تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

محدوده‌ای به عنوان «منطقه فناوری» در لرستان ایجاد شود

  • کد خبر : 132461
  • 28 خرداد 1401 - 22:03

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از مهر، فرهاد نامداری امروز شنبه در سومین جلسه کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان لرستان گفت: مطابق با قانون یک سری معافیت‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نظر گرفته شده ولی این حمایت‌ها وابسته به حضور شرکت در محدوده جغرافیایی […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از مهر، فرهاد نامداری امروز شنبه در سومین جلسه کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان لرستان گفت: مطابق با قانون یک سری معافیت‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در نظر گرفته شده ولی این حمایت‌ها وابسته به حضور شرکت در محدوده جغرافیایی پارک است، از طرفی این پارک فضای لازم برای استقرار تمامی شرکت‌ها را ندارند و متأسفانه شرکت‌هایی که در محدوده پارک مستقر نیستند از شمول مزایای قانونی خارج می‌شوند.

«منطقه فناوری» در لرستان ایجاد شود

وی ادامه داد: این در حالی است که به منظور حل این مشکل در شهر تهران یک محدوده بزرگ به عنوان منطقه فناوری تعریف شده است، لذا این پارک درخواست می‌کند در استان لرستان نیز محدوده‌ای به عنوان منطقه فناوری برای این کار در نظر گرفته شود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان افزود: از دیگر مشکلات واحدهای فناوری این است که عمده مشوق‌های قانونی برای شرکت‌هایی است که در مرحله رشد قرار دارند، در حالی که اکثر شرکت‌های فناور استان لرستان شرکت‌های نوپا و پیش رشد هستند و انتظار می‌رود در خصوص مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی به ویژه در خصوص مالیات‌هایی که بر قراردادهای فی مابین این واحدها منعقد می‌شود، به این مجموعه‌های جوان و نوپا نگاهی ویژه ای شود.

ایجاد شعبه دانش بنیان در تأمین اجتماعی

منوچهر گودرزی مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان نیز در این جلسه گفت: برخی از مسائل مطرح شده در حیطه قوانین و مقررات است که خارج از آنها نمی‌توان اقدام کرد و لازم است مذاکراتی در این راستا برای اخذ امتیازات برای شرکت‌های فناور صورت پذیرد.

وی افزود: در محل اداره کل تأمین اجتماعی شعبه‌ای تحت عنوان شعبه دانش بنیان در نظر گرفته خواهد شد و شرکت‌های دانش بنیان استان در این شعبه خدمات را به صورت ویژه دریافت خواهند کرد.

حجت اله صالحی معاون مالیاتی اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان لرستان نیز در این جلسه بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه مالیاتی شرکت‌های فناور این است که در بخشنامه‌های صادره امور مالیاتی کشور به صراحت به عبارت شرکت‌های مستقر در محدوده پارک اشاره شده است که لازم است مذاکراتی صورت پذیرد تا این بخشنامه‌ها در سطوح بالاتر اصلاح شود.

وی تاکید کرد: یکی از کارشناسان امور مالیاتی به پارک اعزام شود و با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص شرکت‌های مستقر در پارک و نوع همکاری بین آنها تصمیمات لازم در خصوص نوع مالیات آنها اخذ شود.

در این جلسه مقرر شد که سازمان امور مالیاتی بسته کاملی از قوانین و مقررات مالیاتی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و فناور را تهیه و در اسرع وقت در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهد.

همچنین در این جلسه که تعدادی از واحدهای فناور حضور داشتند به بیان مشکلات خود پرداختند، مشکلات بهره و مالیات بالای وام‌های مصوب از محل تسهیلات تبصره ۱۸، سلیقه‌ای برخورد کردن بانک‌ها، مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای، عمده ترین مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای فناور در این جلسه بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=132461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.