تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

عمر باتری آیفون چقدر است؟

  • کد خبر : 135883
  • 03 اسفند 1401 - 16:07

برای کسانی که آیفون دارند، عمر باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته همه ما به دنبال تلفن همراهی با بیشترین عمر باتری هستیم. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست: زمانی که به تلفن خود بیشتر نیاز دارید، باتری آن تخلیه شده باشد و یا خاموش شود. وقتی صحبت از آیفون به […]

برای کسانی که آیفون دارند، عمر باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته همه ما به دنبال تلفن همراهی با بیشترین عمر باتری هستیم. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست: زمانی که به تلفن خود بیشتر نیاز دارید، باتری آن تخلیه شده باشد و یا خاموش شود. وقتی صحبت از آیفون به میان می آید، به دلیل قیمت گزافی که برای آن خواهید پرداخت، انتظارات دو برابر می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طول عمر باتری های آیفون را بررسی کنیم و قیمت شارژر آیفون در موبو تعمیر را اشاره کنیم.

نحوه تشخیص دادن عمر باتری آیفون

یکی از ویژگی‌های مثبت آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های اندرویدی این است که می‌توانید در هر زمان وضعیت باتری را بررسی کنید. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا عمر باتری آیفون خود را در هر لحظه که بخواهید به راحتی تشخیص دهید. برای این کار پس از ورود به منوی تنظیمات به قسمت Battery بروید. صفحه ای که باز می شود به طور کلی اطلاعات زیادی در مورد میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن های مختلف ارائه می دهد. اگر گزینه Battery Status را انتخاب کنید، صفحه ای ظاهر می شود که عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را در مقابل کلمه Maximum Capacity نشان می دهد.

این عدد در صفحه نمایش گوشی بیانگر سلامت و عمر مفید باتری آیفون شما است. به عنوان مثال، اگر این عدد ۸۰ درصد باشد، به این معنی است که باتری گوشی شما هنوز ۸۰ درصد ظرفیت دارد. هرچه این عدد کمتر باشد، قدرت و سرعت گوشی تحت تاثیر قرار می گیرد. بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی آیفون موقعی است که Maximum Capacity شما زیر ۵۰ درصد باشد.

برای اطلاع از قیمت شارژر آیفون در موبو تعمیر می توانید به وب سایت mobotamir.com مراجعه کنید و برای گوشی آیفون خود یک شارژر کاملا اورجینال با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید.

 چه عواملی می تواند روی طول عمر باتری آیفون تاثیر بگذارد؟

عوامل زیادی بر عمر باتری آیفون تاثیر می گذارد. برخی از آنها کاملاً واضح هستند و برخی نه. به عنوان مثال، نوع نرم افزاری که در طول روز استفاده می کنید ارتباط مستقیمی با عمر باتری آیفون شما دارد. در ادامه برخی از این عوامل را به شما توضیح خواهیم داد که توجه به آن ها می تواند طول عمر باتری آیفون شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

  • استفاده از اینترنت

به طور کلی استفاده از اینترنت تاثیر بسزایی در مصرف باتری دارد. اما توجه به این نکته ضروری است که هر چه استفاده از یک شبکه اینترنتی خاص پایدارتر باشد، بهتر است. سوئیچ مداوم بین شبکه های مختلف اینترنتی مصرف باتری را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پنج ساعت استفاده مداوم از یک شبکه اینترنتی خاص بهتر از دو ساعت اتصال و سوئیچ بین شبکه های مختلف است.

  • زیاد روشن ماندن صفحه نمایش

این کاملا یک امر طبیعی و روشن است که هر چقدر در طول روز صفحه نمایش شما مدت زمان بیشتر روشن باشد، شاهد کم شد در صد باتری گوشی آیفون می شویم. بنابراین سعی کنید مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، می توانید هنگام گوش دادن به موسیقی صفحه نمایش را خاموش کنید. شاید کاهش روشنایی صفحه راه حل خوبی باشد.

  • روشن ماندن GPS

عملکرد GPS بر عمر باتری آیفون و هر گوشی دیگری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. موقعی که GPS آیفون شما فعال است این به این منظور است که گوشی شما به طور همزمان  چندین عملیات مختلف را دارد مدیریت می کند. ابتدا باید اطلاعات مکان را به یک یا چند ماهواره ارسال کند و همزمان دریافت و پردازش سیگنال را مدیریت کند. علاوه بر این، در این مدت صفحه نمایش شما نیز روشن است و این باعث افزایش مصرف باتری می شود.

  • استفاده از اپلیکیشن

برنامه های مختلف از باتری یکسانی استفاده نمی کنند. به عنوان مثال، تماشای یک ساعت ویدیو نسبت به انجام یک بازی در همان ساعت باتری کمتری مصرف می کند. وقتی CPU گوشی آیفون بیشتر در حال پردازش باشد مصرف باتری افزایش می یابد پس طبیعی است که طول عمر باتری آیفون کم شود.

 

چه روش هایی باعث افزایش طول عمر باتری آیفون می شود؟

  • از تصاویر پس زمینه تیره و ثابت استفاده کنید
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش گوشی
  • حذف بازی ها و نرم افزارهای پرکاربرد و خطرناک.
  • تعویض باتری موبایل
  • کم کردن صدای زنگ گوشی و خاموش کردن حالت ویبره آن
  • خاموش کردن وای فای و بلوتوث در صورت عدم نیاز
  • بستن نرم افزارها بعد از استفاده

رعایت این ویژگی ها تاثیر زیادی در کاهش مصرف باتری گوشی شما دارد. با انجام این اصلاحات می توانید مصرف باتری گوشی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. با این کار می توانید ظرفیت باتری گوشی خود را نیز افزایش دهید و از آسیب دیدن باتری و گوشی جلوگیری کنید.

هزینه و قیمت شارژ آیفون به کیفیت، دوام و مدار مورد استفاده در آن  بستگی دارد. از دیگر عواملی که بر قیمت شارژرهای آیفون تاثیر می گذارد می توان به کیفیت شارژر اشاره کرد که می تواند تقلبی، فیک و‌ های کپی باشد. داشتن گارانتی نیز می تواند بر قیمت شارژر آیفون تاثیر بگذارد. در سایت موبو تعمیر قیمت شارژر آیفون اورجینال با ضمانت برگشت ۷ روزه برای شما مشتریان عزیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=135883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.