تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

برای ایجاد اشتغال پایدار، سهم لرستان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ خوب دیده شود

  • کد خبر : 129932
  • 29 اسفند 1400 - 12:23

سیروس ابراهیمی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول کارخانه شیرخشک بروجرد اظهار کرد: مشکل ما در لرستان اقتصادی است و شما به عنوان وزیر تعاون هم یکی از وزرای برجسته اقتصاد و نظریه پرداز در این کشور هستید. وی ادامه داد: چشم امید لرستان به دولت و مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. […]

سیروس ابراهیمی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول کارخانه شیرخشک بروجرد اظهار کرد: مشکل ما در لرستان اقتصادی است و شما به عنوان وزیر تعاون هم یکی از وزرای برجسته اقتصاد و نظریه پرداز در این کشور هستید.

وی ادامه داد: چشم امید لرستان به دولت و مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

همه باهم متعهدانه در کنار هم باشیم تا بتوانیم لرستان آباد داشته باشیم

این مسئول اضافه کرد: لرستان استانی با ۳۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب، ۱۱ میلیون کیلومترمکعب روان‌آب، اقلیمی خوب، دو میلیون هکتار جنگل و مرتع و ده‌ها ظرفیت شناخته نشده دیگری است، گفت: سوال اینجاست چرا نمی‌توانیم این استان را خوب اداره کنیم و زندگی برای جمعیت ۱.۸ میلیون نفری لرستان را ایجاد کنیم؛ البته این موضوع تنها وظیفه دولت نیست بلکه مردم و دولت باید به هم میدان بیایند و همه باهم متعهدانه د رکنار هم باشیم تا بتوانیم لرستان آباد داشته باشیم.

ابراهیمی بیان کرد: البته به آبادانی این استان امیدوار هستم و روزی برسد که این دیار روزی حرف از بیکاری، محرومیت، کمترتوسعه‌یافتگی و نداری نداشته باشد اگرچه در حال حاضر بیکاری در لرستان ۱۵ درصد اعلام شده که رقمی بالاست و باید برای حل آن تدبیری اندیشیده شود.

مجموعه وزارت تعاون در سال ۱۴۰۱ برای لرستان بیش از ۳۹ هزار شغل در نظر گرفتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای لرستان بیش از ۳۹ هزار شغل در نظر گرفتند که رقم بسیار بالایی است، افزود: این رقم هفت برابر ایلام و دو برابر استان‌های یزد، مرکزی، همدان و… بوده که تحقق این امر مستلزم تامین لوازم و امکانات است.

وی خطاب به وزیر تعاون گفت: برای تحقق این تعداد فرصت شغلی در استان نیازمند اصلاح در موضع سیاستگذاری از سوی شما هستیم؛ در خصوص تعیین رسته‌های شغلی، معافیت‌های مالیاتی، افزایش سهم اعتبارات کارورزی، تعیین محل اجرای این طرح‌ها از جمله نواحی صنعتی اطراف روستاها، کاهش بیمه سهم کارفرما و … دستور دهید مقداری تسهیل کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: سهم کارفرما ۲۳ درصد بوده و در استان‌هایی نظیر لرستان سهم بسیار بالایی است؛ برای استان‌های کمترتوسعه یافته در این موضوع باید تدبیری اندیشیده شود.

از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ لرستان ویژه دیده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خطاب به وزیر تعاون ادامه داد: سهم استان را از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ خوب دیده شود و اگر می‌خواهید پایان سال ۱۴۰۱ گزارش خوبی به شما ارائه داده شود خاصه از محل تبصره ۱۸ که در اختیار دارید انتظار داریم که به ما کمک کنید.

وی گفت: زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌هایی در مجموعه لرستان دارد (فارسیت دورود، لوله و الیاف بهراد، فولاد چدن دورود، کهنه و فرسوده بودن تجهیزات و امکانات سیمان دورود، پایین بودن ظرفیت تولید گاوداری الیگودرز، پایین بودن ظرفیت باغداری دلفان، عدم شروع عملیات اجرایی فاز چهارم سیمان دورود، لاستیک‌سازی بارز الیگودرز، دهکده گردشگری سدحوضیان و… ) که نیمه‌تعطیل یا تعطیل هستند که بخشی شروع نشدند، بخشی ظرفیت پایینی دارند و … دستور دهید این طرح‌ها احصاء و کمک کنند.

ابراهیمی افزود: واحدهای داروسازی اکسیر، زاگرس فارمد بروجرد و … انتظار داریم توسعه پیدا کنند چراکه جایگاه و بازار لازم را برای محصولات خود دارند و چنانچه روی توسعه این واحدها سرمایه‌گذاری شود منجر به ایجاد شغل پایدار می‌شود و علاوه بر ارزآوری سبب رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: به هلدینگ‌ها دستور دهید پس از تعطیلات نوروز به لرستان بیایند و چند روز بمانند تا ظرفیت‌ها و پتانسیل استان را ببینند چرا که لرستان ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی در بخش‌های هلدینگ‌های زیر مجموعه وزارت کار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=129932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.