تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

اهدای ۶۸۵ سری جهیزیه با مشارکت خیرین/ توزیع رایگان بیش از یک میلیون ماسک

  • کد خبر : 119127
  • 27 اسفند 1399 - 7:42

احسان جهانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که ۲۶ اسفندماه برگزار شد، با تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی بعد از انحلال جهاد سازندگی با هدف محرومیت‌زدایی ایجاد شد. وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی دارای شخصیت حقوقی به‌عنوان دستگاه اجرایی، جزو شورای برنامه‌ریزی استان‌هاست، ادامه داد: […]

احسان جهانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که ۲۶ اسفندماه برگزار شد، با تشریح فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی بعد از انحلال جهاد سازندگی با هدف محرومیت‌زدایی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی دارای شخصیت حقوقی به‌عنوان دستگاه اجرایی، جزو شورای برنامه‌ریزی استان‌هاست، ادامه داد: بسیج سازندگی دارای بخش‌ فنی محرومیت‌زدایی است که کارهای عمرانی در روستاها و حاشیه شهرها را انجام می‌دهد کمااینکه در لرستان ۳۸ منطقه حاشیه شهری وجود دارد.

جهانبخش آموزش و اشتغال را از بخش‌های دیگر بسیج سازندگی اعلام کرد و با اشاره به ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی، افزود: تاکنون ۶۱۰ صندوق قرض‌الحسنه با ۳۰ هزار عضو و آورده ۱۰ میلیارد تومان تشکیل شده است که ۳۴۰ شغل مستقیم توسط این صندوق‌های مردمی ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان عرضه دیگر این سازمان را گروه‌های جهادی مردمی اعلام کرد و گفت: در لرستان دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی مختلف با عضویت ۳۵ هزار نفر فعالیت دارند که نمود فعالیت آنان در سیل پلدختر بود که شاهد خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی بودیم.

وی از تشکیل گروه‌های جهادی واکنش سریع بسیج سازندگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه خبر داد و با اشاره به تهیه اطلس محرومیت از سوی بسیج سازندگی لرستان، خاطرنشان کرد: این اطلس را با موافقت استاندار لرستان از سوی بسیج سازندگی لرستان تهیه می‌شود.

جهانبخش با اشاره به فعالیت ۷۰ کارگاه تولید ماسک بسیج سازندگی به توزیع رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک بین کادر درمان و مناطق محروم اشاره و یادآور شد: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، ۲۰۰ هزار بسته معیشتی با شناسایی افراد محروم و با استفاده از کد ملی افراد تهیه و توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان اهدای ۶۸۵ سری جهیزیه با مشارکت خیرین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی لرستان برشمرد و با اشاره به اینکه تمام اقلام خریداری شده از کالاهای ایرانی و در راستای حمایت از رونق تولید است، تصریح کرد: ۳۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۴ نفر از کسانی که جرائم غیر عمد داشتند با مشارکت خیرین و همکاری بسیج سازندگی آزاد شدند، تصریح کرد: به همت بسیج سازندگی لرستان ۸۸۲ نفر از کادر درمان تجلیل شده است و این در حالی است که تیم جهادی طلاب از ابتدای کرونا تاکنون در غسالخانه‌ها مستقر هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.