تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

آخرین وضعیت بازسازی شبکه‌های برق پلدختر

  • کد خبر : 119060
  • 24 اسفند 1399 - 1:30

محمد طاهر متش پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براثر سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال ۹۸، ۶۳.۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۷.۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه ترانسفورماتور شهرستان پلدختر تخریب شده و آسیب دید. وی تصریح کرد: پایه‌ها و تجهیزات برقی زیادی در مسیر رودخانه و مسیل‌های آبرفتی دچار آسیب و تخریب […]

محمد طاهر متش پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براثر سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال ۹۸، ۶۳.۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۷.۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۹ دستگاه ترانسفورماتور شهرستان پلدختر تخریب شده و آسیب دید.

وی تصریح کرد: پایه‌ها و تجهیزات برقی زیادی در مسیر رودخانه و مسیل‌های آبرفتی دچار آسیب و تخریب شدند که نیازمند احداث و اصلاحات مجدد شدند.

مدیر توزیع برق پلدختر خاطرنشان کرد: جهت تأمین برق مناطق سیل‌زده که شامل مناطق شهری پلدختر و معمولان و ۱۱۳ روستا در کل شهرستان بود در کوتاه‌مدت اقدامات گسترده‌ای انجام شد. طی ٧٢ ساعت پس از سیل مشکل تأمین برق سیل‌زدگان در مناطق شهری پلدختر و بسیاری از روستاها مرتفع شد.

متش‌پور اضافه کرد: دو خط اصلی تغذیه کننده برق شهر پلدختر در جریان سیل از سمت بابازید تخریب شدند این خطوط که از پست بابازید به سمت شهر پلدختر در مجاورت رودخانه عبور کرده بودند و برق شهر پلدختر را تأمین می‌کردند (فیدرهای ۷ تیر و ۲۲ بهمن) به طول شش کیلومتر تخریب شدند و عملاً برق ضلع غربی شهر پلدختر از سمت بابازید کاملاً قطع شد.

وی بیان کرد: برای تأمین برق شهر پلدختر در اسرع وقت دو کیلومتر خط جدید در منطقه سراب حمام به دور از مناطق سیل گیر احداث شد و با انجام مانورهای لازم نسبت به آزادسازی بار فیدر گلزار از پست شهید کائیدی واقع در منطقه سراب جهانگیر اقدام شد در مرحله دوم با احداث هشت کیلومتر خط فشار متوسط جدید از پست شهید کائیدی یک فیدر دیگر برای مصرف ضلع غربی شهر پلدختر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برق شهر پلدختر تأمین شد.

مدیر توزیع برق پلدختر ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما که موجب بالا رفتن بار مصرفی پست شهید کائیدی شد یک فیدر اضطراری از محل پست فوق توزیع بابازید به سمت شهر به دور از رودخانه به طول شش کیلومتر تا شهر پلدختر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

متش‌پور اظهار کرد: از پست فوق توزیع بابازید تا روستای بابازید و واشیان یک خط به طول هشت کیلومتر احداث و با اتصال آن به شبکه‌های موجود هم بار پست شهید کائیدی تعدیل شد هم از ظرفیت پست بابازید استفاده بیشتری به عمل آمد؛ اما مهم‌ترین طرحی احداث خطوط برق‌رسانی که در شهرستان پلدختر در دست اقدام است طرح دو مداره ٢٢ بهمن و ٧ تیر است که کار طراحی آن به دور از رودخانه در مسیر دامنه کوه با استفاده از پایه‌های فلزی و دکل‌های ٣٣ و ۶٣ کیلوولت با رعایت استانداردهای لازم در حال احداث است.

وی تصریح کرد: مراحل مسیریابی، تهیه طرح و پیکتاژ این طرح توسط شرکت توزیع انجام شده و توسط پیمانکار در دست اجرا بوده و به علت مشکلاتی مانند راه شکافی و معارضین محلی اختلالاتی در روند پروژه ایجاد شده اما کار با جدیت در حال انجام است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی طرح بیش از ۶۰ درصد است.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر خاطرنشان کرد: پس از احداث دیواره ساحلی شهر پلدختر دو طرف دیواره ساحلی خطوط ساحلی جهت ایجاد رینگ به منظور افزایش قابلیت مانور فیدرهای موجود انجام شده است که اقدام مهمی است.

متش‌پور اضافه کرد: از بین روستاهای شهرستان پلدختر روستای چم مهر متحمل خسارات زیادی شد، علاوه بر تخریب شبکه برق‌رسانی روستای چم مهر به علت عبور شبکه برق‌رسانی سایر روستاهای آن منطقه از مسیر چم مهر برق روستاهای میدان بزرگ، باباخوارزم، هلوش و چاله هم قطع شد لذا در مرحله اول با احداث ۱.۵ کیلومتر خط جدید به‌صورت موقت برق این مناطق وصل شد در ادامه با احداث شش کیلومتر خط از سه‌راهی چم مهر تا روستای هلوش و از هلوش تا باباخوارزم خطوط جدید به دور از مسیر رودخانه احداث شدند لذا از این نظر هم تمهیدات مورد نیاز و ضریب اطمینان شبکه افزایش یافت.

وی بیان کرد: در منطقه کرکی در مسیر رودخانه زال مقدار چهار کیلومتر از خطوطی که در جوار رودخانه بودند و در جریان سیل مورد آسیب و تخریب واقع شده بودند از مسیرهایی به دور از رودخانه احداث شدند. از روستای بابازید تا گل گل ٢.۵ کیلومتر از گل گل تا پران پرویز ۱.۵ کیلومتر و از کیان‌آباد تا ملاوی و مورانی ٢ کیلومتر خط جدید خارج از مسیر رودخانه جایگزین خطوط تخریب شده از سیل شد.

مدیر توزیع برق پلدختر ادامه داد: در بخش معمولان اقدامات زیادی در زمینه بازسازی و احداث خطوط برق‌رسانی تخریب شده از سیل انجام شد. در منطقه جلگه خلج ۱.۵ کیلومتر از روستای کلات تا زورانتل دو کیلومتر و در روستاهای سرنجه و بنلار ۱.۵ کیلومتر خط جدید احداث شد.

متش‌پور عنوان کرد: خطوط برق‌رسانی روستای افرینه و روستاهای هم‌جوار آن آسیب‌های زیادی از سیل دیدند برای احیای مجدد خطوط برق‌رسانی این منطقه قریب هفت کیلومتر خط برق‌رسانی جدید احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با احداث خطوط جدید و به‌دوراز مسیر رودخانه ضریب اطمینان شبکه‌های برق‌رسانی آن منطقه افزایش یافت.

وی اظهار کرد: منطقه صعب‌العبور تنگ گاو زرده که یک منطقه ریزشی در دامنه کوه و از طرف دیگر محدود به رودخانه است یک مسیر چالش‌برانگیز بوده که نیاز به نصب دکل در طول مسیر دارد بازسازی اولیه خط تخریب شده این مسیر پس از سیل انجام شده و در حال بهره‌برداری است اما خط اصلی که نیاز به دکل و راه شکافی دارد نیازمند تجهیزات مربوطه و زمان است که در دست انجام است.

مدیر توزیع برق پلدختر تصریح کرد: خطوط برق‌رسانی شهر معمولان از امام‌زاده سید محمد تا دمرود معمولان در مناطق مختلف به طول ٢.۵ کیلومتر در مسیر رودخانه تخریب شدند برای احیای مجدد این خطوط در مسیرهایی به دور از رودخانه بیش از شش کیلومتر خط جدید احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

متش‌پور خاطرنشان کرد: از دمرود معمولان به سمت بن تمان تا چم مورت و چم حیدر که آخرین نقطه تحت پوشش توزیع برق شهرستان پلدختر است ۲.۵ کیلومتر خط جدید خارج از مسیر سیل احداث و به بهره‌برداری رسیده و در مناطق چولهول نیز ۱.۵ کیلومتر خط تخریب شده از سیل مجدداً احیا و بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: از منطقه تنگ فنی تا روستای ولیعصر یک خط دو مداره جدید به طول پنج کیلومتر در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آن ۶۵ درصد است با تکمیل این طرح علاوه بر احیای خطوط قدیمی ظرفیت و پشتوانه پایدار و مطمئنی برای پست فوق توزیع شهید کائیدی و شهر پلدختر فراهم می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.