تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در لرستان/ احتمال آب‌گرفتگی معابر

  • کد خبر : 129976
  • 01 فروردین 1401 - 14:29

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان لرستان با ارائه هشدار هواشناسی (سطح زرد) از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد. در این این اطلاعیه ابرناکی، بارش‌های رگبار ی و پراکنده، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای، در نواحی مستعد احتمال […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان لرستان با ارائه هشدار هواشناسی (سطح زرد) از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

در این این اطلاعیه ابرناکی، بارش‌های رگبار ی و پراکنده، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای، در نواحی مستعد احتمال تگرگ در اغلب نقاط استان پیش بینی شده است.

زمان آغاز این پدیده دوشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ و زمان پایان آن سه شنبه شب دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

لغزندگی سطح جاده‌ها، مه و کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای و… از اثرات این رویدادهای جوی است.

هواشناسی لرستان توصیه کرده است که شهروندان هنگام تردد در محورهای استان احتیاط داشته و ضمن عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ رو و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم از دیگر نکات مورد تاکید است.

همچنین مطابق اعلام هواشناسی از امروز تا پنجشنبه شرایط برای رخداد وزش باد نسبتاً شدید مهیا است که این شرایط احتمال شکل گیری و خیزش گردوغبار به جو منطقه را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=129976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.