تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

۴۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان مسدود شد

  • کد خبر : 127514
  • 01 دی 1400 - 22:09

  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از انسداد ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۲ میلیون متر مکعب از سفره‌های آب زیر زمینی این استان خبر داد. به گزارش میرملاس ، داریوش حسن نژاد روز چهارشنبه در سخنانی اظهار داشت: ۱۳۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد. وی افزود: در راستای […]

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از انسداد ۴۴ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۲ میلیون متر مکعب از سفره‌های آب زیر زمینی این استان خبر داد.

به گزارش میرملاس ، داریوش حسن نژاد روز چهارشنبه در سخنانی اظهار داشت: ۱۳۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.

وی افزود: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۴۴ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شده که با انجام این عملیات از برداشت سالانه ۲ میلیون متر مکعب از منابع آب‌های زیر زمینی دشت‌های استان جلوگیری شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: همچنین ۹۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است و تعداد ۲۰ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده است.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و با هدف صیانت از منابع آب‌های زیر زمینی، تعداد ۴۱ دستگاه موتور تلمبه غیر مجاز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵۲۰ حلقه چاه آب مجاز در استان وجود دارد، بیان داشت: از این تعداد، ۵ هزار و ۷۶۰ حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی، ۱۴۵۳ حلقه چاه در بخش صنعت و ۳۹۷ حلقه چاه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه کل چاه‌های منابع آب صنعتی و کشاورزی مجاز که دارای پروانه بهره برداری هستند، می‌بایست به دستگاه‌های اندازه گیری هوشمند آب مجهز شوند، گفت: با توجه به افت سالانه سطح آب زیرزمینی در دشت‌های استان، پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های منابع آب دارای مجوز پروانه بهره برداری و جمع آوری موتور تلمبه‌های غیر مجاز را تا حصول نتیجه با جدیت پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=127514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.