقادات زیادی که با تخریب همراه بود علیه نمایندگان استان منتشر شد. وی افزود: یک سری ردیف‌های […]

 

 

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، یحیی ابراهیمی امروز در نشست با تعدادی از خبرگزاری‌های استان لرستان، اظهار داشت: در طول چند روز و هفته‌های گذشته به دلیل عدم اطلاع لازم از وضعیت بودجه بندی انتقادات زیادی که با تخریب همراه بود علیه نمایندگان استان منتشر شد.

وی افزود: یک سری ردیف‌های اعتباری در پیوست ردیف یک داریم که این در سالیان گذشته برای این پروژه‌ها ردیف و اعتبار ملی تخصیص داده شده بود که امسال تلاش مردیم در شهرستان سلسله یک پروژه را به ردیف ملی بیاوریم و از این طریق به تونل اسپژ را که مربوط به چند دهه قبل است اعتبار تزریق کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: برای کمک به توسعه استان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، لذا از کانال‌های مختلف ارتباطی استفاده کردیم تا تونل اسپژ را در بودجه ۱۴۰۰ وارد ردیف ملی کردیم. همچنین برای کمک به افزایش بودجه و رفع مشکلات استان در بحث بودجه همه مجمع نمایندگان با حضور در وزارت‌خانه‌های مهم حضور یافتیم.

افزایش ۹۸ درصدی بوجه بهداشت و درمان لرستان

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و به حضور مجمع نمایندگان بودجه بهداشت و درمان استان در بودجه ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۸ درصد پیشرفت یافته است.

ابراهیمی در حوزه تخصیص آب نیز عنوان کرد: با وجود ذخایر بسیار بالا اما در حق لرستان ظلم شده است چنانکه میانگین اراضی کشاورزی آبی در کشور ۴۶ درصد و در لرستان ۲۳ درصد و در منطقه‌ای مانند کاکاوند دلفان حدود ۹ درصد است.

وی ادامه داد: الشتر حدود ۳۶۰ چشمه دارد اما چرا باید اراضی آبی آن فقط ۳۰ درصد باشد. در بحث اشتغال و وضعیت خوبی نداریم کمااینکه در بحث کشاورز نیز به ما حق آبه نمی‌دهند.

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت: می‌خواستیم وزیر نیرو را به خاطر حق آبه استیضاح کنیم که فعلا صرف نظر کرده‌ایم. برای رفع معضل حق آبه درخواست دیدار با آقای جهانگیری داشتیم و درخواست اصلی مجمع نمایندگان از معاون اول رئیس جمهور بحث تخصیص آب است که باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

میخواستیم وزیر نیرو را استیضاح کنیم

وی در ادامه اظهار داشت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان به رئیس مجلس و رئیس ازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور نامه نوشتم که هنوز خسارات سیل جبران نشده است. درخواست دادیم تا زمانی که خسارات سیل وجود دارد هر ساله یک ردیف ملی برای جبران خسارات سیل در بودجه در نظر گرفته شود.

ابراهیمی تصریح کرد: من خود را وهله اول نماینده همه ملت ایران و بعد مردم لرستان و بعد مردم سلسله و دلفان می‌دانم و لذا علاوه بر حوزه انتخابیه خودم برای همه شهرستان‌های استان تلاش می‌کنم چنانکه اعتقاد دارم خرم‌آباد به عنوان مرکز استان باید تقویت شود چرا که اگر مرکز استان قوی باشد و توسعه بیابد همه استان توسعه می‌یابد اما متاسفانه شرایط خرم‌آباد اصلا خوب نیست.

وی یادآور شد: سیل پارسال حدود ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد در حالی که اگر کمتر از این مبلغ در حوزه سدهای استان هزینه می‌شود هم سدهای لرستان تکمیل شده بود و منجر به توسعه می‌شد و هم از بروز این خسارات جلوگیری می‌شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان عنوان کرد: برای رفع مشکلات و محرومیت اینکه داد بزنیم ما مشکل داریم و محرومیم کاری از پیش نمی‌رود و باید با اعداد و ارقام پیش برویم و درخواست‌های خود را در این زمینه ارائه دهیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=117577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.