تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

رونمایی از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم در لرستان

  • کد خبر : 129918
  • 29 اسفند 1400 - 9:47

علی‌فرج خسروی، در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم و آیین بزرگداشت استاد غلامحسین امیرخانی، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی شهرستان کوهدشت و با حضور اساتید و هنرمندان برجسته کشور برگزار می‌شود. وی افزود: این جشنواره در سه رشته نستعلیقِ سیاه مشق، […]

علی‌فرج خسروی، در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم و آیین بزرگداشت استاد غلامحسین امیرخانی، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی شهرستان کوهدشت و با حضور اساتید و هنرمندان برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در سه رشته نستعلیقِ سیاه مشق، نستعلیقِ چلیپا، کتابت و ترکیبی و نقاشی خط و گرایش‌های نوین برگزار می‌شود که داوری بخش‌های مختلف آن‌را اساتید برجسته خوشنویسی کشور، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و صداقت جباری بر عهده دارند.

خسروی افزود: فراخوان جشنواره هم از طریق ما و هم از طریق انجمن خوشنویسان کشور به تمامی استان‌ها ارسال و به صورت گسترده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزارت و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کوهدشت را باید شهر استعدادهای ناب نامید چرا که علی‌الرغم تمامی محرومیت‌ها و محدودیت‌ها، چهره‌های بسیاری را به کشور معرفی کرده است.

نماینده کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اهتمام داشتن به خوشنویسی، اهتمام داشتن به هنری اصیل است و این جشنواره همان‌گونه که از نامش پیداست هم گرامیداشت قلم و هم گرامیداشت سواد و هنر خوشنویسی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کوهدشت و رومشگان ظرفیت میزبانی از رویدادهای مختلف ملی در عرصه فرهنگ و هنر را دارند.

در ادامه احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، علاوه بر تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز، اظهار کرد: در طی دو، سه سال گذشته و علی رغم محدودیت‌های کرونایی نزدیک به ۱۰ جشنواره ملی و منطقه‌ای فرهنگی، هنری و قرآنی در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: جای خالی یک جشنواره ملی به میزبانی کوهدشت احساس می‌شد و با توجه ظرفیت‌های بالای این شهرستان در عرصه خوشنویسی، خوشحالیم که با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز این میزبانی صادر شد.

فتایی افزود: حضور نماینده شهرستان‌های کوهدشت و رومشگان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یه فرصت مغتنم است که ایشان کمک‌های شایانی را به عرصه فرهنگ و هنر استان داشته‌اند.

در ادامه این جلسه محمدحسین آزادبخت، مجسمه ساز و طراح و مجری برجسته موزه‌های مردم شناسی در کشور، به ارائه طرح خود برای ساخت موزه فرهنگ و هنر و نگارخانه میرملاس کوهدشت پرداخت و گفت: از زمان دریافت پیشنهاد ساخت از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر روی طراحی سازه متمرکز شدیم، این سازه با الهام گرفتن از سیاه چادر و در دو طبقه ساخته می‌شود و می‌تواند به مرجع بسیار مهمی در خصوص فعالیت‌ها و پژوهش‌های فرهنگی و هنری مبدل شود.  

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=129918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.