تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

استاندار لرستان: سه مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان احداث می شود

  • کد خبر : 132695
  • 08 مرداد 1401 - 9:14

  استاندار لرستان گفت: سه مرکز نگهداری معتادان متجاهر با همکاری سپاه در شهرستان های خرم آباد ،بروجرد و کوهدشت احداث می شود. به گزارش میرملاس از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: این مراکز مربوط به ماده ۱۵ هستند و […]

 

استاندار لرستان گفت: سه مرکز نگهداری معتادان متجاهر با همکاری سپاه در شهرستان های خرم آباد ،بروجرد و کوهدشت احداث می شود.

به گزارش میرملاس از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: این مراکز مربوط به ماده ۱۵ هستند و معتادان به صورت خود معرف به آنها مراجعه خواهند کرد.

وی در خصوص راه اندازی خانه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ «نه به اعتیاد» و مشارکت دانش آموزان در بحث پیشگیری دارد و این مرکز را آینده بسیار نزدیک در خرم آباد افتتاح می کند.

زیویار با تاکید بر جمع آوری معتادان متجاهر در سطح جامعه و انظار عمومی، تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که در نشست استانداران سراسر کشور در تهران به آن پرداخته شد در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر بود که بنا شد در یک برنامه زمانی دو ماهه حداکثر تا اوایل مهرماه با توجه به گزارش هایی که از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه شده است این مهم انجام پذیرد.

وی ضمن تاکید بر این موضوع گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان باید در این خصوص اقدام اساسی صورت دهد که۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز از طرف مرکز و ۵۰ درصد از طریق مراکز استان ها تامین خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به اقدامات خوبی که توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام پذیرفته است، اضافه کرد: دستگاه های عضو این شورا باید هم پوشانی لازم را به عمل آورند و تجارب به دست آمده را در اختیار سایر دستگاه ها قرار دهند.

گفتنی است مراکز نگهداری ماده ۱۵ به صورت خود معرف و مراکز ماده ۱۶ با سیاست جمع آوری معتادان متجاهر در استان فعال هستند که دو مرکز نگهداری ماده ۱۶ برای آقایان و یک مرکز برای بانوان با ظرفیت ۴۵۰ نفر در لرستان فعال هستند و افراد از سه ماه تا یکسال در این مراکز حضور خواهند داشت.

بیش از یکهزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان وجود دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=132695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقای استاندار در ای جلسه نگفتن فکری به حال گرانی افسار گسیخته شود مردم زیر پای شوم گرانی له میشون فقط بحث معتادین،،,,,,,,,,,

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.