تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

رویداد جهانی “رود و ریل” در روستای بیشه برگزار می‌شود/فرصت دوباره برای ثبت جهانی

  • کد خبر : 140387
  • 18 اسفند 1402 - 16:40

  ۳۰ فروردین رویداد جهانی «رود و ریل» با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران و لرستان و در روستای بیشه برگزار می‌شود. به گزارش میرملاس عطا حسن‌پور پیش در جلسه هماهنگی خدمات سفر به بحث ثبت جهانی روستای بیشه اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی این روستا از سال گذشته […]

 

۳۰ فروردین رویداد جهانی «رود و ریل» با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران و لرستان و در روستای بیشه برگزار می‌شود.

به گزارش میرملاس عطا حسن‌پور پیش در جلسه هماهنگی خدمات سفر به بحث ثبت جهانی روستای بیشه اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی این روستا از سال گذشته استارت زده شد و از بین ۲۰۰ روستای کشور ۸ روستا برای ثبت جهانی انتخاب شدند.
وی افزود: ثبت جهانی روستای بیشه در یونسکو نیست بلکه توسط سازمان جهانی WTO که دفتر آن در ریاض مستقر است انجام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان تصریح کرد: سال گذشته روستای کندوان ثبت جهانی شد، اما امسال با همکاری فرماندار خرم‌آباد با معاون وزارتخانه میراث دیدار داشتیم و امسال مجددا این فرصت به ما داده شد تا بیشه در فهرست قرار گیرد و ثبت جهانی شود.
وی خاطرنشان کرد: ۳ ماه فرصت داریم شرایط لازم را برای ثبت جهانی فراهم کنیم که پایداری زیست محیطی اقتصادی و اجتماعی، شاخص‌های بهداشتی و امنیت، داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش و … از اقدامات مورد نیاز است.
حسن‌پور یادآور شد: در همین راستا ۳۰ فروردین رویداد جهانی «رود و ریل» با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران و لرستان و در روستای بیشه برگزار می‌شود.
وی افزود: برای این رویداد نیاز است که کمیته‌های راهبردی تشکیل دهیم، بنابراین تا قبل از ۳۰ فروردین باید هفتگی جلسه برگزار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: دستگاه‌ها اقدامات انجام شده برای روستای بیشه را توسط رسانه‌ها منعکس کنند تا لینک آن در پرونده ثبت جهانی بیشه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=140387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.