تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

خروج گندم از استان لرستان به سایر مناطق کشور ممنوع شد/۴۰درصد طلب کشاورزان پرداخت شده است

  • کد خبر : 31421
  • 14 مرداد 1392 - 12:38

  فرشاد بهاروند  با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده بود، گفت: این رقم به دلیل خشکسالی نسبت به سال ۹۰ که ۲۰۱ هزار تن بوده کاهش چشمگیری داشته است. وی با بیان اینکه در سطح لرستان ۱۲ کارخانه آرد و ۱۸۰۰ نانوایی وجود دارد، […]

 

فرشاد بهاروند  با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده بود، گفت: این رقم به دلیل خشکسالی نسبت به سال ۹۰ که ۲۰۱ هزار تن بوده کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح لرستان ۱۲ کارخانه آرد و ۱۸۰۰ نانوایی وجود دارد، افزود: پیش‌بینی امسال خرید گندم در لرستان بیش از ۳۰۰ هزار تن بوده که به دلیل خشکسالی در دو شهرستان کوهدشت و پلدختر لرستان، این آمار به زیر ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ، مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۰۱ مرکز خرید غله وجود دارد، اضافه کرد: هم اکنون ۴۶ مرکز خرید در استان فعال هستند که براساس میزان افت مفید و غیرمفید این محصول نرخ‎گذاری و از کشاورز خریداری می‎شود.

بهاروند با بیان اینکه مصرف سالانه گندم لرستان ۲۲۰ هزار تن است، تصریح کرد: وضعیت ذخیره‌سازی سیلو و انبارهای گندم لرستان ۵۳۳ هزار تن است.

این مسئول با بیان اینکه خروج گندم از استان لرستان به سایر کشور ممنوع شده، گفت: بدون مجوز شرکت غله لرستان، حمل گندم و آرد به خارج از استان ممنوع است که در صورت مشاهده، محموله توقیف و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان ابراز داشت: براساس چهار درصد افت مفید و دو درصد غیرمفید، گندم معمولی هر کیلو گرم ۷۲۰ تومان از کشاورزان لرستانی خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که گندم معمولی هیچ گونه آفتی نداشته باشد، تا هر کیلوگرم ۷۳۴ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله‌ لرستان متذکر شد: گندم دروم هر کیلوگرم ۷۶۴ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

بهاروند با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان لرستانی بوده که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده، اذعان داشت: به محض خریداری محصول از کشاورزان، پول از طریق بانک سپه به حساب کشاورزان لرستانی واریز می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.