تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

عوامل اجرایی در تدارک برگزاری انتخاباتی قانونمند

  • کد خبر : 140344
  • 10 اسفند 1402 - 23:07

  عوامل اجرایی، بازرسی و امنیتی انتخابات مرکز لرستان در تدارک برگزاری انتخاباتی پرشور و کاملاً قانونمند هستند. به گزارش میرملاس تب‌وتاب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان هر لحظه افزایش می‌یابد تا این شور و اشتیاق نویدبخش مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه باشد. […]

 

عوامل اجرایی، بازرسی و امنیتی انتخابات مرکز لرستان در تدارک برگزاری انتخاباتی پرشور و کاملاً قانونمند هستند.

به گزارش میرملاس تب‌وتاب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان هر لحظه افزایش می‌یابد تا این شور و اشتیاق نویدبخش مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه باشد.

استان لرستان در هفت حوزه انتخابیه شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود تا ۹ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی و دو نماینده را نیز راهی مجلس خبرگان رهبری کند.

آنچه حائز اهمیت است بحث حضور و مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات است چرا که انتخاب ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده خبرگان رهبری در لرستان، نیازمند حضور و انتخاب آگاهانه مردم است.

در این راستا همایش آموزشی عوامل اجرایی انتخابات حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای برگزاری شایسته انتخابات برگزار شد.

یکی از عوامل اجرایی حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد و چگنی  اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا انتخاباتی پرشور و کاملاً قانونمند را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: تا کنون حدود ۱۲ بار جز عوامل اجرایی انتخابات و نماینده فرماندار در مرکز لرستان بوده‌ام.

یکی دیگر از عوامل اجرایی حوزه‌های انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تمام هم‌وغم ما این است که بتوانیم انتخاباتی سالم برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: مهم حضور در صحنه است، از هر طیف، حزب و گروهی.

حمزه حسینی رئیس هیئت بازرسی انتخابات خرم‌آباد اظهار داشت: برگزارکننده انتخابات خود مردم هستند.

وی بیان داشت: هیئت‌های اجرایی از معتمدین مردم هستند و از بین خود معتمدین مردم چند نفر انتخاب می‌شوند و عوامل اجرایی از سوی همین معتمدین مردم به ما اعلام می‌شوند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات خرم‌آباد، عنوان کرد: در مجموع ۳۶۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان خرم‌آباد داریم که برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و برای هر ۱۵ شعبه هم یک سربازرس داریم.

حسینی، گفت: حدود شش هزار نفر در شهر خرم‌آباد و بخش مرکزی عوامل اجرایی و امنیتی انتخابات هستند.

وی عنوان کرد: در شهرستان خرم‌آباد ۳۶۵ شعبه اخذ رأی داریم.

احسان یاوری رئیس ستاد انتخابات لرستان گفته بود: خوشبختانه با تمهیداتی که پیش‌بینی‌شده، در سراسر استان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

وی عنوان کرد: اعضای شعب اخذ رأی، هیئت‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار، اعضای نظارت، بازرسی و… چینش شده‌اند و تدابیر امنیتی برای حفاظت و حراست از صندوق‌های اخذ رأی توسط عوامل نظامی و انتظامی به‌خوبی پیش‌بینی‌شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی اشراف بسیار خوبی بر مسائل امنیتی پیرامون انتخابات دارند.

یاوری، تصریح کرد: به لحاظ اجرایی هم امکاناتی که مدنظر است، به‌خوبی تهیه و تدارک آن‌ها صورت‌گرفته است.

وی، بیان داشت: فضای رقابتی هم خوشبختانه بین کاندیدا‌ها کاملاً وجود دارد، تدابیر خوبی در صداوسیما و سایر دستگاه‌های تبلیغی برای ارائه دیدگاه‌های کاندیدا‌ها نیز پیش‌بینی‌شده است؛ بنابراین گزارش، سهم استان لرستان از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی هفت کرسی بوده و در مجلس خبرگان رهبری نیز دو کرسی از آن نمایندگان مردم لرستان در این مجلس است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.