تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بیش از ۲ هزار تبدیل وضعیت شغلی خانواده ایثارگران لرستان انجام شد

  • کد خبر : 138996
  • 26 مرداد 1402 - 7:51

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۴۷ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در ادارات استان طی سال گذشته تبدیل وضعیت شده و به ثبات شغلی رسیده اند. به گزارش خبرنگار  میرملاس حجت الاسلام “هبت الله هاشمی” در نشست سه‌شنبه های خبری با حضور اصحاب رسانه استان اظهار کرد: […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۲ هزار و ۳۴۷ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران شاغل در ادارات استان طی سال گذشته تبدیل وضعیت شده و به ثبات شغلی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار  میرملاس حجت الاسلام “هبت الله هاشمی” در نشست سه‌شنبه های خبری با حضور اصحاب رسانه استان اظهار کرد: پارسال چهار هزار مکاتبه برای تبدیل وضعیت شغلی خانواده های ایثارگران و شهدای استان انجام گرفت و ۳۱۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در ادارات استخدام شدند.

وی تصریح کرد: وام فرزند آوری برای خانواده ایثارگران ۲ برابر است همچنین برای رفاه حال والدین شهدا، انجام اقدامات لازم به منظور دریافت تسهیلات، در بستر سامانه اینترنتی انجام می‌شود اما بانک های عامل به دلایل مختلف در پرداخت تسهیلات به خانواده ایثارگران کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه جانفشانی شهدا موجب حفظ و استقلال کشور شده است ادامه داد: ۱۱۴ گلزار شهدا در لرستان وجود دارد که ۱۱۳ مورد بازسازی شده و تنها گلزار شهدای خرم‌آباد با یکهزار و ۲۰۰ شهید و ۷۰ درصد پیشرفت تا مهرماه و برگزاری کنگره شهدای استان بازسازی خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: برگزاری مطلوب کنگره شهدای استان کمترین اقدام در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است که در این راستا کنگره ملی شهدا، همایش ملی آسیب های اجتماعی و راهکارها و چالش ها همچنین جشنواره بین‌المللی موسیقی “نواحی مهر”، امسال در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی لرستان حضور خواهند داشت همچنین تاکنون ۱۵۷ مقاله ملی و بین‌المللی به دبیرخانه همایش ملی آسیب های اجتماعی در استان ارسال‌ شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یادمان ۵۲ شهید جاوید الاثر در گلزار شهدای استان جانمایی شده و جانمایی یادمان ۱۶ شهید غریب استان نیز در دستورکار قرار دارد ادامه داد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر توجه به خانواده شهیدان تاکید فراوان دارند از طرفی لرستان، جزو استان های دارای بیشترین شهید امنیت است که نشان از ولایت مداری مردمان این خطه دارد.

استان لرستان ۶ هزار و ۵۴۴ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده تقدیم انقلاب و نظام کرده است و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید دارد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=138996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.