تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پیش بینی کاهش دمای روزانه طی روزهای آینده در لرستان

  • کد خبر : 134786
  • 14 دی 1401 - 21:01

  معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت:کاهش دمای روزانه حدود چهار تا ۶ درجه سانتیگراد طی روز‌های آینده در این استان قابل انتظار است. به گزارش میرملاس”زینب اکبری” معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان بیان کرد: براساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار‌های هواشناسی این اداره کل از […]

 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت:کاهش دمای روزانه حدود چهار تا ۶ درجه سانتیگراد طی روز‌های آینده در این استان قابل انتظار است.

به گزارش میرملاس”زینب اکبری” معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان بیان کرد: براساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار‌های هواشناسی این اداره کل از ظهر روز چهارشنبه تا روز جمعه سامانه بارشی در این استان فعال می‌شود.

اکبری با بیان اینکه انتظار می‌رود: در این بازه زمانه برای همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی، کاهش دما، مه آلودگی هوا منجر به بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید شود اظهار داشت: علاوه بر بارندگی در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی در شهر‌های شمالی و شرقی و گردنه‌ها بارندگی به شکل برف پیش بینی می‌شود.

او  عنوان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر روز پنجشنبه بارش‌ها از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود و در نقاطی از استان به ویزه مناطق نیمه جنوبی منجر به افزایش شدت و مقدار بارندگی‌ها می‌شود.

اکبری ادامه داد: این بارندگی‌ها در نقاطی از استان موجب ایجاد رواناب هاف آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیرها، بالا آمدن سطح آب رودخانه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان گفت: این سامانه بارشی از روز جمعه از استان خارج می‌شود و انتظار می‌رود با این شرایط ناپایدار این سامانه در نواحی شرق و جنوب شرقی به ویزه محور‌های مواصلاتی کولاک برف را به همراه داشته باشد.

او  افزود: براین اساس کاهش دما‌های روزانه از امروز تا روز پنجشنبه بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد در استان پیش بینی می‌شود، اما دما‌های شبانه در استان با افزایش مواجه است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=134786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.