تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

افتتاح صعب‌العبورترین پروژه گازرسانی در لرستان

  • کد خبر : 139965
  • 18 آبان 1402 - 12:52

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از الیگودرز، پروژه گازرسانی به شهر شول آباد و ۳۸ روستای تابعه ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار لرستان و جمعی از مسوولان افتتاح شد تا مردم این منطقه صعب‌العبور در دل زاگرس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.  پروژه گازرسانی […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از الیگودرز، پروژه گازرسانی به شهر شول آباد و ۳۸ روستای تابعه ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار لرستان و جمعی از مسوولان افتتاح شد تا مردم این منطقه صعب‌العبور در دل زاگرس از نعمت گاز بهره‌مند شوند. 

پروژه گازرسانی به شول‌آباد در یکی از بکرترین و صعب‌العبورترین مناطق کوهستانی و رویشی زاگرس با اجرای ۴۲ کیلومتر خطوط لوله و تغذیه نصب ۵ ایستگاه تقلیل فشار گاز اجرا شده است.

این پروژه از پروژه‌های مهم مصوب دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به استان لرستان در حوزه انرژی بوده که با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال مصوب و در حال اجرا شده است.

نرم گازرسانی در لرستان بالاتر از میانگین کشور

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز در آیین افتتاح گازرسانی به شهر شول آباد و ۳۸ روستای تابعه، با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، اظهار کرد: تا پایان سال نیز ضریب گازرسانی به روستاهای کشور به ۹۰ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: در لرستان هم ضریب نفوذ گازرسانی به شهرها بیش از ۹۹ و ۷ دهم درصد و در روستاها هم همین حدود است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور با اشاره به اینکه گازرسانی در لرستان از نرم کشوری بالاتر است، گفت: در دولت سیزدهم به ۳۹۴ روستای استان گاز رسانی انجام و در ۱۸۴ روستا هم گاز رسانی در حال انجام است.

چگنی افزود: در دو سال گذشت گازرسانی به ۵ هزار و ۳۰۰ روستا در مناطق کم برخوردار و صعب العبور ، ۴۳ شهر و ۸ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی انجام شده است. 

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=139965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.