تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

۷۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اشتغال پایدار دارند

  • کد خبر : 132744
  • 14 مرداد 1401 - 15:53

  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: ۷۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.  “علی صدر” در آیین معارفه و تکریم رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به رسالت تاسیس این دانشگاه و اهمیت مهارت آفرینی اظهار داشت: هدف اصلی از تاسیس این دانشگاه […]

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: ۷۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.

 “علی صدر” در آیین معارفه و تکریم رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به رسالت تاسیس این دانشگاه و اهمیت مهارت آفرینی اظهار داشت: هدف اصلی از تاسیس این دانشگاه مهارت و کارآفرینی فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

وی اشاره به گرایش به سمت مدارک دانشگاهی در بین تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور افزود: نحوه جذب و استخدام در دستگاه ها و ادارت دولتی بر این امر تاثیرگذار بوده است و استخدام ها بر پایه مدرک استوار شده است که این امر باید اصلاح شود.

صدر عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نظارتی است و باید کیفیت و کمیت مناسب در این دانشگاه ایجاد شود و مراکز مجری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مرکز دانشگاه علمی کاربردی لرستان باید با نظارت کامل اداره شود ادامه داد: دانشجویان در جوار صنعت و کارخانه ها باید مهارت های لازم را کسب کنند و نیاز بازار کار را فراهم کنند.

معاون دانشگاه علمی کاربردی همچنین گفت: این دانشگاه باید سه ضلع اشتغال، آموزش و صلاحیت حرفه ای را براساس آئین نامه ها و مصوبات هیات دولت فراهم کند.

وی با بیان اینکه در مراکز علمی کاربردی لرستان حدود هفت هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم اظهار داشت: این تعداد دانشجو در چهار حوزه مدیریت و خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و خدمات گردشگری برنامه‌هایی در دست است و در این راستا توسعه این رشته‌ها را در استان خواهیم داشت عنوان کرد: این امر با نگاه فعلی و آینده پژوهشی در دستور کار قرار گرفته است.

صدر با اشاره به ظرفیت کشاورزی و منایع آبی لرستان بیان کرد: این منابع توجهی کننده گردشگری و کشاورزی استان هستند و سنگ های تزیینی و ژئوتوریسم در لرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سه درصد از فارغ التحصیلان و دانشجویان کشور مربوط به استان لرستان بوده‌اند افزود: ۲۲۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در این راستا بخش‌های مربوط به آی تی و فناوری اطلاعات در قالب ۱۲۵ رشته به مراکز مختلف ارایه شده است تا از مهر ماه در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی مهارت آموزی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید اشتیاق مردم را از مناصب دولتی و پشت میز نشینی به سمت اشتغال مهارتی سوق داد و لرستان با ظرفیت های فراوان باید از این فرهنگ بهره مند شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=132744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.