تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ساخت ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی در لرستان

  • کد خبر : 134393
  • 28 آذر 1401 - 19:56

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: امسال ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایجاد و ۱۷۱ کیلومتر آن آسفالت شده است. به گزارش میرملاس مرتضی شیروانی گفت: اجرای طرح های راه روستایی لرستان از محل اعتبارات استان تامین می شود که در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان ۳۳۰ […]

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: امسال ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایجاد و ۱۷۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.

به گزارش میرملاس مرتضی شیروانی گفت: اجرای طرح های راه روستایی لرستان از محل اعتبارات استان تامین می شود که در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان ۳۳۰ میلیارد تومان در این راستا مصوب شد.

وی اظهار کرد: در این راستا ۴۶۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار، ۲۲۰ کیلومتر راه احداث و ۱۷۱ کیلومتر آسفالت شد و لرستان رتبه نخست آسفالت راه های روستایی کشور را کسب کرد.

به گفته وی در حوزه راهداری شامل روکش آسفالت، لکه گیری، احداث ابنیه و نگهداری راه، خط کشی و روشنایی ۵۶۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد و ۲۳۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده شد که طرح های آن ۵۰ درصد پیشرفت مالی و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شیروانی با بیان اینکه ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی لرستان در حال مرمت و احداث است بیان کرد: تعمیر و تجهیز ۳۸ راهدارخانه انجام شد و نصب دورربین در آزادراه خرم آباد – بروجرد با اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قرارداد در حال نصب است که تا یک ماه آینده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۵ نقطه پرحادثه در لرستان وجود دارد اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده های لرستان رفع شده و اصلاح بیش از ۱۰۰ نقطه کنونی، نیازمند اعتبار ویژه و عزم ملی است تا نگرانی مردم و آمار تصادفات کم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان جابجا شده است و هم اکنون ۸۹ شرکت مسافربری اتوبوس و مینی بوس رانی با ۲۲ هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعال است.

شیروانی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبصره ماده ۱۸ نیز جذب شده است و لرستان رتبه نخست این اقدام را در استان های کشور دارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=134393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.