تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اعزام بیش از ۳۵ هزار بیمار به بیمارستان‌های لرستان

  • کد خبر : 119161
  • 29 اسفند 1399 - 0:39

سمیرا اشکبوس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۹۹، ۱۸۰ هزار و ۳۰۹ مورد تماس با اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان انجام شده است. وی ادامه داد: در این مدت ۳۵ هزار و ۹۳۶ بیمار به بیمارستان‌های استان انتقال یافتند که ۳۳۸۶ مورد مربوط به بیماران قلبی و عروقی بوده است. معاون فنی و عملیات […]

سمیرا اشکبوس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۹۹، ۱۸۰ هزار و ۳۰۹ مورد تماس با اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۵ هزار و ۹۳۶ بیمار به بیمارستان‌های استان انتقال یافتند که ۳۳۸۶ مورد مربوط به بیماران قلبی و عروقی بوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان اضافه کرد: عمده بیمارانی که از طریق اورژانس به بیمارستان‌های استان منتقل شدند بیماران قلبی عروقی، مغزی، تنفسی، تشنجی و مجروحین تصادفی بوده‌اند.

اشکبوس افزود: در این ماموریت‌های شاهد چهار زایمان و ۱۵ مورد CPR موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۱۱ سورتی پرواز بالگرد در استان انجام شده است، بیان کرد: ۷۰تا ۸۰ درصد این پروازها برای امدادرسانی به مادران باردار شرق استان در مناطق صعب‌العبور الیگودرز و سپیدشت بوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان زمان رسیدن بر بالین بیمار را هفت دقیقه عنوان کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳۴ دستگاه آمبولانس فعال و غیرفعال، دو اورژانس هوایی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس  برای خدمات‌دهی به هم‌استانی‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی استان فعالیت دارند.

اشکبوس با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۸ پایگاه شهری و ۴۹ پایگاه جاده‌ای در استان آماده ارائه خدمات هستند، گفت: همچنین کد ۷۲۴ برای بیماران سکته مغزی در اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان فعال است و با تجهیز چندین آمبولانس به امکانات مورد نیاز کد ۲۴۷ که مربوط به بیماران قلبی است در سال آینده فعال خواهد شد.

وی با تاکید براینکه مردم همکاری لازم را داشته و برای هر مورد جزیی با اورژانس ۱۱۵ تماس نگیرند، تصریح کرد: با توجه به فعالیت هشت پایگاه شهری در لرستان ضرورت دارد که شهروندان لرستان در مواقع اضطراری با اورژانس پیش‌بیمارستانی تماس بگیرند چراکه با فعالیت همزمان این پایگاه‌ها، چنانچه با کمبود آمبولانس مواجه شویم مجبور به استفاده ازآمبولانس جاده‌ایی هستیم که زمان رسیدن بر بالین بیمار را طولانی می‌کند و ممکن است جان بیمار به خطر بیفتد.

معاون فنی و عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان گفت: در ایام نوروز مرخصی‌های همکاران لغو شده و پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی لرستان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان لرستانی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.