تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و تملک دارایی به لرستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 140375
  • 16 اسفند 1402 - 21:44

  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: امسال در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و تملک دارایی به استان اختصاص یافت. به گزارش میرملاس سمانه حسن پور روز سه شنبه اظهار کرد: امسال ۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به استان اختصاص یافت، همچنین از اعتبارات توازن ملی […]

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: امسال در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و تملک دارایی به استان اختصاص یافت.

به گزارش میرملاس سمانه حسن پور روز سه شنبه اظهار کرد: امسال ۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به استان اختصاص یافت، همچنین از اعتبارات توازن ملی هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال سهم داشتیم.

وی یادآور شد: سهم استان از اعتبارات استانی و توازن ملی در کشور ۳.۴ درصد است و رتبه دهم را در این زمینه دارا هستیم در حالی که سهم ما از درآمد‌های استانی ۳۷ صدم درصد است و رتبه ۲۷ را داریم.

حسن پور افزود: تاکنون از مجموع این رقم‌ها مبلغ ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی استان ۴۳.۳ درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: متولی تخصیص و توزیع اعتبارات تملک استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، اما درخصوص اعتبارات ملی گرچه پیگیری‌های لازم از سوی سازمان انجام می‌شود، اما توزیع آن باید از طریق دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شود.

حسن پور درخصوص اعتبارات سفر رییس جمهور به استان عنوان کرد: تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب تملک دارایی سرمایه در سفر رییس جمهور بالای ۶۰ هزار میلیارد ریال عمرانی و شامل پروژه‌های استانی و ملی بوده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی شاخص همچون شبکه آبیاری سد ایوشان، سد مروک و سد حوضیان، چهارخطه خرم آباد به کوهدشت، کریدور غرب از مسیر سلسله به دلفان، چهارخطه داران-الیگودرز و ازنا- شازند تصریح کرد: ۳۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر در تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و مابقی آن باید از طریق وزارت نفت تامین شود.

حسن پور بیان کرد: تا به امروز مبلغ ۴۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته که قسمتی از طریق اسناد و معادل نقد بوده و میزان ۳۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد آن طی سال‌های ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲ تخصیص داده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: پروژه‌هایی جزو برنامه سفر رییس جمهور گنجنده می‌شوند که قابل خاتمه و دارای پیشرفت فیزیکی مطلوب باشند.

حسن پور بیان کرد: سال مالی برای اعتبار و تخصیص آن تا ۲۸ اسفند است و چنانچه دستگاهی نتواند این اعتبارات را برای پروژه‌های خود هزینه کند با رعایت قانون و مقررات می‌توان آن را جابجا کرد.

سهم استان لرستان از مساحت کشور ۲.۲ و از جمعیت کشور ۱.۷ درصد است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.