تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

قالی‌کوه و منطقه شادابکوه به منطقه حفاظت شده تبدیل شدند

  • کد خبر : 119049
  • 23 اسفند 1399 - 6:48

مهرداد فتحی بیرانوند درباره حفظ و نگهداری گونه‌های نادر در لرستان به ایسنا گفت: نگهداری گونه‌های جانوری تابع شرایط خاص علمی است. وی اضافه کرد: باید مطالعات لازم در مورد گونه‌ها انجام شود و سپس اقدام به نگهداری از آنها صورت گیرد. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه زمانی جنوب لرستان زیستگاه گوزن زرد […]

مهرداد فتحی بیرانوند درباره حفظ و نگهداری گونه‌های نادر در لرستان به ایسنا گفت: نگهداری گونه‌های جانوری تابع شرایط خاص علمی است.

وی اضافه کرد: باید مطالعات لازم در مورد گونه‌ها انجام شود و سپس اقدام به نگهداری از آنها صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه زمانی جنوب لرستان زیستگاه گوزن زرد بوده اما تاکنون مطالعات به نتیجه لازم که بتوانیم این گونه را پرورش و رها سازی کنیم نرسیده‌ایم، گفت: برنامه‌ای را برای نگهداری آهو در بخشی از شهرستان کوهدشت که قبلا زیستگاه این گونه بوده  را در دست اقدام داریم و چنانچه مطالعات آن نتیجه‌بخش باشد قطعا نگهداری و رها سازی آن اجرا خواهدشد.

وی عنوان کرد: محیط زیست لرستان برای حفاظت از سه گونه در معرض خطر انقراض مانند خرس قهوه‌ای، غاز پیشانی سفید کوچک و سمندر لرستانی با همکاری سازمان محیط زیست برنامه‌های حفاظتی در دست اقدام دارد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: تعداد زیادی زیستگاه سمندر لرستانی در جنوب خرم‌آباد و شهرستان پلدختر وجود دارد که علاوه بر مطالعه بر این گونه،حفاظت آن را نیز در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امید می‌رود با ساخت پاسگاه و تشدید اقدامات حفاظتی بتوانیم این گونه نادر و اندمیک استان را احیا و ازخطر انقراض آن جلوگیری شود.

وی با بیانی اینکه مناطق شکار صید ممنوع قالی‌کوه و منطقه شادابکوه به منطقه حفاظت شده تبدیل شدند، خاطر نشان کرد: بالابردن سطح مناطق  نقش بسزایی در احیای گونه‌های در معرض خطر انقراض دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.