تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تأکید رئیس‌ جمهور بر آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

  • کد خبر : 139694
  • 15 مهر 1402 - 9:37

استاندار لرستان از آزادسازی کامل عرصه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا یکسال آینده خبر داد. به گزارش میرملاس ؛ استاندار لرستان گفت:دولت سیزدهم بر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اهتمام دارد و پس از اجرایی شدن تعهدات به سپاه، عملیاتی خواهد شد. فرهاد زیویار در بازدید از عملیات تخریب چند ابنیه واقع در حریم قلعه فلک‌الافلاک افزود:بخشی از این […]

استاندار لرستان از آزادسازی کامل عرصه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد تا یکسال آینده خبر داد.

به گزارش میرملاس ؛ استاندار لرستان گفت:دولت سیزدهم بر آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اهتمام دارد و پس از اجرایی شدن تعهدات به سپاه، عملیاتی خواهد شد.
فرهاد زیویار در بازدید از عملیات تخریب چند ابنیه واقع در حریم قلعه فلک‌الافلاک افزود:بخشی از این حریم‌ها در قلعه فلک‌الافلاک مربوط به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تعهداتی در مقابل سپاه داریم که اگر عملیاتی شوند، در آینده نزدیک آن بخش نیز آزادسازی خواهد شد.
استاندار لرستان با اشاره به تخریب برخی مغازه‌های حریم قلعه گفت: این محدوده در اختیار کسبه‌ای است که مغازه های آنها با اعتبارات استانی تملک و خریداری می‌شود و حداکثر تا یکسال آینده این حریم به طور کامل آزاد خواهد شد.

زیویار افزود:در دولت سیزدهم آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از پروژه های ویژه با دستور اکید رئیس جمهور در دست اقدام است که خوشبختانه از ابتدای دولت تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت:۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای خرید مغازه‌های عرصه قلعه تاریخی فلک الافلاک هزینه شده است .
شهردار خرم آباد هم از اخذ مجوز طرح تبدیل خیابان افلاک جلوی قلعه به پیاده راه خبر داد .
قلعه تاریخی فلک‌الافلاک در سال ۱۳۴۸ به شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=139694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.