تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

آغاز تعمیر دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان از فروردین ۱۴۰۰

  • کد خبر : 119058
  • 24 اسفند 1399 - 1:22

محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم و ارزشمند در بنیاد شهید ساماندهی و مرمت گلزار و مزار مطهر شهداست که میعادگاه عاشقان است. وی ادامه داد: ۶۱۷ گلزار شهدا برای ۶۳۷۶ مزار شهید در استان داریم که تاکنون حدود ۸۰ درصد آن ساماندهی شده است. زرین‌جویی با اشاره […]

محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم و ارزشمند در بنیاد شهید ساماندهی و مرمت گلزار و مزار مطهر شهداست که میعادگاه عاشقان است.

وی ادامه داد: ۶۱۷ گلزار شهدا برای ۶۳۷۶ مزار شهید در استان داریم که تاکنون حدود ۸۰ درصد آن ساماندهی شده است.

زرین‌جویی با اشاره به این‌که در سال جاری حدود ۲۰۰ مزار در دست اقدام داریم که تا پایان تیرماه سال آینده تمام می‌شود، تصریح کرد: حدود ۹۰۰ مزار و ۱۱۵ مزار جاویدالاثر باقی‌مانده، شهدایی که باید یک یادبودی برای آن‌ها ساخته شود که مادران و پدران آن‌ها نیز مکانی برای درددل با فرزندان خود داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان عنوان کرد: ۱۰۱۵ مزار باقیمانده داریم که انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی گلزار شهدا پای کار بیایند و کمک کنند این کار به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا از طریق اختصاص بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه بر عهده بنیاد شهید بوده اما حفظ، نگهداری، تعمیرات، آراستگی و پاکیزگی محیط خیلی مهم است که براساس ماده ۱۱ قانون جامعه ایثارگران مشخص شده دستگاه‌های متولی در شهرها شهرداری و در روستاها دهیاری باید پای کار بیایند و در این زمینه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و به ما کمک کنند.

زرین‌جویی با اشاره به این که گلزارهای شهدا ساماندهی و تحویل شهرداری و دهیاری‌ها شده‌اند، عنوان کرد: گلزار شهدای شهرستان معمولان در سیل فروردین ۹۸ دیواره ساحلی آن تخریب شده و بعضاً مزار مطهر شهدا با آن دیواره رودخانه دو متر فاصله دارد، که انتظار داریم هرچه سریع‌تر تعمیر شود.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان افزود: در همان سال دستگاه‌ها پای کار آمدند اما برای این گلزار شهدا در آن سال بودجه‌ای در نظر نگرفتند، که با پیگیری‌های متعدد و مکاتبات صورت گرفته از طریق استانداری و بنیاد شهید کشور، در حال حاضر معاون عمرانی استاندار لرستان دستور دادند شرکت آب منطقه‌ای به صورت جدی پای کار بیایند و ابلاغیه پنج میلیارد تومان در حال حاضر با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شرف موافقتنامه است، که در صورتی‌که تحقق پیدا کند طرح به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: درصورت عقد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کار تعمیر گلزار شهدای شهرستان معمولان فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.