تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

مبارزه با گران‌فروشی و گرانی از تولید تا مصرف کالا انجام شود/ مصرف صحیح آب باید در صدر برنامه همه مردم باشد

  • کد خبر : 132431
  • 27 خرداد 1401 - 16:43

  به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر دوری از ضرر و زیان زدن به بیت‌المال اظهار کرد: زندگی خود را مملو از فعالیت‌های حلال و عمل صالح کنیم. وی به فرا رسیدن ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی اشاره کرد و در […]

 

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر دوری از ضرر و زیان زدن به بیت‌المال اظهار کرد: زندگی خود را مملو از فعالیت‌های حلال و عمل صالح کنیم.

وی به فرا رسیدن ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی اشاره کرد و در ادامه افزود: این نهاد در سال ۱۳۵۸ و به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد که تاکنون راهی از رشد و تحول در جهت کمیت و کیفیت پشت سر گذاشته است.

شاهرخی با بیان اینکه امروز بحث امنیت غذایی تبدیل به اقتدار غذایی شده است، ادامه داد: همان‌طور که یک کشور باید به جهت نظامی خود را مجهز کند ضرورت دارد از لحاظ امنیت غذایی نیز تجهیز باشد و این کار وظیفه حاکمیت بوده که امروز نیز به اقتدار تبدیل شده است.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی وظیفه‌ای سنگین است، اضافه کرد: بخشی از این تکلیف برعهده جهادکشاورزی است و ایران اسلامی با توجه به ظرفیت خوب و منابع غنی که به لحاظ آب، خاک، نیروی انسانی تحصیل‌کرده و با تجربه دارد، افزایش بهره‌وری و حمایت از کشاورزان با دادن ابزار و امکانات، بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات لازم، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صادرات تولیدات این بخش از امورات مهمی است که در کشور استان می‌تواند امنیت غذایی را تامین کند.

وی ادامه داد: همچنین عزت‌مندی برای تمامی کشاورزان، دامداران و دامپروران را فراهم می‌کند.

شاهرخی با تبریک روز جهادسازندگی به فعالین این حوزه و سنگرسازان بی سنگر گفت: ۳۰ خرداد نیز سالروز اعلام جنگ مسلحانه منافقین منفور علیه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است و ملت ایران این روز و ایام پس از آن مانند ۶ و ۷ تیر و ۸ شهریور را به یاد دارند که چگونه این منفورترین انسان‌های روی کره زمین در کوچه و خیابان‌ها به ترور و شهادت بهترین فرزندان این ملت اقدام کردند‌.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آن‌ها کتابی قطور از زشتی خود و ددمنشی‌شان را نشان دادند، افزود: اینان به خیال خود و با توجه به حمایت دولت وقت و برخی کشورهای خارجی که از آن‌ها به عمل آوردند و ترورهایی که به انجام رساندند تصور کردند می‌توانند حاکمیت را به دست بگیرند.

وی بیان کرد: جاسوسی، وطن‌فروشی و نوکری اجانب از صفات برجسته و شناسنامه گروهک ددمنش هست و کار را به آن‌جا رسانید که در سال ۱۳۷۳ در حرم امام رضا(ع) بمب‌گذاری کردند و امروز سازمان منافقین در نزد ملت ایران منفورترین و پلیدترین انسان‌های روی کره زمین هستند.

شاهرخی اظهار کرد: برای همه شهیدان ترور و شهدای عزیز اسلام از خدای متعال علو درجات را درخواست می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد به ۳۱ خرداد فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران نیز اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت این روز را روز بسیج اساتید نام‌گذاری کرده‌اند، دکتر چمران استاد و دانمشندی توانمند بود که به لحاظ علمی از معتبرترین دانشگا‌ه‌ها فارغ‌التحصیل شده و می‌توانست یک زندگی مرفه داشته باشد، همچنین رشد علمی بیشتری برای خود فراهم آورد اما او راهی را انتخاب کرد که راه مردان خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: او از امریکا به مصر، سپس لبنان و در ادامه به ایران آمد، در خدمت فرامین حضرت امام(ره) قرار گرفت و به آن حقیقت عبودیت نائل شد.

شاهرخی بیان کرد: حقیقتی که خواسته خدا را بر خواسته خود ترجیح داده و در درون‌شان تکلیف‌گرایی بود. به همین ترتیب اساتید، فرهنگیان و علمای حوزه ما در گام‌ دوم انقلاب برای تحقق جامعه، تمدن و دولت اسلامی وظیفه سنگینی دارند.

وی بیان کرد: یک استاد بسیجی که در قله‌اش شهید چمران ایستاده، استادی است که با انگیزه خدایی و ایمان صادقانه در راه جهاد علمی و مسیر عدالت‌خواهی حضوری عالمانه و هوشمندانه دارد و دانشجویانی که چرخه اداره مملکت در آینده را در دست می‌گیرند را با علم نافع، سودمند و تربیت اسلامی آماده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به مسئله آب نیز اشاره کرد و گفت: این عنصر از مهم‌ترین عواملی است که به زندگی و حیات شکل می‌دهد، هیچ کشوری بدون آب نمی‌تواند از ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار باشد.

وی یادآور شد: ایران در پهنه خشک و نیمه خشک قرار دارد و باید این مهم در صدر برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی دولت و ملت قرار بگیرد. ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف شده و تنها ۱۰ درصد در بخش صنعت، شرب و… قرار می‌گیرد.

شاهرخی بیان کرد: صرفه‌جویی و مصرف صحیح آب باید در صدر برنامه همه مردم باشد و این موضوع به معنای درست مصرف کردن است.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: صرفه‌جویی چیزی نیست که حاکمیت بر مردم تحمیل کند بلکه خود ملت ملزم به آن هستند و باید آب را درست مصرف کنند؛ آموزش صحیح استفاده از آب در دوران کودکی در درون خانواده‌ها، موسسات آموزشی و نقش رسانه‌ها در ترویج صحیح مصرف، توجه به آموزه‌های دینی مبتنی بر اعتدال مصرف آب و همه نعمات الهی در کنار برنامه‌های مطالعاتی و اقدامات اجرایی دولت می‌تواند مفید و ارزشمند باشد تا همه مردم بتوانند از این موهبت حیاتی برخوردار باشند.

وی در ادامه به موضوع گرانی نیز پرداخت و گفت: انتظار می‌رود در استان و سطح کلان برای تولید کالاهایی که مورد استفاده عموم است تدابیری اندیشیده شود و از تولید تا مصرف یک قیمت عادلانه داشته باشند. بحث تولید مهم است و اگر گران در اختیار فروشندگان قرار گیرد با قیمت بالاتری به دست مردم می‌رسد بنابراین بایستی مبارزه با گران‌فروشی و گرانی از مرحله تولید کالا تا مصرف در کشور و استان شکل بگیرد.

شاهرخی از رحلت شیخ محمدحسین زرگرانی عالم برجسته لرستانی در قم خبر داد و گفت: برای ایشان علو درجات الهی را درخواست کرده و این واقعه جانسوز را به جامعه روحانیت تسلیت می‌گوییم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=132431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.