تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

پرونده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌‌آباد سال ۲۰۲۴ به یونسکو می‌رود

  • کد خبر : 139985
  • 24 آبان 1402 - 0:57

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به گفته عطا حسن‌پور پرونده قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی شدن، سال ۲۰۲۴ به یونسکو ارسال می‌شود. سازمان جهانی یونسکو برای سال ۲۰۲۴ یک سهمیه برای ثبت جهانی آثار ایران اختصاص داده که این سهمیه به قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و دره تاریخی […]

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، به گفته عطا حسن‌پور پرونده قلعه فلک‌الافلاک برای ثبت جهانی شدن، سال ۲۰۲۴ به یونسکو ارسال می‌شود.

سازمان جهانی یونسکو برای سال ۲۰۲۴ یک سهمیه برای ثبت جهانی آثار ایران اختصاص داده که این سهمیه به قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و دره تاریخی خرم‌آباد اختصاص داده شده است.

با توجه به اهمیت ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌‌آباد، “مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان” از سوی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی به عنوان مسوول ویژه پیگیری این موضوع انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان زمان ارسال پرونده ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌‌آباد به یونسکو را ۶۰ روز اعلام کرده است.

حسن‌پور تاکید کرده که در مسیر ثبت این پرونده در یونسکو موانع مهمی وجود دارد و برای رفع آنها همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری خرم‌‌آباد و کارشناسان فنی ضروری است.

به اعتقاد کارشناسان ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و دره خرم‌‌آباد که از آرزوهای دیرینه مردم لرستان است، می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و رونق گردشگری در این استان داشته باشد. 

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=139985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.