تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

۸۵ درصد سکته‌های مغزی از نوع ایسکمیک (انسدادی) است

  • کد خبر : 121626
  • 23 خرداد 1400 - 13:58

حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سکته مغزی اظهار کرد: کسی که دچار سکته حاد مغزی شده است سه ساعت فرصت دارد که به بیمارستان مربوطه انتقال یابد تا مورد درمان قرار بگیرد و لخته موجود در رگ مغز با تزریق دارو از بین برود. وی بیان کرد: چنانچه افراد تعلل کنند و […]

حسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سکته مغزی اظهار کرد: کسی که دچار سکته حاد مغزی شده است سه ساعت فرصت دارد که به بیمارستان مربوطه انتقال یابد تا مورد درمان قرار بگیرد و لخته موجود در رگ مغز با تزریق دارو از بین برود.

وی بیان کرد: چنانچه افراد تعلل کنند و فرد بیمار پس از سه ساعت به بیمارستان منتقل شود دچار معلولیت خواهد شد پس چنانچه در فردی علائمی همچون کج شدن دهان، ضعف در تکلم، گیجی و بی‌حس شدن دست را مشاهده کردید بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کنید.

مسئول کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد سکته‌های مغزی از نوع ایسکمیک  (انسدادی) است، گفت: این بدان معناست که لخته در رگ مغز فرد گیر کرده و خون به یک قسمت مغز نمی‌رسد و دچار سیاهی شده و از بین می‌رود و متاسفانه با این اوصاف نصف بدن فلج می‌شود.

شجاعی ادامه داد: ۷۰ درصد افرادی که دچار سمته مغزی می‌شوند از کار افتاده شده و نمی‌تواند به فعالیت روزانه و شغل خود ادامه دهند و ۳۰ درصد نیز نمی‌تواند راه بروند.

وی با تاکید براینکه از زمان شروع علائم در افراد سه ساعت فرصت است تا شخص را به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شود،خاطرنشان کرد: در خرم‌آباد بیمارستان شهدای عشایر مخصوص بیماران مغزی است که افراد پس از انتقال توسط پزشک متخصص سی‌تی‌اسکن شده و داروی مورد نظر تزریق می‌شود تا لخته خون از بین برود.

مسئول کدهای ۷۲۴ و ۲۴۷ دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: نمی‌توان برای ایجاد لخته در مغز دلیلی بیاوریم و افراد بین ۲۰ تا ۸۰ سال ممکن است دچار این عارضه شوند که البته در سنین بالا مشهودتر است.

شجاعی تصریح کرد: برخی داروها، سن افراد و مساله ژنتیک ممکن است در لخته شدن خون در مغز و نهایت ایجاد سکته مغزی تاثیر داشته باشد.

وی گفت: کد ۷۲۴ مربوط به بیماران مغزی و کد ۲۴۷ مربوط به بیماران قلبی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=121626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.