تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

کمک ۲۴۰ میلیونی به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در لرستان

  • کد خبر : 136183
  • 23 اسفند 1401 - 22:28

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار مهر، مجید طایف امروز سه شنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده لرستان، اظهار داشت: از نیمه دوم سال جاری فعالیت‌های حوزه جمعیت، توانبخشی و بیماران خاص به بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شده است. وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های بنیاد ۱۵ […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرنگار مهر، مجید طایف امروز سه شنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده لرستان، اظهار داشت: از نیمه دوم سال جاری فعالیت‌های حوزه جمعیت، توانبخشی و بیماران خاص به بنیاد ۱۵ خرداد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان در حوزه جوانی جمعیت فرزند آوری و فرزند پروری است، عنوان کرد: از مهم‌ترین طرح‌های بنیاد ۱۵ خرداد طرح اهدای بسته «لبخند مادری» است به خانواده‌های بالاتر از سه فرزند تعلق می‌گیرد که در طرح لبخند مادری ۴۰ قلم کالای مورد نیاز از بدو تولد تا دو سالگی به ارزش پنج میلیون تومان به خانواده‌های حائز شرایط اهدا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۲ بسته «لبخند مادری» به ارزش ۸۱۰ میلیون تومان مساعدت شده است، تصریح کرد: در حوزه خانواده‌های دارای فرزندان چند قلویی در کنار اهدای بسته لبخند مادری به هر فرزند، هدیه نقدی به ارزش سه میلیون تومان اهدا و تأمین پوشاک نوزادان در شش‌ماه اول بدو تولد انجام می‌شود و طبق آمار علوم پزشکی استان در حوزه چندقلوزایی از ۱۱ خانواده به هشت خانواده مساعدت شده و دو خانواده دیگر هم در حال انجام است.

طایف، میزان کمک بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد را خانواده‌های دارای فرزندان چندقلویی را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه پرداخت وام ناباروری با استعلام علوم پزشکی و تعیین سطح نیازمندی خانواده‌ها برای ۲۰۰ نفر تشکیل پرونده و به هر نفر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و سرجمع دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان در حوزه وسایل و ملزومات توانبخشی از قبیل عصا، واکر، تشک مواج، تشک بادی، انواع ویلچر تعداد ۲۶۵ وسیله توانبخشی را با تعامل با سازمان بهزیستی استان و با محوریت گروههای مردمی توزیع کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان، دیگر محور فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان را حوزه درمانی برشمرد و گفت: در راستای حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و پیوند اعضا در سال جاری ۱۳۸ میلیون تومان مساعدت شده و در سال جدید ارائه خدمات در حوزه درمانی بیشتر می‌شود.

طایف با اشاره به مساعدت سه میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومانی بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد با رویکرد جوانی جمعیت توانبخشی و هزینه‌های درمانی، گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۱۸۸ هزار تومان به صورت بلاعوض و دو میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات ناباروری کمک شده است.

وی گفت: مرجع رسمی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان در جمع‌آوری داده‌ها علوم پزشکی، امور بانوان استاندار ی، دستگاه‌های متناسب و گروه‌های مردمی است که با بدنه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان همکاری دارند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=136183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.