تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ارسال ۴۲۱ مقاله از داخل و خارج کشور به همایش ملی آسیب‌های اجتماعی به میزبانی خرم‌‌آباد

  • کد خبر : 139957
  • 17 آبان 1402 - 17:30

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احسان یاوری ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: امروزه با توجه پیچیده شدن اجتماعات بشری موضوعات و مسائل اجتماعی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی با سعادت و رشد جوامع بشری […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احسان یاوری ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: امروزه با توجه پیچیده شدن اجتماعات بشری موضوعات و مسائل اجتماعی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی با سعادت و رشد جوامع بشری رابطه مستقیم دارند، افزود: در هر حال حوزه مسائل اجتماعی است که احساس آرامش و امنیت برای مردم به ارمغان می‌آورد بر همین اساس این موضوع از اولویت‌های مهم دولت‌ها و به ویژه در جمهوری اسلامی است چنانکه رهبری معظم انقلاب نیز تاکیدات فراوانی در این حوزه داشته‌اند و دولت سیزدهم نیز در این زمینه مقوله دغدغه‌مند هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اگر می‌خواهیم برای مسائل و آسیب‌های اجتماعی چاره‌ای نداریم جز اینکه از ساز و کارهای علمی در این زمینه استفاده کنیم و از راهکارهای اندیشمندان این حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان مشکلات جدی در حوزه مسائل اجتماعی داریم، عنوان کرد: از حدود یک سال و نیم پیش برای ورود علمی به همایش ملی آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شد.

یاوری اظهار داشت: این موضوع از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است تا امری دقیق و جامع و مبتنی بر راهکارهای علمی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی همایش ملی آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی در استان لرستان است تا با ارائه راهکار بدنبال رفع این آسیب‌ها باشیم.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ۲۳ نهاد و دستگاه در برگزاری همایش ملی مسائل اجتماعی همکاری دارند، افزود: ۴۲۱ مقاله علمی در داخل و خارج از کشور برای این همایش دریافت شد که حدود ۲۰ درصد مقالات با محور ویژه همایش یعنی مسایل اجتماعی استان لرستان نگارش پیدا کرده است.

یاوری گفت: ۲۳ کمیته و کارگروه برای این همایش داشتیم که حدود ۱۰۰ نفر در آن دخیل بوده‌اند. ضمن اینکه ۳۶ اقدام تا کنون برای این همایش انجام شده و اقدام سی و هفتم برگزاری همایش در تاریخ ۲۴ آبان در دانشگاه لرستان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مقالات این همایش در قفسه کتابخانه‌ها خاک خواهد خورد یا قرار است از آنها در عمل استفاده شود، عنوان کرد: بین علم و عمل باید ارتباط وجود داشته باشد و باید از علم استفاده شود. چشم انداز ما این بوده که این تولیدات علمی مورد استفاده دستگاه‌ها قرار گیرد لذا دبیرخانه دائمی برای این همایش در نظر و آنها شده که پس از برگزاری همایش فعالیت آن آغاز می‌شود.

این مسوول یادآور شد: کمیته تخصصی پیگیری مقالات نیز فعال می‌شود تا داده‌های علمی احصا و محور بندی شوند و در جهت اجرایی شدن آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

وی تصریح کرد: این همایش زمینه شناسایی اندیشمندان برای اناق فکر آسیب‌های اجتماعی استان است تا راهکارهای آنان در طول سال استفاده شود و حتی ناظر کارهای ما در دستگاه ‌های اجتماعی شوند.

یاوری در پایان گفت: بنا داریم در مقاطع بعدی همایش تخصصی برای آسیب‌های اجتماعی برگزار کنیم و در واقع این همایش شروعی برای این فعالیت‌های تخصصی است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=139957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.