تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

لرستان سربلند در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر ازتصور شد

  • کد خبر : 121748
  • 28 خرداد 1400 - 17:15

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با آغاز زمان رأی گیری در جای جای لرستان سربلند، مردم با بصیرت این استان با حضور با نشاط و پرشور خود بار دیگر حماسه آفریدند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند. گزارش‌های خبرنگاران و مسئولان از شهرهای مختلف لرستان حاکی از حضور با […]

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: با آغاز زمان رأی گیری در جای جای لرستان سربلند، مردم با بصیرت این استان با حضور با نشاط و پرشور خود بار دیگر حماسه آفریدند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند.

گزارش‌های خبرنگاران و مسئولان از شهرهای مختلف لرستان حاکی از حضور با شکوه و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

امروز از ازنا و الیگودرز گرفته تا بروجرد و خرم آباد و کوهدشت و… صحنه حضور ملت است تا بار دیگر نقشه‌های دشمنان ایران خنثی شود و مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رأی بیایند و ایران اسلامی تجلی مردم سالاری دینی باشد.

با وجود گرمای هوا و تأخیر و اختلال در فعالیت برخی شعب انتخاباتی، اما مردم پیروز لرستان برای تغییر و تحول کشور در صحنه ماندند و آرای خود را به صندوق انداختند.

علی رغم تبلیغات دشمن، حضور مردم در انتخابات پرشور است

امیر خوشکنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان نیز در سخنانی گفت: علی رغم تبلیغات سو دشمنان، امروز حضور مردم در انتخابات بانشاط و پرشور است.

مردم فراتر از تصور از انتخابات استقبال کردند

سید موسی خادمی استاندار لرستان امروز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات لرستان، با اشاره به اینکه لازم است از مردم عزیز استان لرستان تشکر کنیم که همچنان که انتظار می‌رفت و البته بیش از انتظار و فراتر از تصور از انتخابات استقبال کردند، اظهار داشت: حضور خیلی پرشور و معنا داری را از ساعات اولیه رأی گیری تاکنون شاهدیم و مطمئن هستیم این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

اصحاب رسانه، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به خوبی اخبار انتخابات را پوشش می‌دهند

وی با بیان اینکه حدود ۵۳ هزار نفر از ستاد انتخابات استانداری تا فرمانداری و بخشداری‌ها مشغول برگزاری انتخابات هستند و نیروهای امنیتی و انتظامی هم مسئولیت حفاظت از شعب را دارد که جا دارد خسته نباشید بگوییم، تصریح کرد: اصحاب رسانه، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به خوبی اخبار انتخابات را پوشش می‌دهند و قطعاً بخشی از این استقبال خوب مردم ناشی از فعالیت‌های این عزیزان و آگاهی بخشی‌ها و روشنگری‌های اصحاب رسانه است.

انتخابات در استان روال خیلی خوبی دارد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه انتخابات در استان روال خیلی خوبی دارد، افزود: در ابتدای شروع انتخابات و در ساعات اولیه به دلیل برخی مشکلات فنی اختلالاتی در تعدادی از شعب به وجود آمد اما به سرعت این اشکالات رفع شد.

لرستان سربلند در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر ازتصور شد

خادمی با اشاره به اینکه در بازدیدی که از شعب داشتیم و باتوجه به سیستم کنترل آن لاین، همه شعب مشغول به کار هستند و فرآیند رأی گیری به خوبی انجام می‌شود، اظهار داشت: تقاضا دارم مردم هم حضور یابند و هم کنترل بحث‌های بهداشتی را داشته باشند.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

وی با بیان اینکه مردم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را داشته باشند، تصریح کرد: افراد در خصوص انتخابات شورای شهر از قبل کدها را یادداشت کنند تا در شعبه معطل نشوند، اگر شخصی بی سواد است حتماً یک شخص باسواد همراه خود ببرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه به دلیل هوای گرم مردم دنبال گوشه خنکی هستند و ممکن است تجمع ایجاد شود، افزود: از مردم تقاضا داریم این سختی را تحمل کنند که با شوق هم تحمل می‌کنند اما مواظب باشند سلامتی خود را دچار مخاطره نکنند.

مشکل احراز هویت در شعب اخذ رأی رفع شد

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان نیز امروز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی مرکز لرستان با اشاره به اینکه در لرستان قریب ۳۴ هزار نفر رأی اولی داریم، اظهار داشت: در مجموع یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند.

وی با بیان اینکه تمام تمهید مقدمات از ماه‌های گذشته به ویژه طی دو هفته اخیر انجام شده است، تصریح کرد: در دقایق اولیه رأی گیری مسائل فنی ایجاد شد و مشکلاتی در احراز هویت بود که برطرف شد و الان هیچ مشکلی نداریم.

لرستان سربلند در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر ازتصور شد

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه سایر دستورات بهداشتی قبلاً صادر شده است و به هر حال کنترل می‌شود، افزود: باید از مردم عزیز بسیار تشکر کنیم، با توجه به گرمی هوا و آفتاب سوزان به شعب اخذ رأی آمدند.

ثمینی با اشاره به اینکه در شعبات اخذ رأی که بازدید کردیم ازدحام جمعیت زیاد است، گفت: ضمن تشکر از مردم عزیز خواهش می‌کنیم در طول روز برنامه ریزی کنند و بیایند تا باعث ازدحام در پایان شب نشود.

ارسال صندوق‌های رأی به مناطق روستایی و صعب العبور

ماشاء الله نعمتی فرماندار الیگودرز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی با اشاره به اینکه مردم الیگودرز همزمان با شروع کار رأی گیری و در ساعات اولیه در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌ها حضور پیدا کردند که از این حضور مردم تشکر می‌کنم، اظهار داشت: در شهرستان الیگودرز همزمان با فرآیند اخذ رأی همه آنچه که فرآیندهای انتخاباتی بود مهیا شد و همه نیروها و عوامل اجرایی به موقع در شعب حاضر شدند.

وی تصریح کرد: آنچه که از پیشینه انتخابات شوراها است، میانگین حضور مردم بیش از ۷۰ درصد بوده، امروز هم فکر می‌کنم مردم همانند ادوار گذشته با حضور گسترده انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

لرستان سربلند در آزمون انتخابات/حضور در پای صندوق فراتر ازتصور شد

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه تعداد واجدین شرایط رأی دادن ۱۱۹ هزار نفر است و ۲۹۰۳ نفر رأی اولی داریم، گفت: اخذ رأی در ۲۱۰ شعبه شروع شده است، که شامل ۱۲۰ شعبه ثابت و ۹۰ شعبه سیار می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه تعداد صندوق‌های شهری ۹۷ مورد و تعداد صندوق‌های روستایی ۱۱۳ عدد است، تصریح کرد: با توجه به وسعت شهرستان الیگودرز و وجود مناطق صعب العبور، همه صندوق‌های روستایی به موقع به مناطق اعزام شد و مشکلی در این رابطه نداریم.

اعلام شعب اخذ رأی قابل دسترسی برای افراد دارای معلولیت

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و همچنین بهزیستی لرستان در راستای خدمت به جامعه هدف، افراد دارای معلولیت، دسترسی آسان و سریع به خدمات، شعب اخذ رأی قابل دسترسی به این قشر را اعلام کرده است که لیست آنها را اینجا می‌توانید بخوانید.

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان همچنین در سخنان دیگری اظهار داشت: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است و ادامه دارد.

وی تصریح کرد: امروز هزار و ۱۱۲ نفر در لرستان برای تصاحب ۱۸۱ کرسی شورای شهر به رقابت می‌پردازند.

هزار و ۱۱۲ نفر در لرستان برای تصاحب ۱۸۱ کرسی شورای شهر به رقابت می‌پردازند

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی‌گیری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

ثمینی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

وی بیان کرد: به‌منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت برگ تعرفه رأی با استفاده از جوهر استامپ در روز انتخابات کاملاً حذف شده و در هیچکدام از شعب اخذ رأی حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=121748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.