تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

گام‌های استوار دولت در مسیر توسعه آزادراهی و رونق تجارت در بنادر

  • کد خبر : 119177
  • 30 اسفند 1399 - 8:37

خبرنگاران استانی ایرنا طی امسال تلاش کردند تا با تهیه و انتشار سلسله گزارش هایی با محوریت جهش تولید هر آنچه دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت در سال ۹۲ تاکنون در بخش های اقتصادی، صنعتی، عمرانی، راه و شهرسازی، محرومیت زدایی از مناطق محروم و روستایی از جمله آبرسانی، گازرسانی، ساخت مسکن، برق […]

خبرنگاران استانی ایرنا طی امسال تلاش کردند تا با تهیه و انتشار سلسله گزارش هایی با محوریت جهش تولید هر آنچه دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت در سال ۹۲ تاکنون در بخش های اقتصادی، صنعتی، عمرانی، راه و شهرسازی، محرومیت زدایی از مناطق محروم و روستایی از جمله آبرسانی، گازرسانی، ساخت مسکن، برق رسانی، بهره مندی از اینترنت و فضای مجازی را به اطلاع مخاطبان برسانند.

در بخش پایانی این سلسله گزارش ها که بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ اسفندماه را در برمی گیرد نیز بخش دیگری از دستاوردهای دولت که تا روزهای آخر سال برای به نتیجه رسیدن طرح ها و برنامه ها پای کار بودند، ارائه می شود.

محور گزارش‌های خبرنگاران ایرنا در این ۱۰ روز شامل توسعه جاده ها، بزرگراه، آبرسانی به روستاها، منطقه ویژه البرز، افزایش ظرفیت بندر بوشهر، به ثمر نشستن طرح های نیمه تمام آبی، توسعه صادرات غیرنفتی و مسکن روستایی است که در ادامه به بخشی از گزارش ها اشاره می شود و متن کامل مطالب را می توانید از طریق لینک در سایت خبرهای استانی بخوانید:

آذربایجان شرقی

بخش راه و حمل و نقل از شاخص های مهم توسعه هر منطقه‌ای بوده و آذربایجان‌شرقی نیز در دولت های یازدهم و دوازدهم گام‌های محکم خود در مسیر توسعه یافتگی بیشتر را با توسعه طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی برداشته است.

آذربایجان شرقی با برخورداری از ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی با اجرای طرح های متعدد آزادراهی و بزرگراهی در سال های اخیر به کارگاه ساخت و ساز جاده ای در کشور تبدیل شده است ولی به علت تخصیص اعتبارات به صورت قطره چکانی به این پروژه ها، روند اجرای آن ها به کندی پیش می رود و تامین اعتبارات این طرح ها در تسریع اجرای آن ها نقش بسزایی ایفا می کند.

خبرنگار ایرنا در مرکز تبریز با توجه به پیشرفت ها در حوزه جاده سازی در گزارشی با عنوان  گام‌های استوار آذربایجان‌شرقی برای توسعه جاده ها جزئیات اقدامات انجام شده به همت دولت را تشریح کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد آن ها در سطح آذربایجان شرقی اجرا می شود و در زمان کنونی ۳۹۴ کیلومتر طرح آزادراهی در سطح استان در دست اجراست که بخش عمده آن به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

اصفهان

خبرنگار اصفهان نیز در گزارشی با عنوان آبرسانی پایدار به ۱۴۲ روستای اصفهان زمینه‌ساز رفاه و رونق تولید به تامین آب پایدار و بهداشتی ۱۴۲ روستای استان اصفهان در یک سال اخیر توسط دولت تدبیر و امید اشاره کرده و آن را خدمتی ماندگار به جامعه مولد روستانشین برشمرده است.

در مقدمه این گزارش آمده است: فعالیت چشمگیر دولت تدبیر و امید در امور مرتبط با آب و فاضلاب مشهود بود و در این ارتباط به موفقیت‌های بسیاری دست یافت،  تامین آب سالم برای هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور، از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون محقق شده که درصد قابل توجهی از آن سهم دولت دوازدهم است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند سازد  عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد ابتدای دولت یازدهم ۹۰۰ هزار نفر زیر پوشش آبرسانی بهداشتی و پایدار قرار داشتند و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۹۶، این عدد به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور رسیده است. 
همچنین از زمان آغاز به‌کار دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با آبرسانی به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دیگر قرار است تعداد افراد زیر پوشش آبرسانی بهداشتی و پایدار به رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.

البرز

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان مهم ترین پتانسیل در قلب سرزمینی به نام ایران کوچک ، در دولت تدبیر و امید توانست تمام طرح هایی که شاید یک روزی تنها در حد یک خیال و رویا بود را محقق و امروز تبدیل به یکی از مهم ترین قطب های صنعتی نه تنها در البرز بلکه در کشور شود.

منطقه ویژه البرز؛ مجموعه ای که با تدبیر دولت حیات دوباره یافت عنوان گزارشی است که به این موضوع پرداخته و در ادامه آن آمده است: برای بیان بخشی از موفقیت هایی که در گوشه ای از این سرزمین به خصوص طی سال های اخیر شاهد آن بودیم به سراغ یکی از مهم ترین مناطق ویژه اقتصادی کشورمان می رویم، منطقه ای ویژه ای که روزی نیست که یک خبر خوشایند و امیدوار کننده آن هم در شرایطی که کشورمان درگیر شدیدترین تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی است از آن به گوش نرسد.

گزارش دیگر این مرکز با عنوان کارنامه موفق دولت تدبیر و امید در مدرسه سازی البرز به افزایش سرانه آموزشی در این استان طی سال های اخیر اشاره کرده و جزئیات آن در گفت و گو با مسوولان مربوطه تشریح شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به ساخت فضاهای آموزشی با کیفیت و بهسازی مدارس دارد و در مدارسی که در سال‌های اخیر ساخته شده تمام الزامات مهندسی رعایت شده است.

استان البرز با جمعیت دانش آموزی ۵۰۰ هزار نفری با وجود تلاش های صورت گرفته درامر مقدس مدرسه سازی اما همچنان به دلیل مهاجرت پذیری بالا با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

بوشهر

افزایش ۲ میلیون تنی ظرفیت بندر بوشهر و رونق تجارت در عصر پساتحریم عنوان گزارشی از مرکز بوشهر است که به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر تا پیش از آغاز به کار دولت و تدبیر امید و احداث یک پست اسکله ۳۰۰ متری در مجتمع بندری نگین اشاره کرده و در ادامه نوشته است: استان بوشهر سابقه دیرینه در عرصه تجارت و دریانوردی دارد ولی مشکل عمق کم کانال ورودی این بندر در یک دهه اخیر و ایجاد مشکل برای تردد شناورهای با تناژ بالا باعث شد تا در مقطعی این بندر نتواند آن طور که باید تحرک و پویایی خود را به منصه ظهور بگذارد.

در همین راستا برای توسعه بندر بوشهر که افزون بر عمق کم کانال ورودی ، فضای مناسب برای بارانداز نیز نداشت مسوولان را برآن داشت تا به قول معروف با یک تیر دو نشان بزنند یعنی از گل و لای لایروبری کانال این بندر برای ایجاد فضای بارانداز نیز استفاده کردند که محصول این تدبیر ایجاد مجتمع بندری نگین بوشهر شد که با اجرا کامل طرح‎های توسعه ‏ای در این مجتمع  ظرفیت تخلیه و بارگیری استان بوشهر به ۱۵ میلیون تن افزایش می‎ یابد.

براساس وعده مسوولان فاز نخست طرح توسعه بندری نگین در نیمه نخست سال آینده به بهره‏‌برداری می‌‏رسد.

تهران

طرح‌های آبی تهران در رود تدبیر عنوان گزارش خبرنگار ایرنا در تهران است که به اقدامات دولت در رابطه با به ثمر نشستن طرح‌های نیمه تمام آبی استان تهران که حتی برخی قدمت ۱۵ ساله دارند، پرداخته است.

در مقدمه گزارش آمده است: سامانه های رینگ آبی در تهران، تصفیه خانه ششم و هفتم، آبرسانی به شهرک های تازه تاسیس شهرستان های استان تهران از جمله پرند، پردیس، پیشوا، ملارد و صفادشت از جمله  مهمترین طرح هایی بود که برای ارتقا و یکسان سازی کیفیت آب و تعادل بخشی کیفی و کمی در سال جاری تدبیر دولت و توان داخلی به بهره برداری رسید.

افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه ششم تهران یکی از شاخص های این طرح ها است که به عنوان بزرگترین تصفیه خانه کشور مطرح است و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و متصل کردن سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی پایتخت مشکل کیفیت آب را حل کرد و برگه زرینی از اقدامات دولت را به نمایش گذاشت.

خراسان جنوبی

رشد ۱۳۷ درصدی ساخت بزرگراه در خراسان جنوبی عنوان گزارشی است از خبرنگار ایرنا در بیرجند که افزایش جهشی راه‌های دوبانده در این استان را از اقدامات شاخص هشت سال گذشته دانسته و در آغاز مطلب اشاره کرده که بیش از ۴۱۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسیده است که رشد ۱۳۷ درصدی نسبت به دوره قبل دارد.

در ادامه گزارش می خوانیم: خراسان جنوبی همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده‌های استان دوطرفه است، از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌های استان در دستور کار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

این مرکز در گزارش جهش ۱۶ برابری اعتبارات آبخیزداری در خراسان جنوبی نیز درباره اقدام های انجام شده برای بهره وری آب در استان نوشته است: اعتبارات آبخیزداری استان خراسان جنوبی در سه سال اخیر از محل اعتبارات ملی ۱۶ برابر رشد را نشان می‌دهد و افزایش ۲۰ برابری آب قنوات این استان در پایین دست سازه‌های آبخیزداری همراه با مهار روان آب از دستاوردهای این حوزه بوده است.

خراسان شمالی

مرکز بجنورد در گزارش پر فروغ شدن چراغ کتابخانه‌ها در خراسان شمالی به ابعاد فرهنگی اقدام های انجام شده در استان پرداخته و آورده است: ساخت ۲۵ باب کتابخانه‌ عمومی از سال ۹۲ تاکنون در خراسان شمالی تحول گستره‌ای در این حوزه ایجاد کرده است به‌طوریکه دوران طلایی توسعه خانه‌های یار مهربان و چراغ کتابخانه‌ها در این خطه پر فروغ تر از گذشته شده است.

کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالت هایی که برای آن ها معین شده است، نقش عمده ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه های توسعه ایفا می کنند.

خراسان رضوی

مرکز مشهد در گزارش نسخه عشایری خودکفایی در تولید گوشت قرمز به نقش این قشر در جهش تولید و خودکفایی پرداخته و نوشته است:  تنظیم بازار و تامین گوشت قرمز در کشور اغلب با واردات انجام می‌شود اما به تازگی جامعه مولد عشایری ایران به فرمول و نسخه خاص برای درمان همیشگی بازار نابسامان تولید، عرضه و تقاضای این محصول پروتئینی دست یافته‌اند.

سیستان و بلوچستان

ایرنای زاهدان در دهه سوم اسفندماه با انتشار گزارش نقش مهم انتقال آب دریای عمان در توسعه و آبادانی شرق کشور به اهمیت اجرای طرح های انتقال آب به فلات مرکزی ایران پرداخته و آورده است: طرح انتقال آب از دریای عمان به شهرهای استان سیستان وبلوچستان و استان‌های شرق کشور علاوه بر اینکه راهی برای رهایی از مشکلات خشکسالی و کم‌آبی در این مناطق است می تواند به افزایش اشتغال، توسعه، آبادانی و افزایش تولید و جان گرفتن صنایع کمک کند.

این مرکز همچنین در گزارش صنعت برق در سیستان‌وبلوچستان؛ از تقویت شبکه تا توسعه انرژی‌های نو به توجه دولت در توسعه صنعت برق استان پرداخته و نوشته است: رشد ۲۲ درصدی خطوط انتقال برق در استان سیستان و بلوچستان در طول هشت سال گذشته و اهتمام به تولید برق از انرژی‌های نو بخصوص تاسیس مزرعه نیروگاه بادی از گام‌های مهم دولت برای توسعه صنعت برق در این استان به شمار می رود.

گزارش دیگر ایرنا از استان سیستان و بلوچستان به توسعه چابهار اختصاص دارد؛ در گزارش اجرای بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در منطقه آزاد چابهار می خوانیم: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد چابهار در سال جاری بیش‌از ۲۵ هزار میلیارد ریال و حجم پروژه‌های قابل بهره‌برداری افزون بر ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد و ارزش تولید پنج برابر و صادرات ۲ برابر شده است.

سمنان

مرکز سمنان، توسعه فرهنگ و هنر را به عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید در گزارش نفس تازه فرهنگ و هنر استان سمنان به رشته تحریر آورده و نوشته است: زمینه رشد و ارتقای مولفه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان سمنان، با توجه بیش از پیش دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی فراهم شد و بررسی شاخص‌ها افزایش چشمگیر فعالیت در برخی حوزه‌ها را نشان می‌دهد.

فارس
گزارش شیراز به توسعه حمل و نقل در این استان اختصاص دارد؛ در گزارش طول بزرگراه‌های فارس از ۱۴۰۰ کیلومتر فراتر رفت می خوانیم: استان فارس با دارا بودن افزون بر ۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌های در حال بهره‌برداری، در این زمینه جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود و علاوه بر حجم قابل توجهی راه نیز در این استان در دست ساخت است.

کرمان

خبرنگار ایرنا در کرمان نیز با انتخاب این عنوان شفاف‌سازی عملکرد دولت در کرمان روی نوار امید برای گزارش خود به اقدامات دولت تدبیر و امید در چندساله گذشته با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و شدیدترین تحریم‌ها پرداخته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: شدیدترین تحریم‌های تاریخ جهان در دولت دوازدهم علیه کشور به وقوع پیوست، زمانی که ضرب العجل چندماهه به شرکت‌های بزرگ خارجی برای قطع همکاری اقتصادی با ایران داده شد و پس از آن جریمه‌های سنگین سبب شد که خیلی زود فعالیت این شرکت‌ها درون کشور متوقف شود.

کردستان

خبرنگار ایرنا در سنندج هم با تهیه گزارشی با عنوان هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی دولت برای آبرسانی به کردستان به تشریح جزئیات طرح های مختلف عمرانی در این استان در حوزه آبرسانی و ایجاد تصفیه خانه ها پرداخته و در مقدمه آورده است: نظام و دولت‌های مختلف خدمات و اقدامات ارزنده‌ای در کردستان انجام داده‌ است اما فعالیت و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان، با وجود مشکلات اقتصادی و فشار تحریم‌های بی‌سابقه، بسیار بیشتر به چشم می‌خورد.

مردم کردستان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید(۱۳۹۲) تاکنون، رشد و توسعه را به خوبی در بخش‌های مختلف، از جمله زیرساخت، راه و راه‌آهن و گازرسانی لمس کردند که قابل قیاس با گذشته نیست.

از جمله بخش‌هایی که در این دولت توجه خاصی به آن شد، حوزه آب است که جدا از تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، اقدامات مهمی نیز در بخش آبرسانی و ایجاد تصفیه‌خانه صورت گرفت.

از ابتدای دولت یازدهم و در طول فعالیت دولت دوازدهم، ۱۰ پروژه مهم با ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید که از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان بود که به واسطه آن ۱۰ هزار و ۴۸۰ خانوار معادل ۴۳ هزار و ۸۲۵ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

کهگیلویه و بویراحمد

خبرنگار مرکز یاسوج در گزارش چشم انداز روشن تحقق پروژه‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد به مهمترین طرح های افتتاح شده دولت تدبیر و امید در این خطه پرداخته و نوشته است: پروژه‌های مهم و بزرگ کهگیلویه و بویراحمد با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید در مسیر تکمیل قرار گرفته‌اند که این امر امیدها برای افزایش رفاه شهروندان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را در دل مردم این دیار زنده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا،سدبزرگ چم شیر،پتروشیمی گچساران،پتروشیمی دهدشت از طرح های بزرگ و امید آفرین در حال احداث در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که افزون بر تولید می تواند منجر به تعداد پرشماری فرصت شغلی شود.

گیلان

افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی هدف اصلی دولت برای کاهش وابستگی به نفت و رونق اقتصادی در سال های گذشته بوده و در این رابطه گام های مهمی برداشته شده از جمله اینکه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی گیلان در سال‌جاری ۶۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود و اکنون با تحقق آن در اوایل اسفند ماه و تجربه جهش اقتصاد و مبادلات برون مرزی، برای سال ۱۴۰۰ رقم ۷۲۰ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.

تحقق صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری گیلان در سال جهش تولید عنوان گزارشی است از دفتر آستارا که به همین موضوع اشاره کرده و در ادامه مهمترین اقدامات و دستاوردها را برشمرده است.

گزارش با این مقدمه آغاز شده است: موقعیت جغرافیایی این خطه سرسبز در شمال ایران، نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر مختلف، مناطق ویژه اقتصادی و تجاری و قرار گرفتن در مسیر کریدور ریلی شمال – جنوب شرایط ویژه و ممتازی برای تجارت و اقتصاد برون مرزی گیلان فراهم آورده است و مسئولان و دولتمردان خدمتگزار این خطه از میهن اسلامی با اشراف به این قابلیت ها از همه امکانات موجود برای ارتقای اثرگذاری استان در چرخه اقتصاد کشور برنامه ریزی و تلاش می کنند.

لرستان

مقاوم سازی ۳۲ هزار مسکن روستایی لرستان در دولت تدبیر و امید عنوان گزارش خبرنگار ایرنا در خرم آباد است که به مرور مهمترین اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی مسکن روستاییان این استان پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان از اول انقلاب تاکنون در مجموع ۱۱۶ هزار واحد مسکن روستایی استان را بهسازی و مقاوم سازی کرده است که ۳۲ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

اکنون درصد مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی مقاوم و بازسازی شده در استان حدود ۷۶ است و لرستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن ۱۵۳ هزار و ۱۵ واحد مسکن روستایی دارد که تاکنون برای این تعداد حدود ۱۲۱ هزار سهمیه بازسازی و مقاوم سازی مصوب و حدود ۱۱۶ هزار تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی پرداخت شده است.

مازندران

مرکز ساری نیز در روزهای پایانی سال اقدام به تهیه گزارشی از آخرین اقدامات دولت تدبیر و امید در عرصه صنعتی شدن مازندران تهیه کرده و عنوان صنعتی شدن مازنداران با سرمایه‌گذاری ۷۹ هزار میلیارد ریالی را برای این مطلب برگزیده است.

مقدمه گزارش اینگونه آغاز شده است: سرمایه‌گذاری ۷۹ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید و بخش دولتی و خصوصی در صنعت مازندران طی حدود هشت سال گذشته این استان را بر مدار توسعه و پیشرفت قرار داده و روند صنعتی شدن استان را شتاب بخشیده است.

هرمزگان

ایرنای بندرعباس در گزارش تولید ثروت در هرمزگان با پرورش ماهیان گرمابی نوشته است: پرورش ماهیان گرمابی در استخرها و آب‌گیرها در زمین‌های کشاورزی فرصتی بهینه برای رونق تولید و افزایش درآمد روستاییان و کشاورزان است که استان هرمزگان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب از این ظرفیت برخوردار است.

پرورش ماهی در استخرهای آب کشاورزی نه تنها مشکلی برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ایجاد نمی‌کند، بلکه موجب کاهش هزینه کشاورزی  و افزایش سود اقتصادی کشاورز به ویژه در مناطق روستایی می‌شود.

همدان

پتروشیمی هگمتانه، طلسمی که در دولت دوازدهم شکسته شد عنوان گزارش مرکز همدان است که در آن می خوانیم: پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان و نخستین تولیدکننده پودر پی وی سی پزشکی در خاورمیانه است، پروژه‌ای که در دولت هشتم کلید خورد و پس از ۱۸ سال رکود و رخوت به همت دولت دوازدهم طلسمش شکست و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از ایرنا؛ پتروشیمی هگمتانه سالها در همدان سرگردان و بلاتکلیف بود و هر از گاهی نامش در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور مطرح می‌شد و دوباره به خواب زمستانه اش فرو می‌رفت.

پروژه‌ای که در دولت هشتم کلید خورد و به دولت های نهم، دهم و یازدهم نیز رسید و سرنوشتی پر فراز و نشیب را تجربه کرد تا اینکه دوازدهمین دولت طلسمش را شکست.

یزد

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=119177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.