تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای/صدور بالغ بر ۴۵۰ هزار برگ بارنامه

  • کد خبر : 129928
  • 29 اسفند 1400 - 10:57

عباس شرفی بیان کرد: صدور بارنامه کاغذی برای شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند و سراسری حذف شده است و براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارنامه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. وی گفت: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی […]

عباس شرفی بیان کرد: صدور بارنامه کاغذی برای شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند و سراسری حذف شده است و براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارنامه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی گفت: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

این مسئول افزود: شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند، باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه های مربوطه براساس ضوابط ابلاغی این سازمان اقدام و تصویری از داده‌های بارنامه‌های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: با توجه به زمان‌بندی اجرای کامل طرح حذف فیزیکی و آماده شدن بسترهای لازم برای صدور الکترونیکی بارنامه، شرکت‌های حمل و نقل استانی از چهارشنبه بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و مابقی شرکت‌های حمل و نقل داخلی از بیستم فروردین ماه سال آینده مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع، ملزم به صدور بارنامه الکترونیکی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر ۴۵۰ هزار برگ بارنامه توسط ۸۰ شرکت حمل ونقل کالای استان لرستان صادر می‌شود که با الکترونیکی شدن بارنامه، علاوه بر صرفه جویی ریالی، گردش کار دریافت خدمات حمل و نقل کالا با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

شرفی تصریح کرد: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا بوده که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال و تحقق اهداف ارائه خدمات الکترونیک انجام می‌شود و موفقیت این طرح، همراهی تمامی دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای از جمله رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی ذیربط را می‌طلبد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=129928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.